2025-12-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför borde hunden reagerat på ett lik och på vilket vis skulle den reagerat och om hunden noterade ett lik, hur skulle grannen veta att det var ett lik hunden noterade i sitt medvetande?
Underskatta aldrig en hund! Det vet alla hundägare så märkligt denne ägare inte fattade. Djur har även sjätte sinne
Citera
2025-12-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja. Vad vi behöver är duktiga kunniga läkare i detta landet och vänliga sjuksköterskor med hjärtat på rätta stället
instämmer!

Sen undrar jag om inte mediciner inte gör det värre? Sverige högst upp att ge antidepressiva!
Har testat och jag lovar..värre skit aldrig varit med om. Tog ett två år att stabilisera trot att jag slutade efter kort tid
Citera
2025-12-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atsuki
Att skylla missbruk på barndomstrauman är vad de flesta missbrukare gör. Ursäkter är det sista en missbrukare behöver.

Det är inte vettigt att ta bort det personliga ansvaret för det personliga ansvaret är vad en missbrukare behöver för att sig ur sitt missbruk.

Hoppsan. Jaså, de flesta missbrukare skyller på barndomstrauman? Tror du inte sådana förekommer, eller vad?

Säg mig exakt vad du hade tänkt föreslå för en missbrukare med barn- och ungdomstrauman (eller varför inte vuxentrauman) för att den ska tillskansa sig 'det personlig ansvaret' som den behöver?

Du vet inte vad du yrar om. Jag är ett levande bevis för hur fel du har.

Läs på litet psykologi får du veta mer. Psykologen Eva Rusz är en bland dem som har skrivit en hel del om barntrauman och vuxenmissbruk. Själv missbrukade jag alkohol för att öht överleva mina själsliga sår. Så släpp dina fördomar.
Citera
2025-12-27, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Underskatta aldrig en hund! Det vet alla hundägare så märkligt denne ägare inte fattade. Djur har även sjätte sinne

Det var inte svar på min fråga.

Inte alls märkligt om hunden inte upptäckte ett lik eller att hundägaren inte förstod att hunden noterat ett lik.
Citera
2025-12-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Otränade poliser?
De måste skjuta godkänt var 18 månad för att få bära vapen

Var 18 månad är alldeles för sällan.
Skall man hålla sig flytande bör man träna några ggr i veckan.
Citera
2025-12-27, 20:51
Medlem
Märkte inte GM mamma att han gick ut juldagsmorgon?? Om han nu var så ostabil. Svar kräves
Citera
2025-12-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var inte svar på min fråga.

Inte alls märkligt om hunden inte upptäckte ett lik eller att hundägaren inte förstod att hunden noterat ett lik.
Men hunden reagerade på skrik
Citera
2025-12-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om han är socialt tafatt så kan han förstås söka sig till yngre tjejer. Det ena BO är tydligen snart 17 år
och om han är 22 år gammal så kanske det har uppfattats som en bra ålder i hans fall.

Om tjejen sedan inte ville ha något med honom att göra kan han ha blivit ilsken över att bli ratad. Om mamman hade försökt få iväg honom kan han ha blivit riktigt arg och straffat henne, för att sedan ta sig in till de andra BO och gjort vad han ville med dem.

Ja,Jo....detta var min tankegång i detta scenario. Om mamman var den som främst försvarade sina döttrar är det logiskt att hon blev dödad först.
Nu vet vi inte hur länge mamman varit död när polisen kom, men troligen har GM härjat med familjen under lång tid.
Citera
2025-12-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll

Exakt! Även katter, märkte extrem skillnad på deras vanliga nyfikenhet på ljud mot den gången jag tillslut fick ringa polisen, de visste att det var något allvarligt. Då bor jag ändå i lägenhet och incidenten började utomhus.
Citera
2025-12-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
hoppas läkaren kan sova gott nu när den tyckte han va inte farlig för samhället
Borde vara ett slags mentorperson som följer de som blir släppta. Fungerar inte som det är nu
Citera
Medlem
Kan vi få en sammanfattning? Väldigt många inlägg på 24h och jag blir mycket förvirrad att försöka leta mig tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Although1
2005: Norrlänning importerar ett luder från gaturna i Kolombia som släpar med sig sina tre ungar. (…….)

Finns med andra ord flera bovar i dramat, horkarlen med dåligt omdöme, Kolombianska morsan och psykopatsonen.

Eventuellt BO själv, om det hade blivit förbud mot denna importering så hade detta inte hänt, så frågan är ju om BO Annica Groth med döttrar uppskattat importering till Sverige tills de själva i stunden blev utsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in