2025-12-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om det som det i nuläget verkar, att GM och offer (offren) inte hade någon naturlig koppling så kan just annonsen vara en pusselbit initialt som placerar GM på just denna adress. Visst det är långsökt men så länge det inte framkommer att de på annat sätt hade koppling/kännedom eller liknande så är det iaf en tråd att kontrollera. Det gör länsman för de damsuger allt de kan i alla inblandades olika aktiviteter för att försöka få en totalbild tillbaka i tiden och fram till dådet.
Jag brukar ogilla slumpen men det mesta tyder faktiskt på slumpen av vad som framkomit i detta fall.
Det ligger nog i allas natur att vilja veta "varför" men vi kanske aldrig får det svaret tyvärr.

Jag har fått det motivet i PM men det fanns samtidigt redan i tråden liksom anmälan som nämnts så det det finns väl en möjlighet att det är något i det som tänt en gnista. Ingen aning faktiskt.

Jag tänker ungefär som dig tror jag. Man kan bara utgå ifrån vad man vet och försöka minimera bruset, det är vad man kan utesluta som leder en framåt, inte hur många spekulationer och rykten man kan hålla vid liv.

Ingen har frågat varför GM skulle vara spekulant på en fotpedal till en keyboard tex. Sysslade han med musik?
Citera
2025-12-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Bilkrocken i Boden med en avliden. Samband??

Berätta varför det skulle ha ett samband med detta mord?
Citera
2025-12-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag tror denna teori stämmer bäst.

Frågan är vad han gjorde mot tjejerna i flera timmar. Våldtäkt?

Om han är socialt tafatt så kan han förstås söka sig till yngre tjejer. Det ena BO är tydligen snart 17 år
och om han är 22 år gammal så kanske det har uppfattats som en bra ålder i hans fall.

Om tjejen sedan inte ville ha något med honom att göra kan han ha blivit ilsken över att bli ratad. Om mamman hade försökt få iväg honom kan han ha blivit riktigt arg och straffat henne, för att sedan ta sig in till de andra BO och gjort vad han ville med dem.
Citera
2025-12-27, 20:00
Medlem
Citat:
Vet vi vad han gjort mot de två tjejerna i familjen? Det har beskrivits som väldigt brutalt våld men vad innebär det? Misshandel? Våldtäkt?

Eftersom det pågått i flera timmar kan han väl inte knivhuggit någon av döttrarna, då hade de förblött ganska snabbt.

Beror på vars huggenträffar - träffas inga vitala punkter eller på ett sådant sätt att såren får svårt att koagulera så överlever du länge även med många djupa hugg/skärningar.
Men med tanke på att båda blev inlagda varpå en fick flygas till ett annat sjukhus så har dom nog utsatts för grav tortyr skulle jag gissa på vilket kan innefatta allt....
Han verkar ju ha hållt dom vid liv en period så vill inte ens fundera över all sadistisk lek han kan ha utsatt dom för.
Hoppas stackarna lyckas återhämta sig fysiskt snabbt och dom får samhällets alla stöd till att hantera den psykiska smärtan..
Citera
2025-12-27, 20:00
Medlem
stolbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atsuki
Att skylla missbruk på barndomstrauman är vad de flesta missbrukare gör. Ursäkter är det sista en missbrukare behöver.

Det är inte vettigt att ta bort det personliga ansvaret för det personliga ansvaret är vad en missbrukare behöver för att sig ur sitt missbruk.

Är nog bara du som ser det som en ursäkt, jag vet att det förhåller sig exakt som jag skrev.
Är mer en förklaring.
Citera
2025-12-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrannSamverkan2
Inte mycket civilkurage hos den mannen eller? Kunde ju bara kollat läget liksom? Typiskt svenskt/norrländskt eller att inte våga.
Fast norrlänningar generellt betydligt modigare än gemene man

Länge de inte behöver prata!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Berätta varför det skulle ha ett samband med detta mord?
Släktskap kanske
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror denna teori stämmer bäst.

Frågan är vad han gjorde mot tjejerna i flera timmar. Våldtäkt?

Han ville väl på sitt sätt övertyga dem om att han var en förträfflig älskare. Gick det inte med argument så tog han väl till våld. Och ja....jag ser det inte som uteslutet att det innefattade sexuellt våld mot en av flickorna.

Jag vet att min teori är hemmasnickrad, men jag finner detta scenario som det mest rimliga.
Kom ihåg att GM tog sig från sin bostad till huset ifråga utan att bete sig apart eller konstigt. Och varför skulle han bege sig till ett hus långt ifrån hans hem om det inte fanns en särskild anledning att detta hus var speciellt för honom.
Citera
2025-12-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Jag ser inget motsägelsefullt i detta. Att OY ville få fram GM:s identitet för att skydda oskyldiga rimmar bra med att skydda barnen från att integritetskränkande detaljer kommer till allmänhetens kännedom.

Ok, jag håller inte med dig fullt ut men snyggt upplagt ändå.
Citera
2025-12-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Verkar vara helt i chock?

Kanske chock eller ngn slags demens?
Citera
2025-12-27, 20:06
Medlem
Kebabkas avatar
Vad vet vi om hans mamma?
Citera
2025-12-27, 20:06
Medlem
Kanske BOs mamma inte fått infon för att anhöriga försöker skydda henne.. alternativt chock / demens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in