Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Hon gjorde det och fick honom intagen den 17 december. Den 18 släppte psyket ut honom igen.
Det ligger inte i hennes makt att få honom inlåst för behandling, det är läkare som fattar det beslutet. När han släpps kan inte ens polisen göra något förrän han begår ett brott/är faktiskt våldsam.
Detta får du lägga på psykvården - hade de låst in honom för behandling hade kvinnan levt idag.
Jag är tveksam att hon har ringt och fått honom inskriven men det är min personliga åsikt.
Problemet med psyksjuka människor är att dom uppger att de mår bra i ett sista steget vid möte med läkare psykolog så kan de inte göra något utan då släpper man personen.
Skulle GM säga att den ska döda någon så spärras personen in och man läggs med garanti in på psyket.
Men när psykiska sjuka människor inser att de kan spärras in på obestämd tid så mjuknar de och själva problematiken mörkas och på så vis finns inget annat alternativ.
Misstänker att så är fallet här med. Men sedan en kombination med alkohol och medicin och Juletider gör att GM gått in i en psykos.
Och återigen. Om Mamman är så rädd så borde de finnas dagliga samtal till vården även efter 17dec.
Om nära släktingar varnar tillräckligt många gånger kommer personen spärras in. Jag tror inte finns många anmälningar från Mamman och släkten. Bara att hon går ut och säger som hon gör får mig att tvivla på hennes sanningshalt.
Det är något som kommer visa sig längre fram.