Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
NEJ inte hon !
Nej de vet jag. O de skrev jag redan imorse men användaren sa att de visst kunde vara hon.
Hon skulle till päronen i rönninge ingenannanstans men någon hann före och stoppade henne.
Citera
2025-12-27, 16:53
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerofia
Denna väg är vanliga promenadvägen
https://maps.app.goo.gl/9eQFMAKBXap9dgGCA?g_st=ic
Ok, ja den vägen verkar troligast att ta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Lite info ovan!
Du kan inte gena över spåret, det är avspärrat med stängsel.
Vanligaste vägen hittar du i bilden jag länkat till i ena inlägget här. Det är alltså utgång mot Tallsätravägen/Sandbäcksvägen från Rönninge station, som går mellan stängsel och bergsformation.
Sedan kan man ta genväg bakom fotbollsplanen.

Tack för länk till kartan 👍🏼
Genvägen vid fotbollsplanen verkar vara en kuslig väg att gå
mitt i natten i mörkret
Citera
Medlem
Babydolls avatar
Svårt att inte dra associationer till danska fallet Emilie Meng. Hoppas innerligt att det inte slutar lika tragiskt i detta fall.
Citera
2025-12-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulaniggo
Varför plocka inte hennes pappa upp henne från station? 01:30 inte jättesent
Därför att normala människor sover vid den tidpunkten och my är vuxen, jag har uppfattat rönninge som lugnt när jag varit där. Ibland är man på fel ställe vid fel tidpunkt
Citera
2025-12-27, 16:54
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Lite info ovan!
Du kan inte gena över spåret, det är avspärrat med stängsel.
Vanligaste vägen hittar du i bilden jag länkat till i ena inlägget här. Det är alltså utgång mot Tallsätravägen/Sandbäcksvägen från Rönninge station, som går mellan stängsel och bergsformation.
Sedan kan man ta genväg bakom fotbollsplanen.
Tack!
Citera
2025-12-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Eller så är det en vän/bekant/ex/pojkvän, vilket det nästan alltid är... Var hon själv?
Svårt att tro det, sett hennes bilder på sociala medier verkar ha en bra familj och goda vänner. Tror fortfarande starkt på slumpen.. fel plats vid fel tillfälle och tidpunkt tyvärr
Citera
2025-12-27, 16:55
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Det vore intressant att veta från er som bor i området hur man brukar ta sig från tågstationen om man ska gå till fots till Toredalsvägen, om det är där hennes föräldrar bor och att vi antar att det var dit hon skulle.

Jag tittar på en karta nu och det ser ut som att man kan ta två vägar dit. Är man ung så antar jag att man hade genat över spåret. En vuxen hade nog följt vanliga gång och cykelvägarna. Då ser det ut som att man antingen kan gå under tågbron på Hagavägen, gena över Engelsbergsvägen och vidare över Sandbäcksvägen och Rönninge skolsvägen. Kanske man hade genat genom skogen där och kommit ut vid det som ser ut som en industri, eller är det skolan som ligger där?

Sedan ut på Rönninge skolvägen igen och följa den till Sandbäcksvägen igen och följa den till Toredalsvägen.

Eftersom det finns uppgifter om att saker som tillhör henne har hittats i närheten av en fotbollsplan så måste hon ha tagit en annan väg från stationen.

Stationsvägen - Dånviksvägen - genom tunneln under tågspåren och ut på Tallsätravägen och mot fotbollsplanen. Brukar det vara folk där på nätterna?
Tror ej det finns anledning att gå över spåret, däremot är det säkerligen naturligt att gå över fotbollsplan. Har för mig att området där är relativt kuperat, så kanske jobbigare än det ser ut på en karta att gå.
Citera
2025-12-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Därför att normala människor sover vid den tidpunkten och my är vuxen, jag har uppfattat rönninge som lugnt när jag varit där. Ibland är man på fel ställe vid fel tidpunkt
Dessa tider hade jag stannat uppe tills mina barn kommit hem, oavsett om de är 18 eller 30 år gamla
Citera
2025-12-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Svårt att inte dra associationer till danska fallet Emilie Meng. Hoppas innerligt att det inte slutar lika tragiskt i detta fall.
Nästan identiskt, PW alltså gärningsmannen i de fallet väntade ju vid stationen på någon tjej att kidnappa och ha som sexslav, jag tror emilies mobil oxå slocknade kort efter hon promenerade från station och de ryktades i att folk i närheten hört skrik. Men med en hand framför munnen så kanske de inte är så lätt att skrika
Citera
2025-12-27, 16:57
Medlem
jkjihlhs avatar
Enligt obekräftad uppgift har de funnit hennes mobil. Vet ej exakt plats och igen, ej bekräftat.
Citera
2025-12-27, 16:57
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaLiljan
Instämmer helt här. Den där pendeltågslinjen är obehaglig även dagtid pga allt drägg som åker den & än värre på natten.
Har stött på regelrätta pedofiler där hälften av gångerna och dessutom onanerande personer. Riktigt jäkla obehagligt. Fattar inte varför det var så mycket sånt på just den pendeltågslinjen. Kan mycket väl hända att hon blev förföljd när hon steg av tåget stackarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in