2025-12-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Toppen, finns ingen som bett dig att kommentera på allt jag skriver. Andra verkar uppskatta FAKTA som jag delgivit.
Så, gå vidare i livet vetja. God fortsättning, kompis.

Polisen skrapar i snön på trappen där det skett ett mord. Då undrar du om mördaren har sovit där 😅 Ett mycket uppskattat inlägg. Bravo pysen!
Citera
2025-12-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
2 km till en MILF är ingen distans.
Förr i världen gick män flera mil genom skogen.

Om man lägger till potentiell svartsjuka till cocktailen så är det inte helt otroligt att det här är förklaringen.

Jag har också klurat på svartsjuka. Någonting måste ha igångsatt det känslosvall som MGM varit oförmögen att hantera på ett normalt sätt, och som måste ha infunnit sig före, under och efter dåden, eftersom det rört sig om så svårt våld under flera timmar. Och just den här familjen? Annars kunde han väl ha stuckit ner vem som helst?

Enligt länk här ovan har polisen burit ut plastbehållare som såg ut att innehålla fynd. Få se vad som framgår när fler förhör har gjorts.
Citera
2025-12-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Men nu var det väl dödsångestskrik det handlade om? En död kvinna en, kritiskt skadad tonårig tjej och en allvarligt skadad tonårig tjej som var nära att bli dödade. Här ger jag faktiskt Tanach rätt.
Har jag missat nånting?

Tänker mig att ”problemet” är att ingen har yttrat sig angående just ”dödsångest-skrik” utan enbart sagt att man hörde någon som skrek som sedan blev tyst.
Självklart kan man anta, men vad jag vet står det inte citerat någonstans.
Kan självklart ha missat något och är inte sämre än att be om ursäkt i sådana fall
Citera
2025-12-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Polisen skrapar i snön på trappen där det skett ett mord. Då undrar du om mördaren har sovit där 😅 Ett mycket uppskattat inlägg. Bravo pysen!

Läs om och läs rätt! Du har nog skippat att läsa halva inlägget, lätt hänt. Har själv gjort samma misstag.
Tips: när något är fet-markerat i en text är det oftast just den biten man pratar om, inte det övriga.
Senast redigerad av Sarahsamarit 2025-12-27 kl. 17:52.
Citera
2025-12-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
This 🤌🙌

Om man känner denna personen vet man att vad som helst kunde hände kring honom.
Citera
2025-12-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det händer oftare än man tror att polisen får köra in någon för tvångsvård bara för att stöta ihop med samma person på gatan nästa dag.

Jag tänker att det lär väl komma fram i utredningen vad som varit innan händelsen.

Poängen är att vi inte vet vad som har hänt. Känns galet att lägga skulden för dådet på vården bara för att mamman vill att man ska göra det.
Citera
2025-12-27, 17:49
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som jag uppfattar det blev hon attackerad med kniv utanför huset och avled där.

Sedan gick mördaren in i huset och höll flickorna där tills polisen kom.

Jag har information om vad som påstås ha skett i huset, låter dock polisens beskrivning skräckfilm tjäna som sammanfattning.

Varför har vissa ett behov av att tala om att man har information, men som man inte tänker dela med sig av?
Varför ens berätta att man då har info, om man ändå inte tillför något?
Detta kanske du kan svara på som är en av de som gör så?
Citera
2025-12-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Om Manolo i Boden inte hade blivit skjuten hade han garanterat fått tio års fängelse för dråp och inget mer.

Det kan tyvärr stämma. Så var tacksam för att det gick som det gick. Det besparade skattebetalarna miljontals kronor.
För......det är väl inte så enkelt att du menar att polisen/samhället alltid gör fel? Vi har bara sett dig gnälla över polisens och socialtjänstens agerande. Det osar rättshaverist över dina inlägg.
Citera
2025-12-27, 17:50
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Va???
Jag menar givetvis det extrema våldet, ”skräckfilmen”, aggressionen, vansinnet.
Jo. Men om han hade fått för sig att han ägde henne och hellre skulle dräpa henne än att låta henne gå, så eldar det på det övriga vansinnet
Citera
2025-12-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
GM mamma skyller på vården. Jag skyller nog mer på henne och pappan för de verkar ju inte gjort ett skit.
Sånt där stör att man gråter ut och skyller på vården. Killen har säkert psykiska problem men det måste ju finnas ett ansvar om föräldrarna till och med är rädda.
Nu talar jag generellt. Men att lästa föräldrar i fall som detta är magstarkt. Föräldern i sin tur kanske har trauman? Hur långt bak ska vi lasta släktträdet? Att hon gått till tidningen tolkar jag som ett rop på hjälp. Det låter som att hon försökt få honom under vård. Men jag kan ha fel. Men ingen här verkar kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.
Citera
2025-12-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatseKestaM
Är det ett litet samhälle så är marknaden ganska begränsad och att yngre tjejer söker sig äldre, kanske med körkort t.o.m, är inte ovanligt.

Min teori är att ena dottern trollat med grabben och han kommer dit sur och hög, mamman försöker avvärja något ytterligare härj och grabben går bananas med kniv/machete.

Eller också har GM blivit betuttad i ena dottern och utnyttjade annonsen på Marketplace för att få tillträde till huset.
Citera
2025-12-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jodå nog blev han medicinerad på psykakuten så dom kunde släppa honom.
Brukar dom göra, akut medicinering (Haldonspruta t.ex) och sen utskriven.
Han hade ju slutat med sin medicin, fick återfall och hamnade på psykakuten.
Lite akutmedicinering och ut med honom igen, inte tar dom in över julhelgen.
Så ensam över julhelgen blivit högdos medicinerad + sprit + lite annat = psykotisk.
Var han varit under natten vet ingen ännu, men troligen inte hemma i lägenheten.
Irrat runt på morgonen i vanföreställningar, misstänksamhet, ångest och aggressivitet.
Varit psykotisk, påverkad med tvångstankar och överfallit den första han ser.

Du får vanligtvis inte en 'Haldonspruta' el. dyl. på psykakuten för att därefter bli hemskickad, just med tanke på att patienten kan ta till självmedicinering och att tillståndet kan förvärras ytterligare. Man får eventuellt medicin i tablettform och om man är riktigt hispig övervakas man några timmar tills medicinen har börjat verka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in