2025-12-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Såg att tiden 01.20 är vad systern anger i sin efterlysning. Hon borde kanske veta att det är 01.25 tåget från Stockholm kommer in, och i så fall reagerar jag på att hon skriver 01.20 - om det är så att MT kommit med pendeltåget från Stockholm.

Vi bor inte i Japan precis och tågen är inte exakt i tid på minuten utan kan diffa. Förmodligen är tiden dom går ut med avrundad för att inte säga 01.22 så tar man en tid som är ungefär
Citera
2025-12-27, 18:14
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Tack.
Otroligt hemskt. Tänker på alla, My o hennes familj ❤️
Hittar ingen Ewa Frantzén med t
Citera
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Bra input. Bil är den enda rimliga förklaringen, sakerna har dumpats för att förvirra/vilseleda = inga spår för polis och övriga
Det där med buntband var verkligen otäckt. Om det stämmer, så tyder det på uppsåt.

Man går inte omkring med buntband på sig. Det är inget man har liggande i bilen. När såg vi sist buntband som låg pch skräpade utomhus? (Aldrig).

Det enda som talar emot att hon blivit bortförd, är att ingen såg något - men om bortförandet skedde en bit ifrån pendeltåget, så är det inte så konstigt att ingen såg något, klockan 02:20, en vinternatt.

Tror tyvärr att hon råkade vara den blonda söta tjej som hade maximal otur och var ensam mitt i natten, när ett "gäng" eller ett ensamt pervo kom körandes.

Tror att det behövs fler än en person för att garanterat få in en kvinna i en bil. Är det en ensam man, som stannar bilen och går ut, mitt i natten, så skulle de flesta kvinnor vara extremt vaksamma och inte gå nära bilen.

Teori 1 - Hon kände personen, kanske nån från gymnasiet eller en barndomskompis pappa eller bror.

Teori 2 - Ali, Ahmed och Mahmoud var ute och körde...

Teori 3 - Någon såg henne inte i vintermörkret och körde på henne av misstag. Hon var medvetslös och han drog in henne i bilen (???). Men det är både osannolikt och extremt svårt att lyfta en kropp på ca 65 kilo. Mycket osannolik teori.

Vidare: Det finns inget vattendrag i Rönninge som hon hade kunnat ramla i.

Hon blev nästan säkert bortförd. Nu är frågan hur bra kameror de har i Rönninge, som plåtar alla bilar vid tillfället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnieLax
Ingen nämner att Magmysmicke bor i Salem. Vad tror vi? Sammankopplat? ..

Det har visst nämnts. Om någon allvarligt tror på denna teori borde polisen tipsas om detta också.
Citera
2025-12-27, 18:15
Medlem
Kallamakaronens avatar
25-åringen är väl folkbokförd i Malmö? Eller? Kan hon vara påväg dit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Tror faktiskt att hon lever..
Jag också.
Citera
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det märks i alla fall att det är mycket poliser på rull i Salem/Rönninge.

Civisar som springer runt.
Ett gäng som håller på vid Galaxens Förskola nere vid Salem Centrum nu.
Oklart vad & säkert ingen koppling till detta.

Men händer saker gör det ju iaf

Många i tråden pekar offret i trakten runt Rönninge fotbollsplan och stort pådrag vid Galaxens Förskola som är långt ifrån varandra säger du?
Kan eventuell GM komma ifrån området runt Salem Centrum?
Skrämmande detta och hoppas att allt löser sig väl men tveksam till ett lyckligt slut.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Nu har jag inte läst hela tråden men borde inte någon veta vad hon gjorde den kvällen? Har hon varit i Stockholm eller Södertälje?
Att hon skulle gått ut t.ex 18:00 och sen bra drivit omkring helt ensam fram till 01:00 utan att lämna något spår låter konstigt.
Går det inte att spåra var hennes SL kort har blippats på kvällen?
De flesta har ju inte endast kontanter så det borde lämnats spår och mobiltelefonen kopplar upp sig mot master.
Det borde vara ganska lätt att ta reda på hennes kväll fram till bilden 01:20.
Om hon inte lever väldigt analogt eller polisen inte berättar allt för oss.

Är det någon som var i Rönninge hon bor? Långt ifrån eller nära stationen?
Har hon någon historik att försvinna tidigare eller låta sig raggas upp på allmän plats av okända män för en påsättning?
Har hon en historia att besudla sig genom intimt umgänge med smuts?

Antagligen boende på T*redalsvägen 3, *=o
Citera
2025-12-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Nu har jag inte läst hela tråden men borde inte någon veta vad hon gjorde den kvällen? Har hon varit i Stockholm eller Södertälje?
Att hon skulle gått ut t.ex 18:00 och sen bra drivit omkring helt ensam fram till 01:00 utan att lämna något spår låter konstigt.
Går det inte att spåra var hennes SL kort har blippats på kvällen?
De flesta har ju inte endast kontanter så det borde lämnats spår och mobiltelefonen kopplar upp sig mot master.
Det borde vara ganska lätt att ta reda på hennes kväll fram till bilden 01:20.
Om hon inte lever väldigt analogt eller polisen inte berättar allt för oss.

Är det någon som var i Rönninge hon bor? Långt ifrån eller nära stationen?
Har hon någon historik att försvinna tidigare eller låta sig raggas upp på allmän plats av okända män för en påsättning?
Har hon en historia att besudla sig genom intimt umgänge med smuts?
Polisen har garanterat redan spårat hennes resväg och tider, samt kollat var mobilen har kopplat upp och när, etc. Jag skulle tro att de har en ganska klar bild över hennes rörelser den kvällen. Det är dock inget de delar med sig av än, pga. fu-sekretess.
Citera
2025-12-27, 18:17
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Det där med buntband var verkligen otäckt. Om det stämmer, så tyder det på uppsåt.

Teori 2 - Ali, Ahmed och Mahmoud var ute och körde...

BUNTBANDEN ÄR FAKE! ETT PÅHITTAT RYKTE EN JÄVLA TRÅDSANNING AV EN IDIOTANVÄNDARE! LÄGG NER DET.

Teori 666 - Anders kanske var ute i en SAAB igen?
Citera
2025-12-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Ok, ja den vägen verkar troligast att ta.

Jag tror inte den vägen stämmer. När jag kikat på kartor kan man gå ut på två sätt från stationen beroende på vart man ska. Enligt denna kartan skulle hon gått ut motsatt mot centrum och valt att gå en smal gångstig längs spåret. Känns inte troligt enligt mig då hade hon kunnat gå den andra föreslagna vägen hem. Om gått denna vägen finns det extremt lite tid att stöta på någon person till fots/bil. Skulle hon blivit förföljd av någon från tåget så hade personen troligtvis tagit tillfället längs första gångvägen.

Jag tror hon gick genom gångtunneln ut mot centrum sedan längs Dånviksvägen och svängde in mot Tallsätravägen. Det finns då en möjlighet att en bil kan ha följt henne från centrum alternativt att någon följde henne från tåget och tog tillfället vid pumphuset innan lägenheterna och fler boende dyker upp längre fram på vägen.
Citera
2025-12-27, 18:18
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Såg att tiden 01.20 är vad systern anger i sin efterlysning. Hon borde kanske veta att det är 01.25 tåget från Stockholm kommer in, och i så fall reagerar jag på att hon skriver 01.20 - om det är så att MT kommit med pendeltåget från Stockholm.

Har inte polisen gått ut med information vilket tåg hon åkte med? Det som kom från Märsta/Stockholm eller Södertälje? Det borde de veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in