2025-12-27, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rangnickball
Jo den är tagen på tågstationen, men inte av övervakningskamera

Om det inte är ctv, så finns där ju ett levandes vittne. Fotografen. Vad vet hen?
Citera
2025-12-27, 18:08
Medlem
Det märks i alla fall att det är mycket poliser på rull i Salem/Rönninge.

Civisar som springer runt.
Ett gäng som håller på vid Galaxens Förskola nere vid Salem Centrum nu.
Oklart vad & säkert ingen koppling till detta.

Men händer saker gör det ju iaf
Citera
2025-12-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Såg att tiden 01.20 är vad systern anger i sin efterlysning. Hon borde kanske veta att det är 01.25 tåget från Stockholm kommer in, och i så fall reagerar jag på att hon skriver 01.20 - om det är så att MT kommit med pendeltåget från Stockholm.

Systern skrev runt 01.20, så tycker det är rimligt att hon skulle komma från tåget mot Södertälje. Men hon kan ju ha kommit från andra hållet också. Är man uppväxt i Rönninge har man säkert kompisar på den sidan också som hon kanske umgåtts med på kvällen
Citera
2025-12-27, 18:09
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är mitt i vintern så något Elin Krantz-mord tror jag inte på. Våldtäktsmän vill inte böka med täckjacka, långkalsonger osv
Nja... Det där håller inte. Det var nästan oktober när Elin Krantz mördades och det har ju varit väldigt milt denna vinter än så länge.
Citera
2025-12-27, 18:10
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatchaNine
Är du på riktigt dum i huvudet?

Är du dum i huvudet på riktigt 😳

Det är en privat bild, ingen
övervakningskamerabild
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Har för mig att det tog någon dag innan Elin Krantz hittades, och det var i ett tätbebyggt område och dessutom en ljusare del av året. Håller det inte för uteslutet att hon faktiskt finns i området.

Mer troligt som du säger att hon transporterats bort i bil, men tror kanske inte hon är kidnappad...

Skulle inte förvåna om hon hittas bakom Söderenergis byggnad på Tallsätravägen 13 eller däromkring, kroppar har missats förr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det märks i alla fall att det är mycket poliser på rull i Salem/Rönninge.

Civisar som springer runt.
Ett gäng som håller på vid Galaxens Förskola nere vid Salem Centrum nu.
Oklart vad & säkert ingen koppling till detta.

Men händer saker gör det ju iaf
DOm veerkar ha hittat något ettt enormt pådråg och åklagare Har kopplats in
Citera
2025-12-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Om det inte är ctv, så finns där ju ett levandes vittne. Fotografen. Vad vet hen?

Fotografen är ju hennes syster? Den är förmodligen tagen innan resan FRÅN Rönninge, men på stationen. My försvann efter resan HEM till Rönninge.
Citera
Medlem
Citat:
Såg att tiden 01.20 är vad systern anger i sin efterlysning. Hon borde kanske veta att det är 01.25 tåget från Stockholm kommer in, och i så fall reagerar jag på att hon skriver 01.20 - om det är så att MT kommit med pendeltåget från Stockholm.

Om hon kom från Södertälje och inte från Sthlm kanske var det därför som dom letade med helikopter i Södertälje dagen efter. Hon kanske träffade nån på krogen där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är mitt i vintern så något Elin Krantz-mord tror jag inte på. Våldtäktsmän vill inte böka med täckjacka, långkalsonger osv
Bara för att det är kallt hade inte avskräckt alltså tilfället gör det också hon kanske har blivit erbjuden skjuts eller likannde
Citera
2025-12-27, 18:12
Medlem
Nu har jag inte läst hela tråden men borde inte någon veta vad hon gjorde den kvällen? Har hon varit i Stockholm eller Södertälje?
Att hon skulle gått ut t.ex 18:00 och sen bra drivit omkring helt ensam fram till 01:00 utan att lämna något spår låter konstigt.
Går det inte att spåra var hennes SL kort har blippats på kvällen?
De flesta har ju inte endast kontanter så det borde lämnats spår och mobiltelefonen kopplar upp sig mot master.
Det borde vara ganska lätt att ta reda på hennes kväll fram till bilden 01:20.
Om hon inte lever väldigt analogt eller polisen inte berättar allt för oss.

Är det någon som var i Rönninge hon bor? Långt ifrån eller nära stationen?
Har hon någon historik att försvinna tidigare eller låta sig raggas upp på allmän plats av okända män för en påsättning?
Har hon en historia att besudla sig genom intimt umgänge med smuts?
Citera
2025-12-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Någon man med sexuellt motiv. De är en kamp mot klockan

Inte en chans. My's mobil är fortfarande avstängd, dagens ungdomar brukar ladda luren m.m och vad gör vederbörande ute vid den tidpunkten? Jag tycker att polisen/media borde lägga ut bilder på henne pronto
Varför tror du att motivet är sexuellt?

Han verkar ha gjort det svårt för sig om han använt bil. Jag tänker att det kan vara annat också för om hon blev bortrövad och motivet var sexuellt borde hon väl ha hittats?

Jag tänker att en man som eventuellt har tagit henne med sig med sexuellt motiv bör ha släppt henne vid detta laget.

Han kommer onekligen hittas och då är det enda alternativet han har att släppa henne?

Hjälp mig förstå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in