Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupkorv
Och ingen som helst har råkat illa ut el blivit kidnappad, mördad mm så det är bara dina egna fördomar. Södertälje är faktiskt en trygg stad på så sätt.

ja visst vi säger så. Råkat illa ut är en definitionsfråga.
Folk blir inte kidnappade hur som helst oavsett stad.

Det jag Derremot står fast vid min uppfattning att är det mycket drägg på denna pendeltågslinje och många av dem åker till/från Södertälje.
Du får ha din uppfattning du så har jag min.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Min dotter känner tjejen som är försvunnen. Det är världens snällaste tjej som inte lär ha tagit sitt liv utan lutar mer åt att någon gett sig på henne. Hon hade inga fiender.
Utan att säga för mycket så tror jag polisen har ett bra spår att gå på och att detta kommer lösas relativt snabbt.

Relativt snabbt? Det har redan gått 2 dygn det skeppet har passerat. Tror polisen hon är vid liv
Senast redigerad av JulietteHas 2025-12-27 kl. 21:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Polisens stora insats…
Uppgifter som kommit ut om en 25-åring som pluggar i Lund, ser också välvårdad ut på bilder.
Nyinflyttad i egen bostad, på väg hem till föräldrar där hon vistas under julhelgen.
Ingen missbrukartyp, inte prostituerad, inga gängkriminella stigmata.

Säg mig andra liknande fall där polis inte utfört en stor insats...
Alltså en saknad person, tillhörigheter har hittats på den tänkta vägen hem från tågstation eller annat ställe. Självklart blir det en stor insats... Finns inget fall de senaste 30 åren som inte resulterat i en stor polisinsats i Sverige!
Hela "White/good girl syndrome"-skitsnacket funkar inte!
Citera
2025-12-27, 21:51
Medlem
jkjihlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast det verkar ju som om de fynd som har gjorts och de avspärrningar som gjorts inte är vid en gata utan vid fotbollsplanen och mer i terrängen. Hon verkar mest ha rört sig längs gångvägar från stationen.
Jag tror att om hon hade tagit en taxi från stationen så hade den åkt en annan väg än den väg hon verkar ha promenerat.

En lågoddsare borde normalt ha varit att nån har följt efter henne från stationen, men i och med att hon inte har hittats, så känns det mindre sannolikt.

Diket och pumphuset ligger precis intill vägen. Fullt möjligt att något kastats ut ur en bil i förbifarten och landat där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Något med polisens förfarande i detta fall som tyder på att de vet mer än vad allmänheten gör. Varken familj eller polis går ut med bild i hopp om tips, de efterfrågar t.o.m att allmänheten inte engagerar sig.

Känslan är inte att de letar efter någon som försvunnit. Vad nu det kan innebära.

Hennes syster har ju själv lagt ut? Och sett flera på Facebook som delat och samtidigt skriver att de ”fått tillstånd”, det tolkar jag då som tillstånd av anhöriga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocacolazee
Tack! Tror ni har rätt. Hade de varit helt aningslösa så hade de nog välkomnat mer hjälp. Kan bara föreställa mig frustrationen anhöriga måste känna dock... Jag hade nog tänkt "varför sprider ni inte hennes bild över hela landet?!?", men de har nog som sagt sina anledningar. Polisen vet såklart mer än vi.

När och om de går ut med bild så kommer MP sättas in också, det är så det brukar se ut.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Varför skulle polisen be SAR leta om dom tror att en GM håller henne någonstans?

De kanske letar efter tillhörigheter som fortfarande inte är hittade? Till exempel mobil, väska eller något annat som kan vara av värde för utredningen… tror de är ganska säkra vid detta laget att hon inte finns i området.
Citera
2025-12-27, 21:52
Medlem
gastriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahCracknell
Någon som har en karta och den väg hon skulle gått hem till sina föräldrar?

Denna tråd, sida 82 inlägg nr 962
Citera
2025-12-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej, men det är väl ändå sett till omständigheterna i det här fallet extremt långsökt. Hon var på väg hem från stationen och tillhörigheter har hittats längs vägen. Därmed finns det absolut ingenting som talar för vare sig självmord eller att hon skulle hålla sig borta frivilligt. Däremot ganska mycket som pekar mot att nåt hemskt har drabbat henne.

Jag tror inte heller att hon försvunnit frivilligt eller begått självmord, hon verkar i alla fall utåt sett vara väldigt livsglad och ha gott om vänner och har mål i sikte..men det syns inte alltid vad en människa går igenom på sociala medier? Hennes vänner rapporterar ingenting här i tråden? Vi kan därför inte avfärda nånting alls? Så det kan vara precis hur som helst egentligen?
Citera
2025-12-27, 21:53
Medlem
Ni som bor i området, är det verkligen så pass litet att endast en person går den där vägen efter att ha stigit av tåget vid den tiden? Är ju en festkväll, många är lediga och uppe sent. Var bistrot i centrum öppet till 01 som den var på julafton?

Känns som att det borde varit några mer som gick åt det hållet efter att ha stigit av tåget. Bor i annan förort och det är alltid ganska många som går av vid varje station.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Varför tror du att det kommer lösas snabbt? På grund av förundersökningssekeretess antar jag att inte ens familjen får särskilt detaljerad information om vad polisen känner till… men jag hoppas såklart innerligt att detta löses snabbt och att hon får komma hem till sin familj för familjens skull.

Världens tristaste svar är att jag inte vill berätta allt jag vet, pga hänsyn till familjen och BO. Och jag vet inte mer än familjen så finns ingenting jag kan tillföra utredningen.
Citera
Avstängd
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Säg mig andra liknande fall där polis inte utfört en stor insats...
Alltså en saknad person, tillhörigheter har hittats på den tänkta vägen hem från tågstation eller annat ställe. Självklart blir det en stor insats... Finns inget fall de senaste 30 åren som inte resulterat i en stor polisinsats i Sverige!
Hela "White/good girl syndrome"-skitsnacket funkar inte!

Kan du förtydliga amigo?
eller menar du att när polisen säger en stor polisinsats så kan man vara bredd på dåliga nyheter för offret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in