Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 20:50
Medlem
Vet man ännu om denna detalj med - hammare, buntband som nämts tidigare.
Är det kopplat till detta? eller kan det vara ett utlagt vilospår?

Hittades hennes tillhörigheter inom några meters radie från hammaren och buntbanden?
Citera
2025-12-27, 20:50
Medlem
Tre troliga scenarion:

1: Ex pojkvän som inte tål uppbrott
2: Psyko som förföljt henne av tåget
3: Självskadebeteende/självmord

Att en man är inblandad på ett eller annat sätt är mest troligt. Direkt eller indirekt genom att ha åsamkat henne psykisk ohälsa som leder till självmord.

Tyvärr tycker jag det verkar luta åt vansinnesdåd som i fallet med Elin Krantz.
Citera
2025-12-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off

Hittades hennes tillhörigheter inom några meters radie från hammaren och buntbanden?

Detta är sant, de hittade en hammare, bundbant och hennes hörlurar.
Citera
2025-12-27, 20:51
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off

Nej det är inget bekräftat att detta är funnet alls, det var en idiot här som spred ryktet snabbt för att sedan ta bort posten efter en kvart. Nu är det en trådsanning 2 dygn senare. Vilken jävla sopa till flashback användare och jag har påpekat detta åtaliga gånger.
Citera
2025-12-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ingen status är ändrad. Vad menar du?

Jo för ngn dag sedan, men inte tillgänglig
Citera
2025-12-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag har bott större delen av mitt liv i Salem. Rönninge är så nära inpå så där åt man ofta på pizzerian med godare pizza än i Salems centrum. De boende i både Salem och Rönninge var i alla fall då sofistikerade svenska människor. Många faktiskt välbärgade tvärtom mot vad nån skrev tidigare i tråden. Vet ej hur det är där idag dock. Om det blivit som Flemingsberg, Tumba och Södertälje får det tala sitt eget språk.

Nej det är idylliskt där. Många gamla välskötta hus, barnfamiljer. Mycket stor andel ”svenskar”. Rönninge ska inte förväxlas med Salem, Salem är annorlunda. Däremot hör Rönninge till Salems kommun så ni som bara googlar får eventuellt inte upp korrekt info om vad för typ av område Rönninge är. Rönningen ÄR ett tryggt område. Ingen förort, villakvarter byggda i olika tidepoker.
Citera
2025-12-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Så är det. Jag älskar att promenera och har funderat på det här en del. Hur håller man sig säker? Har bott i ett annat land där kvinnor tror att det är farligt att promenera ensam. Jag kom till slutsatsen att deras oro inte var verklighetsbaserad.

Jag har blivit förföljd / allvarligt trakasserad 4 ggr som jag kan minnas tydligt. Kanske fler mindre tydligt. 2 ggr i Sverige, 2 i ett annat europeiskt land.

Det finns säkert kvinnor som har dragit samma slutsatser och kan bekräfta vad jag skriver.

Samtliga gånger började i områden där mycket folk rörde sig. Av olika skäl zoomade de in på mig, försökte söka kontakt eller tafsa. Jag var avvisande men det är inte mycket de kan göra, om jag fortsätter gå och det är en belyst gata. Även om det är mitt i natten, så passerar bilar och enstaka fotgängare.

Första gången det hände var jag ung och fick panik. Nyårsnatten. Jag insåg att jag var förföljd av en man som hade försökt prata med mig på en klubb. Var väldigt nära att ta vägen över Engelbrektskyrkan (Sthlm) uppför en massa trappor, till ett ganska ödsligt område. Jag tänkte nämligen att det låg två ambassader i anslutning till kyrkan, som jag visste hade säkerhetsvakter.

Men i sista sekunden insåg jag att det vat en extremt dålig ide att passera själva kyrkan. Helt ödsligt där. Jag fortsatte att gå allt snabbare utmed Birger Jarlsgatan, med mannen kanske 30 meter efter. Han följde efter mig, in på Östermalmsgatan och ett par hundra meter till, men jag hann in genom porten till mitt hus.

Senaste gången det hände, var det en man som försökte prata med mig när jag promenerade hem från en större mataffär, i ett annat land. Jag hade kassar och han erbjöd sig bära, vilket jag dumt nog accepterade. Han visade sig vara ett pervo och det gick inte att bli av med honom. Han förföljde mig medan jag gick i kringelikrokar för att inte avslöja var jag bodde. Blev av med honom, för att en buss lyckligtvis stannade, precis när jag passerade hållplatsen. Jag klev på och åkte några stationer.

Inget sånt här har någonsin hänt när jag gått någon av mina oändliga långa promenader i ödsligare områden, skog, park, utmed floden i ett annat land.

Min slutsats är att pervon / psykos stöter man på i STADS-miljöer. De står inte och lurar random, ute i naturen. De är där folk är.

Eller också är de opportunister som slår till för att en tjej är väldigt berusad eller något väldigt opportunt tillfälle dyker upp.

De står inte och lurpassar ute i mörkret, i skogen, i timtals.
Det stämmer inte alltid. I joggingmordet i Upplands Väsby väntade gärningsmannen i skogen längs löpspåret på sitt offer.
Citera
2025-12-27, 20:54
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappas
Tre troliga scenarion:

1: Ex pojkvän som inte tål uppbrott
2: Psyko som förföljt henne av tåget
3: Självskadebeteende/självmord

Att en man är inblandad på ett eller annat sätt är mest troligt. Direkt eller indirekt genom att ha åsamkat henne psykisk ohälsa som leder till självmord.

Tyvärr tycker jag det verkar luta åt vansinnesdåd som i fallet med Elin Krantz.

Nej, för alla de scenarios du uppger förklarar inte varför hon inte hittats, ej heller hennes telefon. Finns inga vattendrag i Rönninge som man kan ramla i. Det är tillräckligt tättbebyggt att död kropp snabbt skulle hittas.

Hon måste klivit in i en bil, eller dragits in OCH någon har med flit stängt av hennes telefon, som pingade hela vägen fram till Rönninge pendeltågsstation.
Citera
2025-12-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Källa?
dom kan inte misstämka mord utan en kropp eller någonting som tyder konkret på det som mordvapen blodfläckar en bild på ett lik t ex annars kommer dom rubricera som människorov och om dom har andra uppgifter kanske även som grov misshandel eller liknande
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag har bott större delen av mitt liv i Salem. Rönninge är så nära inpå så där åt man ofta på pizzerian med godare pizza än i Salems centrum. De boende i både Salem och Rönninge var i alla fall då sofistikerade svenska människor. Många faktiskt välbärgade tvärtom mot vad nån skrev tidigare i tråden. Vet ej hur det är där idag dock. Om det blivit som Flemingsberg, Tumba och Södertälje får det tala sitt eget språk.

Om man tittar på yngre personer på Ratsit (män) som bor i lägenhet i Rönninge, så är det runt 70 % blattar. Något lägre blatteprocent för kvinnorna.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Jodå, det görs massor! Inte minst med att berika landet med diverse män som begår både mord och våldtäkter. Men det är så kvinnor (och en del män) tydligen vill ha det. Dock; långt ifrån alla invandrare är dåliga. Men vi behöver bli av med de dåliga.

Källa på det?
Är hon hittad eller inte?
Sökinsatsen var från allra första stund intensiv. Söker källa alt bilder på de uppsatta tälten.

I bildextra ur tidningen LT ser man rödaktigt i snön på trottoaren vid deras avspärrning. Kan inte riktigt urskilja men ta gärna en titt
Citera
2025-12-27, 20:57
Medlem
45 min sedan skrev polisen i södertälje att de kommer stå i centrum och svara på frågor samt ta in tips. Verkar som de inte har hittat någon ännu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in