Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 19:55
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Rönninge har i decennium betraktats som en av Sveriges tryggaste kommuner och det är för övrigt helt sjukt att kvinnor ska behöva extraskydd när de bara lever sina liv

Det behöver dom inte. Hur många kvinnor tror du inte gick hem utan att försvinna denna natt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gastriddare
Har läst hela tråden och studerat nyheterna i detalj, här är min teori: (antar detta, vet såklart ingenting)

Mest troliga (snabbaste och lättaste) vägen hem: https://imgur.com/a/0SFiOGd

Karta över händelseförloppet: https://imgur.com/a/lGcUgoY

BO går av pendeltåget vid Rönninge station. Tar den vanliga vägen hem (enligt kartan), två alternativa vägar, antingen norr om spåret eller söder om spåret. Vid "pumphuset" (se krysset vid Tallsätravägen på kartan jag bifogat) händer något, oklart vad.

Att något hänt vid pumphuset baserar jag på de avspärrningar som synts precis utanför pumphuset. Kollar man på bilderna från SVT https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/stor-polisinsats-pagar-i-salem så ser man att teknikerna arbetar utanför pumphuset på Tallsätravägen. Man har spärrat av en ruta på trottoaren precis utanför. Vidare har Aftonbladet lagt upp en bild på de dike där de personliga tillhörigheterna verkar ha anträffats, se bild: https://imgur.com/a/UU5jLoT. Studerar man bilden så ser man att diket är precis intill pumphuset. Har märkt ut diket på kartan över händelseförloppet Jämför också med stolpar och fotbollsplan så ser man tydligt detta. Det borde vara detta dike, det stämmer överens med Aftonbladets bild.

Så GM lär ha hoppat på henne när hon passerar pumphuset (påväg hem), gjort något fruktansvärt, slarvat och personliga föremål blir kvar vid diket intill pumphuset. Han har fört bort henne. Inte dumpat i sjön eftersom det är ett stort galler längs med tågspåret, så det blir en jobbig omväg. Polisen verkar inte fokusera särskilt mycket i området längre, vilket tyder på att de misstänker att BO har förts bort från platsen.

"Vi är kvar i området men har färre personer på plats. Vi jobbar mer med inre spaning nu, säger Carina Skagerlind, polisens presstalesperson vid region Stockholm till SVT."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/stor-polisinsats-pagar-i-salem

Enda rimliga sättet är att föra bort BO med bil. Så GM lär haft bil tillgänglig och åkt Tallsätravägen riktning österut och tagit sig mot de större motorvägarna. Därefter kan jag inte anta vad som hänt, men hon lär ju ha förts bort.

Backar denna teori, känns som mest sannolik.
Om GM ligger och lurar vid pumphuset och väntar på ett offer tyder det på att han har planerat någorlunda och valt ut en lämplig plats innan. Då är det inte orimligt att tänka att han har en bil/skåpbil i närheten för att kunna frakta bort henne. Lär ha gått ganska fort i och med att GM missade att röja bort hennes ägodelar från diket och helt enkelt trampa på gasen för att ta sig därifrån. Med andra ord kan hon befinna sig vart som helst i Sverige just nu.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
De sa på TV-nyheterna nyss att de hade fått uppgift om att en jouråklagare hade utsetts. Tror det var i Rapport, men kan ha varit på TV4 också.
Gamla nyheter, de gjordes redan imorse
Citera
2025-12-27, 19:56
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komediklubben
Varje gång man åker den pendeln på kvällen känner man sig utsatt och som ett potentiellt offer med tanke på klientelet som åker med. Lär ju finnas kamera på personer som gick av samtidigt.

Och ändå har det aldrig hänt någonting? Kanske klientelet bara ser ut att passa dina fördomar och rädslor?
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Varje gång man åker den pendeln på kvällen känner man sig utsatt och som ett potentiellt offer med tanke på klientelet som åker med. Lär ju finnas kamera på personer som gick av samtidigt.

Funderar på om det kan ha varit någon som ställt bilen på stationen och åkt in till stan. Och som nu följde efter henne och fick in henne i bilen. Då kan det ju vara nån kuf som bor lite mer avlägset på landet. Och polisen är kanske honom på spåren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
När jag varit i rönninge eller Salem har de känner mer otryggt än i Rinkeby helt ärligt, skumma människor i Salem/ rönninge riktigt sjuka, rika är dem inte heller, de hade bara lite tur med husköpet

haha du har ingen aning om va du pratar om, jag bor inte där längre men har spenderat ca 40 år där och folk har mer pengar än vad de behöver så bara lägg ner. Sjuka och skumma människor?? Absolut inte. Vem eller vilka är det menar du?
Citera
2025-12-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det behöver dom inte. Hur många kvinnor tror du inte gick hem utan att försvinna denna natt?

det var inte min poäng riktigt men
Citera
Medlem
Citat:
När jag varit i rönninge eller Salem har de känner mer otryggt än i Rinkeby helt ärligt, skumma människor i Salem/ rönninge riktigt sjuka, rika är dem inte heller, de hade bara lite tur med husköpet

Ge dig xD komiker här va
Citera
Avstängd
Citat:
Tyvärr så tror jag att GM redan befann sig i rönninge med sin bil
Citera
2025-12-27, 19:58
Medlem
Citat:

då har du aldrig varit i rinkeby, att en tjej försvinner i Rönninge är 1 på miljonen, det är den fina sidan av kommunen.

sen är din formulering som du bor i Rinkeby dock
Citera
2025-12-27, 20:01
Medlem
Nu har search and rescue + polis spärrat av hela Berga bollplan och IDH hallen till Rönninge gymnasium
Citera
2025-12-27, 20:01
Medlem
gullfias avatar
Ligger det något boende, i Rönninge?
Ensamkommande, LVU, LVM eller dyl.?

Med boende som kanske hänger vid pumpstationen? Pumpstation låter som ett ställe där man kan få lite skydd från regn och vind... Sitta och röka, kröka eller knarka...

Annars var det bara extrem otur att hon kom gående ensam just när illasinnade individer kom körande. Kanske inte ens i sin egen bil, utan en stulen.
Senast redigerad av gullfia 2025-12-27 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in