2025-12-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discopopcorn
Svåra besvär tiden innan dådet:
- "Jag insåg att han kan vara farlig mot sig själv eller andra, när han var på botten av sina diagnoser. Jag hade varit rädd för honom ett tag och börjat låsa sovrumsdörren när jag sov, då jag märkte att han inte var sig själv", säger hon till NSD.
- Efter att ha slutat med medicinen blev mannen tvångsinlagd på psykiatrin den 17 december.
- "Jag blev så lättad när han fick beviljat tvångsvård, jag kände att de räddade livet på honom eller någon annan" säger mamman.
- Mannen blev utskriven efter en dag. Av vården ej bedömts vara en fara för sig själv eller andra.
- "Jag är jättebesviken på vården", säger mamman.

Vården återigen, är ett jävla skämt och sköts så jävla dåligt. Politikerna eller vilka idioter det nu än är som styr & ställer med vården som har med psykiatrin att göra är fullständigt jävla odugliga, det här händer ju om & om igen, dessa avarter med psykisk ohälsa - kryllar ju fan av dem.

En vårdplats kostar mellan 5000 och 8000 per dygn. Varför har politikerna dragit ned på antalet vårdplatser, tror du?
Dessutom kan de anse sig vara progressiva och säga att de inte vill låsa in sjuka människor.
Citera
2025-12-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur kunde man låta denna person få lämna psyket efter bara 24 timmar när hans mamma klart och tydligt sade att han var en fara för andra?

Detta är ett haveri utan dess like.

Denna person hade aldrig blivit utsläppt efter bara ett dygn för 30 år sedan.

Han skulle fylla 23 till sommaren, vem fan bryr sig om vad hans mamma säger?

Han verkade väl tillräckligt stabil för att få skriva ut sig själv helt enkelt? Låter inte som någon tvångsvård öht.
Citera
2025-12-27, 21:14
Medlem
Tränade han?
Kan mamman och GM mötts på gymmet?
Citera
2025-12-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Antagligen för att läkare inte accepterar att människor känner sig själv och sina nära bättre än läkaren, att trampa på en läkares auktoritet och omdöme är värre än att svära i kyrkan.

Ahh.. mer Münchhausen by proxy måste släppas igenom för att vården ska bli bra. Bra tänkt där.
Citera
2025-12-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough

Han verkade väl tillräckligt stabil för att få skriva ut sig själv helt enkelt? Låter inte som någon tvångsvård öht.
Vem lyssnar på hon som vet bäst. Alltså mamman ...I don flesta andra familjerelationerna, i det här fallet har ju mamman både krökat och låtit knarkande förekomma hemma...Alltså en nolla till morsa
Citera
2025-12-27, 21:18
Medlem
Citat:

"Vem fan bryr sig om vad hans mamma säger?". Uppenbarligen hade hans mamma en poäng. Om man lyssnat på henne så kanske detta kunnat undvikas. Bara för att man är myndig så ska ingen annan ha något att säga? Jag förstår verkligen inte det.
Citera
2025-12-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Den där oron har tydligen helt obefogat förts över till yngre läkare
Det borde de göra upp med inom dessa väggar

Det är snarare lagstiftningen som är för otydlig. När LPT skrevs av politiker var de avsiktligt otydliga. Kom ihåg att på den tiden rådde en anti psykiatrisk ideologi, och "dårhusen" skulle tömmas snarast......oaktat konsekvenser.
Citera
2025-12-27, 21:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Mina hundar skulle definitivt markera lukten av blod. Och även om jag inte kände den så skulle jag reagera på deras signal. Men det är ju för att vi jagar så mycket tillsammans.

Nu vet jag ju inte om den här grannen jagar och vilken typ av hund han har.

En hund blir inte rädd för lukten av blod.

Så det är osannolikt att brottsoffret låg död utomhus då han gick förbi. Ens att hon låg bakom hörnet utom synhåll.

Hur markerar dom när du skär dig på kökskniven, hur reagerar dom, hur ser signalen ut?

Har dina hundar ens luktat på ett blodigt lik?

Hitta inte på nåt nu.

Du vet inte ens vad grannen till den mördade kvinnan har för hund och vilken status den har, inte heller har du väl kollat upp hur vinden låg vid tillfället. Och även om man visste det kan doft i bebyggelse färdas med luftströmmar på de mest förvillande sätt.

Jag undrar igen, varför borde grannens hund reagerat på att det låg ett lik på fastigheten?

Citat:
Om det låg en mördad kvinna utomhus redan då så borde hunden ha reagerat på det. Och någon borde ha sett det. Ca 09.00

Varför borde någon sett liket eller en levande kvinna, vi vet inte ens var på fastigheten hon låg?
Citera
2025-12-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
40 miljarder skattesänkningar och 30 miljarder i slopad matmoms ska ju komma nånstans ifrån. Hoppas det är skönt att falukorv och 6-pack pilsner är 2 kr billigare. Och det är bara senaste budgeten, Reinfeldt fick väl igenom ~ 300 miljarder i skattesänkningar och inkvartering av ~ 1,5 miljoner människor som behöver alla världens stöd så... man kan hoppas på bättre tider men realistiskt - hur fan kravlar vi oss ur det här

Känns ju fräscht att skylla dådet på skattesänkningar..
Citera
2025-12-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Mina hundar skulle definitivt markera lukten av blod. Och även om jag inte kände den så skulle jag reagera på deras signal. Men det är ju för att vi jagar så mycket tillsammans.

Nu vet jag ju inte om den här grannen jagar och vilken typ av hund han har.

En hund blir inte rädd för lukten av blod.

Så det är osannolikt att brottsoffret låg död utomhus då han gick förbi. Ens att hon låg bakom hörnet utom synhåll.

Hur många gick inte förbi styckmördadek carolin med jakthundar i yttre lansjärv där hon tillslut hittades av hundar tränade på lik sök.
En vanlig jakthund fixar inte det.
Citera
2025-12-27, 21:24
Medlem
Troligaste motivet är just det som fanns i sammanfattningen från en användare. Mamman har anmält Psyk latinon som kom dit för att tvinga hon att ta tillbaka anmälan. Den mindre dottern är troligen under 15 år och gissar att han har skickat nån dick pick eller likande på Snapchat. Rädd för att få Pedofil stämpel tar han sig dit och ska tvinga hon att ta tillbaka anmälan.
Citera
2025-12-27, 21:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ahh.. mer Münchhausen by proxy måste släppas igenom för att vården ska bli bra. Bra tänkt där.

Mördarens mor anser ju att vården svikit sonen, hon säger att han är farlig, vården skickar hem honom som ofarlig.

Hur orkar du gishgalopa och bygga halmgubbar, svårt att föra en saklig diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in