Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtermission
Typ små hus som typ byggarbetare brukar hänga i på byggarbetsplatser. Fast mindre

Är det såna här?
https://riks.se/nyheter/stor-sokinsats-efter-forsvunnen-kvinna-i-ronninge

Tror som andra att det är uppsamlingsplats/material m.m för polisen och SAR isåfall. Den verkar ha stått där sedan tidigare idag (minst) baserat på artikelns publicering.
Citera
2025-12-27, 20:31
Medlem
Radikalexorcists avatar
Om det handlar om ett bortförande och sexualmord så har jag svårt att se fler än en gärningsman. Att två lika sjuka personer är ute efter att jaga offer mitt i natten är inte direkt vanligt, även om det har hänt.

Det kan ju också vara så att någon rattfyllerist har råkat köra på henne, fått panik och tagit henne med sig för att göra sig av med henne någon annanstans. Saker som tillhör henne har ju tydligen påträffats i ett dike. På bilder ser det ut som att polisen lyser med ficklampor på vägen, kan de ha hittat blodspår?

Om uppgifterna stämmer att hennes telefon stängdes av runt 01:30-tiden vill man gärna veta vad det beror på. En del i tråden säger att vissa mobiler knappt klarar av minusgrader, då borde vänner och anhöriga redan kunnat bekräftat det för polisen. Batteriet kan ju också bara ha tagit slut eller så gick den sönder när bilen träffade henne. Eller så har gärningsmannen stängt av den och då bör hans fingeravtryck finnas på den. Det är väl knappt någon som kör bil idag med handskar på sig.

Är det ett bortförande så är det nog också gärningsmannen som har gjort sig av med telefonen. Jag tror inte han hade bett henne att stänga av den och kasta ut den genom fönstret.
Citera
2025-12-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Kom hon inte med tåget direkt från Malmö, och varit i Rönninge sen innan julafton? Då vet troligtvis familjen var deras dotter varit under kvällen och vem/vilka hon träffat? Den/de är i så fall givetvis förhörda? Det kan ju vara därför som helikoptern cirkulerade även över Södertälje inledningsvis?

Nej de är med 100% sannolikhet från södertälje mot stockholm
Citera
2025-12-27, 20:36
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
93 sidor.
Finns det en sammanfattning?

Sammanfattning:
93 sidor med bara spekulationer. Det vanligaste är att ett brott begåtts, GM är invandrare, BO är död, det påminner om Lisa Holm/Elin Krantz, Rönninge är eller är inte ett finare område eller som en förort eller lika illa som Tumba, att hon har blivit bortförd med bil eller dumpad i närområdet.

Det som vi vet, som inte är spekulationer är: Hon borde varit hemma på 15 minuter, man har hittat någon/några tillhörigheter längs vägen, polisen utesluter inte brott men det utreds just nu som ett försvinnande.
Citera
2025-12-27, 20:37
Medlem
Anekdotiska argument har inget med min generalisering att göra. Alla som bara läst lite om skillnaderna i metod för självmord vet att kvinnor betydligt oftare håller sig till mer indirekta metoder (än tex hoppa, skjuta, etc) som överdosera.

Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Klart som fan att hon inte tagit livet av sig. Högst osannolikt i alla fall med tanke på omständigheterna. Man säger inte "vi ses snart" och ens tillhörigheter hittas inte i dike då.

Men att du påstår att kvinnor inte hoppar stämmer ju lika mycket som att det är härligt att gå på toa utan toapapper. Jag känner på långa omvägar till två kvinnor som valt ta den vägen.
Citera
2025-12-27, 20:38
Medlem
Alla som bara läst lite om skillnaderna i metod för självmord vet att kvinnor betydligt oftare håller sig till mer indirekta metoder (än tex hoppa, skjuta, etc) som överdosera.

Så prova bara läsa på lite..

Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Jo, även kvinnor dör genom att hoppa framför tåget… påstå inte sånt när du uppenbarligen inte har någon koll på det…
Citera
2025-12-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Sammanfattning:
93 sidor med bara spekulationer. Det vanligaste är att ett brott begåtts, GM är invandrare, BO är död, det påminner om Lisa Holm/Elin Krantz, Rönninge är eller är inte ett finare område eller som en förort eller lika illa som Tumba, att hon har blivit bortförd med bil eller dumpad i närområdet.

Det som vi vet, som inte är spekulationer är: Hon borde varit hemma på 15 minuter, man har hittat någon/några tillhörigheter längs vägen, polisen utesluter inte brott men det utreds just nu som ett försvinnande.
Jo Polisen utreder brott. Sannolikt misstänkt människorov och eventuellt mord. Det för att få tillgång till hela verktygslådan med tvångsmedel, som t.ex. masttömning, telefontrafik, husrannsakan, mm.
Citera
Medlem
Usch, detta är ett fall som är omöjligt att inte bli berörd och investerad i. Slungas tillbaka till försvinnandet av Lisa Holm, en oro kring att det värsta tänkbara kan ha hänt...
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Anekdotiska argument har inget med min generalisering att göra. Alla som bara läst lite om skillnaderna i metod för självmord vet att kvinnor betydligt oftare håller sig till mer indirekta metoder (än tex hoppa, skjuta, etc) som överdosera.
Anekdotiska argument!? Det var du som generaliserade

By the way hittade jag en bild nu där man ser tecken på självskador på armarna. Men jag tror ändå inte hon valt att ta sitt liv. Man säger inte "vi ses snart" och gör det inom 15 minuter på väg hem....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Nej, Rönninge är lugnt! Dräggen kliver av i flempan och tumba

Jag åker själv denna linje ibland och har därav bildat min uppfattning.
Det finns många drägg på hela linjen och många som åker till Södertälje exempelvis.

Derremot håller jag med om att Rönninge är ett så kallat "lugnt område" och därav sticker detta försvinnande ut..
Citera
2025-12-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacung
Är det såna här?
https://riks.se/nyheter/stor-sokinsats-efter-forsvunnen-kvinna-i-ronninge

Tror som andra att det är uppsamlingsplats/material m.m för polisen och SAR isåfall. Den verkar ha stått där sedan tidigare idag (minst) baserat på artikelns publicering.

Japp sådana var det och som du säger jar de stått där hela dagen. Svärföräldrarna såg de Inte förrens ikväll dock
Citera
2025-12-27, 20:42
Avstängd
Ni som bor i området får gärna traska ut och fota för oss andra eller fråga nån på plats om hon hittats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in