Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 19:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vad var det för temperatur utomhus den aktuella natten?

Citat:
Vid midnatt och under småtimmarna den
26 december 2025 i Rönninge (Salem) låg temperaturen stabilt kring -1°C.
Dygnet präglades av jämna temperaturer med en högsta och lägsta notering på -1°C. Väderförhållandena vid den specifika tidpunkten (01:25) var vindstilla med lätta vindar på ca 2 m/s och ingen nederbörd.
Källa: The Norwegian Meteorological Institute
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gastriddare
Har läst hela tråden och studerat nyheterna i detalj, här är min teori: (antar detta, vet såklart ingenting)

Mest troliga (snabbaste och lättaste) vägen hem: https://imgur.com/a/0SFiOGd

Karta över händelseförloppet: https://imgur.com/a/lGcUgoY

BO går av pendeltåget vid Rönninge station. Tar den vanliga vägen hem (enligt kartan), två alternativa vägar, antingen norr om spåret eller söder om spåret. Vid "pumphuset" (se krysset vid Tallsätravägen på kartan jag bifogat) händer något, oklart vad.

Att något hänt vid pumphuset baserar jag på de avspärrningar som synts precis utanför pumphuset. Kollar man på bilderna från SVT https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/stor-polisinsats-pagar-i-salem så ser man att teknikerna arbetar utanför pumphuset på Tallsätravägen. Man har spärrat av en ruta på trottoaren precis utanför. Vidare har Aftonbladet lagt upp en bild på de dike där de personliga tillhörigheterna verkar ha anträffats, se bild: https://imgur.com/a/UU5jLoT. Studerar man bilden så ser man att diket är precis intill pumphuset. Har märkt ut diket på kartan över händelseförloppet Jämför också med stolpar och fotbollsplan så ser man tydligt detta. Det borde vara detta dike, det stämmer överens med Aftonbladets bild.

Så GM lär ha hoppat på henne när hon passerar pumphuset (påväg hem), gjort något fruktansvärt, slarvat och personliga föremål blir kvar vid diket intill pumphuset. Han har fört bort henne. Inte dumpat i sjön eftersom det är ett stort galler längs med tågspåret, så det blir en jobbig omväg. Polisen verkar inte fokusera särskilt mycket i området längre, vilket tyder på att de misstänker att BO har förts bort från platsen.

"Vi är kvar i området men har färre personer på plats. Vi jobbar mer med inre spaning nu, säger Carina Skagerlind, polisens presstalesperson vid region Stockholm till SVT."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/stor-polisinsats-pagar-i-salem

Enda rimliga sättet är att föra bort BO med bil. Så GM lär haft bil tillgänglig och åkt Tallsätravägen riktning österut och tagit sig mot de större motorvägarna. Därefter kan jag inte anta vad som hänt, men hon lär ju ha förts bort.

Japp, tror också att det är där det har skett. Hon gick från Rönninge C, genom bron och Rönninge gymnasium och in på tallsätravägen. Sen träffade hon på gärningsmännen vid pumphuset. Rundan hem som hon tar tagit, är samma runda som hon har tagit flera gånger om, i sina yngre dagar. Området är lite shady, dessutom lite bostäder runt omkring. Någon borde ju ha hört något skrik.
Man vet aldrig om folk har suttit och hängt vid Rönninge gymnasium kl 0130 den natten.
Senast redigerad av Lofiboy 2025-12-27 kl. 19:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Men hur?
Kvinnor hoppar inte el dyl. Det enda jag kan komma på som förklarar en ohittad kropp å självmord är att hon sänkt sig. Och det är fan inte rätt årstid för det..

Annars hade de hittat henne död av tabletter eller skurna handleder nu..

Sen är det konstigt att resa å ta livet av sig nästan framme

Jo, även kvinnor dör genom att hoppa framför tåget… påstå inte sånt när du uppenbarligen inte har någon koll på det…
Citera
2025-12-27, 19:49
Medlem
Jag tror att hon har tagit självmord, psykisk ohälsa under julen.
Citera
2025-12-27, 19:49
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Jag tror hon ligger i vattnet. Därav svårt hitta henne…

Finns inget vattendrag där.
Citera
2025-12-27, 19:50
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Frågan är hur hennes föräldrar kunde låta henne gå en såpass lång sträcka mitt i natten. En kortare sträcka och tidigare på kvällen så hade jag förstått att hon kunde gå hem själv, men jag tror att de flesta föräldrar hade kommit med bilen och hämtat när klockan är halv två.

En till som ska skuldbelägga folk för att dom går hem på juldagen. Vad är det för fel på er? Är du så här jävla rädd på riktigt? Dina barn kommer att få psykiska problem.
Senast redigerad av karlinge 2025-12-27 kl. 19:54.
Citera
2025-12-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det vet vi ingenting om. Planen kan ha varit ett tidigare tåg, hon kan ha sagt nej och valt en promenad i friska luften. Föräldrarna och lillebror kan också ha varit hos släktingar på julfirande, t ex stannat över hos mor- eller farföräldrar.

Rönninge har i decennium betraktats som en av Sveriges tryggaste kommuner och det är för övrigt helt sjukt att kvinnor ska behöva extraskydd när de bara lever sina liv
Citera
2025-12-27, 19:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Det där är inte en inzommad övervakningsbild.
Det där är en bild tagen på plats.
Om det är bilden från 01:20 borde verkligen förhöra fotografen.
De är inte en bild tagen 01:20. Släpp de direkt
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hur lång tid tog det från tidpunkten när hon senast lokaliserades (station 01:20) och polisen började söka?
Citera
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
"Vänner hittade tillhörigheter i ett dike"
Vilket sammanträffande.
Hade hon även ovänner bland dessa vänner?

Vilka andra än vänner och familj var ute och letade först?
Citera
2025-12-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Rönninge har i decennium betraktats som en av Sveriges tryggaste kommuner och det är för övrigt helt sjukt att kvinnor ska behöva extraskydd när de bara lever sina liv

När jag varit i rönninge eller Salem har de känner mer otryggt än i Rinkeby helt ärligt, skumma människor i Salem/ rönninge riktigt sjuka, rika är dem inte heller, de hade bara lite tur med husköpet
Citera
2025-12-27, 19:54
Avstängd
Varje gång man åker den pendeln på kvällen känner man sig utsatt och som ett potentiellt offer med tanke på klientelet som åker med. Lär ju finnas kamera på personer som gick av samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in