Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Slumpen tror jag, någon såg en full blond tjrj och tog tillfället i akt
Slumpen, om nu någon ville tvinga en tjej till något mot sin vilja, verkar platsen lite väl enslig och konstigt vald, såvida det inte promenerar massor med tjejer just där på den platsen om nätterna?

Vi vet väl inte om hon var full, utifrån fotot som visats på henne (om man kan anta att det togs just den kvällen hon försvann? så ser hon inte uppklädd och sminkad ut för att ha varit på fest? Hon kan lika gärna suttit på tåg från Malmö?
Citera
2025-12-27, 17:05
Medlem
Kan vara sen på bollen då det skrivs så mycket, men ser att det diskuteras var hon bor. Efter en snabb sökning så bor det en 25-årig tjej med samma namn skriven i en studentbostad i Lund??
Citera
2025-12-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Även gångvägen nära spåret verkar kuslig. Skogsdunge på ena sidan.
Menar du den till möllebadet? Har gått där kan inte va kul på kväll/natt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkjihlh
Som jag har förstått det är det två separata fyndplatser i närheten av varandra. Mobilen hittades inte i samband med det första ”fyndet” som gjordes av vän/vänner. Då talar vi om diket vid Berga.
Med det sagt kan mobilen, om det nu stämmer, ha hittats av polis när platsen spärrades av igår.
Nåddes av uppgiften för en stund sedan men fyndet kan mycket väl ha gjorts betydligt tidigare.
Jaså är det två fyndplatser? Vad är adressen till diket vid Berga då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edelweiss95
Kan vara sen på bollen då det skrivs så mycket, men ser att det diskuteras var hon bor. Efter en snabb sökning så bor det en 25-årig tjej med samma namn skriven i en studentbostad i Lund??

Ja, boende studerandes i Lund uppvuxen i Rönninge. Hemma över jul hos föräldrar.
Citera
2025-12-27, 17:09
Medlem
Citat:
Dessa tider hade jag stannat uppe tills mina barn kommit hem, oavsett om de är 18 eller 30 år gamla
I helvete heller att du hade. Efter att ha vakat över barn, tonåring, ung kvinna i 20 år så är även du sliten. Väx upp och bli förälder så förstår du!
Citera
2025-12-27, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Hela området runt fotbollsplanen verkar ju som ett ställe där folk kan hänga sent på nätterna. Kanske inte vid den här tiden på året, men nu har det knappt varit någon vinter att tala om än så länge.

Har då aldrig sett folk hänga där om kvällarna, faktiskt
Citera
2025-12-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Även gångvägen nära spåret verkar kuslig. Skogsdunge på ena sidan.

Vilken gångväg tänker du på?
Citera
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Menar du den till möllebadet? Har gått där kan inte va kul på kväll/natt.

Vet inte om det finns något bad där. Jag menar gångvägen parallellt med spåret från parkeringen vid stationen till Sandbäcksvägen.
Citera
Medlem
Jätte konstigt av svensk media att inte pusha detta på allvar. Hade detta varit usa hade det varit bombat på alla nyhetskanaler.
Citera
2025-12-27, 17:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jätte konstigt av svensk media att inte pusha detta på allvar. Hade detta varit usa hade det varit bombat på alla nyhetskanaler.

Nu är det inte media som löser brott, det är polisen.
Citera
2025-12-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nu är det inte media som löser brott, det är polisen.
Allmänheten kan vara till stor hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in