Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jävla slakt på ukrainska nazister idag igen..800 har blivit gödsel.

Nej tror det var 1000 nazi-ryssar faktiskt. Världen är nu en bättre plats🙂
Citera
2025-12-27, 17:38
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Intressant att höra. Tror även ryssar med hybris inser hur svårt det skulle vara att inta just Charkiv så man lägger nog mer krut på andra ställen där man eventuellt har planer på att inta. Kiev blir ju mer av ett statement och för att destabilisera makten. Som stad är Charkiv som Kiev eller hur skulle du beskriva kulturen om du varit där innan kriget? Har själv endast besökt Kiev och Odessa av de större städerna.

Jag var inte runt i Ukraina innan kriget, så jag vet inte hur det var då. Jag gillar Charkiv. Folket är vänliga och glada, trots kriget. Man ser spår av kriget från början av krigets utbrott. Folk totalignorerar flygalarmen som ljuder flera gånger om dagen. Odessa är nog den mest drabbade storstaden utanför ockuperat område.

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Stort tack för uppdateringen.

Så här i jultider och din närvaro i Kharkiv, hur upplever du med dina ögon sett övergången till att fira jul 24:e och 25:e december bland befolkningen i staden? Upplever du att stora firandet sker 24:e och 25:e december eller på nyårsafton i specifikt Kharkiv?
[/i]

Övergången är lika med noll, såvitt jag kan se. Det går att se julgranar och liknande, men det är fortfarande inte så mycket. Man ändrar inte en tradition så snabbt. Jag var hos en volontärorganisation, där folk är ortodoxa i regeln, och där var det inga julsaker framme, men det kanske kommer i januari. Även om Charkiv är Ukrainas näst största stad, så upplevs staden som ganska tom emellanåt. Man måste gå till specifika ställen bara för att se en större grupp människor.

Jag vill tillägga att jag lämnade Ukraina igår.
Citera
2025-12-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Glada nyheter:

https://x.com/AMK_Mapping_/status/2004813120976593041?s=20

En mindre nasse
… och i Ryssland finns de stora nassarna och framförallt den stora mängden nassar.
Citera
2025-12-27, 17:55
Medlem
Citat:

Det är så här slakt av ryZZka drägg ser ut dagligen, massa ryska nazister som dör som flugor.

💥 The Russians attempted to breach the border in Sumy region in the Tyotkino area and were repulsed by the Wings to Hell unit of the 103rd OBRTRO!

Drones hit 2 cars, a buggy, an ATV, 9 occupiers, and more!

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2004940569085378791?s=20

2 månader snart kvar nu och ryska dassfederationen och kloaken RyZZland har inte uppnått ett enda krigsmål på 4 år om 2 månader cirka. Starkt jobbat!!!!!
Citera
2025-12-27, 17:57
Medlem
Kungenshoras avatar
Tror det blir svårt för Zelensky att gå med på att hålla val. Han lär åka på ett svidande nederlag isåfall.
Hur ska det gå att hålla val när all opposition är förbjuden?

Tror inte en sekund på att ukrainska folket tycker det är värt att kriga vidare om Donbass.
Vanligt folk vill nog hellre ha elektricitet och slippa bo i skyddsrum än att krypa runt i skyttegravar och leka hjälte.
Citera
2025-12-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Tror det blir svårt för Zelensky att gå med på att hålla val. Han lär åka på ett svidande nederlag isåfall.
Hur ska det gå att hålla val när all opposition är förbjuden?

Tror inte en sekund på att ukrainska folket tycker det är värt att kriga vidare om Donbass.
Vanligt folk vill nog hellre ha elektricitet och slippa bo i skyddsrum än att krypa runt i skyttegravar och leka hjälte.

Kan så vara, men blir det så kul att moskoviterna rövknullar en dagligen?
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Japp..och några ukrainska män syns inte utomlands dom är antingen döda, eller är skadade i kriget.
Resten har både utreseförbud och har inte råd...

Det finns fullt med ukrainska män i västeuropa men även många i östeuropa för de som lever på en budget. Många arbetar även i t.ex. Polen och de har inga planer på att åka tillbaka. Vi vet inte den exakta siffran men rör sig om 3 - 500000 som undviker att tvångsrekryteras så det är en hel del. Ukraina har nu svårigheter att rekrytera till armén och frågan är om EU-länder kommer att börja tvångsutvisa dessa män till Ukraina för att hålla igång kriget. Jag gissar på att de inte kommer att göra detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej tror det var 1000 nazi-ryssar faktiskt. Världen är nu en bättre plats🙂
Försök inte att sminka grisen.
Mellan 600 och 900 ukrainska fascister stryker med varje dygn.
Citera
2025-12-27, 18:04
Medlem
Citat:

Det går åt över 1000 ryska nazister per dygn i Ukraina. Bara Magyar Birds avlivar flera tusen per månad en enda ukrainsk enhet, räkna då in alla ukrainska drönarenheter så är det många ryska nazister som slåss för nya Hitler bunkerdvärgen Vladolf Putler som går åt dagligen.
Citera
2025-12-27, 18:06
Medlem
Ha ha kolla bara på den "stora ryska armén" papperstigern RyZZland. Det är det hemliga vapnet direkt ur ural bergen.

🐴 More and more videos are emerging where the Russians use horses in logistics and assault operations.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2004959252805550104?s=20
Senast redigerad av pettersson72 2025-12-27 kl. 18:08.
Citera
2025-12-27, 18:09
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Borde vara 10000 ryssar dagligen, hade varit motiverat.
Citera
2025-12-27, 18:15
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
🤣🤣🤣 Ryzzka jävla inavlade nazisterna kan inte hålla en korvkiosk. Jävla clowner, jag ber att horryssar kommer hit så NATO kan få lite gödsel till åkrarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in