Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-27, 12:53
Medlem
Kloaken Ryssland förlorar än mer.

Ukraine is winning against Russia 🇺🇦🇺🇦🇺🇦

The Ukrainian Army has launched a counterattack north of Pokrovsk and have retaken Suhketske, Suvorove and the Krasnolymanskaya Mine north of Rodynske

They have also retaken large parts of Rodynske itself.

https://x.com/i/status/2004505407075868899
Citera
2025-12-27, 12:55
Medlem
Totalt misslyckat anfall av av kloaken Ryssland dessa ser man dagligen.

The occupiers were moving in a column towards Kostyantynivka. Ahead were two tanks with demining equipment.
🇺🇦49th Infantry Battalion in cooperation with the 🇺🇦100th Mechanised Brigade and other units brought the column came under massive fire.

https://x.com/i/status/2004496567383031975
Citera
2025-12-27, 12:57
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Varför ställer du den frågan i den här tråden? Det finns många bättre ställen att hitta ryssar, t om på Flashback. Här tvivlar jag på att du hittar nån.

Kanske du egentligen inte vill prata med ryssar utan mest få medhåll av rysshatare och känna att folk håller med dig. Är det så vi ska förstå det - som en retorisk fråga?

Han ställde frågan för att se om någon av de fega mytomanerna och psykopaterna i Team Putin på flashback vågade svara på frågorna.

Och vips dök flashbacks värsta mytoman i Team Putin snedseglaren upp och började tramsa. Svara på frågorna istället snedseglaren. Jag har också en fråga till dig: Vad har din idol massmördaren KGB-Putin och dina kära ryssar som du kämpat för på flashback "vunnit"? Vad har du själv vunnit på att blåljuga och skämma ut dig som fullständigt misslyckad mytoman i 4 år?
Citera
2025-12-27, 12:59
Medlem
https://bsky.app/profile/meanwhileua.bsky.social/post/3maxq3fhuxg2a

Nya billigare och effektivare vapen mot ryska terrordrönare.
Citera
2025-12-27, 13:03
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ok. Du tänker 2026.

Jag funderar nu och på söndag. Hur ska Trump ta sig ur detta?
Har han inte målat in sig i ett hörn?

”Jag vill ha fred” vs ”Zelensky har ingenting, om jag inte godkänner det ”
(ett förslag framtaget ihop med amerikanskt team. Utan att Trump vet någonting?)
Putte ringer snart och ger nya instruktioner igen.
Citera
2025-12-27, 13:08
Medlem
DN rapporterar om ryska psykopaternas terror mot Kiev. Svenske Måns Kämpe var på plats och såg en del av terrorbeskjutningen innan han tog sig ner i ett skyddsrum.

Kiev under attack inför mötet mellan Trump och Zelenskyj

De ryska styrkorna avfyrade ett stort antal olika missiler – ukrainska medier rapporterar om Kinzjal, Iskander och flera kryssningsmissiler av typen Kalibr. Detta tillsammans med en våg av drönare.

Svenske Måns Kämpe befann sig tillsammans med sin svenskukrainska fru Yuliya Maslyn på elfte våningen på det fyrstjärniga hotellet Hotel Ukraina vid Självständighetstorget när flyglarmen började ljuda.

– När vi checkade in tidigare på fredagen fick vi instruktioner om var skyddsrummen ligger och hur vi skulle ta oss dit om det skulle hända något. Vi såg flera explosioner från vårt rum innan vi tog oss ner, fyra våningar under marken, berättar Måns Kämpe tidigt på lördagsmorgonen.

https://www.dn.se/varlden/kiev-under-attack-infor-motet-mellan-trump-och-zelenskyj/
Citera
2025-12-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja det tar jag avstånd från.

Men vad tror du det betyder? Att jag tycker att vi måste därför sända så mycket pengar som Zelensky vill till landet och sätta en ukrainsk flagga på min panna på Facebook för nu har jag tagit avstånd?

Käre mytoman, vifta med din vidriga och smutsiga ryska flagga istället för att blåljuga som den fege mytoman du är.

Tar avstånd? Du hyllar ju massmördaren KGB-Putins sanningar om kriget. Du vet, massmördaren som drog igång slakten och beodrat terrorn mot Ukraina - som du nu, när det passar dig som den mytoman du är, "tar avstånd från".
Citera
2025-12-27, 13:29
Medlem
DeekinTTs avatar
Glada nyheter:

https://x.com/AMK_Mapping_/status/2004813120976593041?s=20

Citat:
The head of the Russian Volunteer Corps Denis Kapustin has been killed by a Russian FPV drone in Zaporizhzhia Oblast.

En mindre nasse
Citera
2025-12-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Möter man ett fåtal ryska uralapor på spanska solkusten under semestern så spyr man ju av dessa primitiva alkisar så tacka fan för att Ukraina efter snart 4 år av dessa vidriga invällare har ett helvete var dag.
Japp..och några ukrainska män syns inte utomlands dom är antingen döda, eller är skadade i kriget.
Resten har både utreseförbud och har inte råd...
Citera
2025-12-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Trump är transactional som det kallas. Allt han gör bygger på utbyte. Betalning kan ske på många sätt. Men vi kan släppa det.

Vad är det som Trump ska godkänna. Fred? Det är ju hans gyllene mål.

Jag är närmast nyfiken på hur hur Trump ska ta sig ur detta.

Det tror inte jag att han kan. Han är ingen politiker. Han trodde säkert att det skulle gå att göra en deal, Men den tid när länder sålde och köpte landområden av varandra är förbi; sådant gjorde britter, fransmän och spanjorer på kolonialtiden. Idag byter landområden bara ägare genom överenskommelser mellan de berörda parterna eller genom krig (förutsatt att någon lyckas vinna kriget).

I detta fall har Trump inget att erbjuda Ukraina som skulle kunna kompensera för en landavträdelse. Det har ju blivit allt mer uppenbart.

Men Trump kanske skulle fundera över vilka delar av USA han skulle kunna tänka sig att avstå från? Då skulle han kanske få en större förståelse för Ukrainas hållning.
Citera
2025-12-27, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det tror inte jag att han kan. Han är ingen politiker. Han trodde säkert att det skulle gå att göra en deal, Men den tid när länder sålde och köpte landområden av varandra är förbi; sådant gjorde britter, fransmän och spanjorer på kolonialtiden. Idag byter landområden bara ägare genom överenskommelser mellan de berörda parterna eller genom krig (förutsatt att någon lyckas vinna kriget).

I detta fall har Trump inget att erbjuda Ukraina som skulle kunna kompensera för en landavträdelse. Det har ju blivit allt mer uppenbart.

Men Trump kanske skulle fundera över vilka delar av USA han skulle kunna tänka sig att avstå från? Då skulle han kanske få en större förståelse för Ukrainas hållning.

Trump verkar leva i kolonialåldern. Danmark har erbjudit sig att köpa en amerikansk delstat. Det blir en finfin affär för Trump att sälja delstaten.

Men helt riktigt, en del av orsaken till Ukrainakriget är att moskvastaten inte kan släppa sina stormaktsdrömmar som tsarRyssland eller Sovjetunionen, vilket uppnåddes genom att erövra och förtrycka grannfolken å det grövsta.
Citera
2025-12-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Glada nyheter:

https://x.com/AMK_Mapping_/status/2004813120976593041?s=20

En mindre nasse

Video or it didn´t happen Vatnik.

Här har du ytterligare en rysk general som dog.

Colonel General Yuri Sadovenko, also known as the “keeper of secrets” and former Russian Deputy Defense Minister, died in Moscow at 56, reportedly from heart-related issues.

https://x.com/PolymarketIntel/status/2004574788094697878?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in