2025-12-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Du kanske inte riktigt kan tänka? Jag kan renskriva åt dig. Han kanske har ofredat någon av dom när han jobbade där och BO anmält honom. Det kan iaf här ta ca 6mån innan fallet tas upp. Fattar du nu?
Polisen hade gått ut med att det finns en tidigare koppling mellan BO/GM. Så har inte skett
Citera
2025-12-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Det var väl på Facebook Marketplace och där är väl alltid annonsen kopplad till ens profil (med namn och bild)?

Tack, det var nog på Facebook Marketplace. Jag är själv inte med i Facebook. Jag såg bara namnet och fotot och reagerade på det i länken på Grevens sammanfattning del 1.
Citera
2025-12-27, 16:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Sitter och läser ikapp tråden, började tänka att kvinnan som sägs träna på gym kanske också brukar vara ute och motionera/gå?
Kanske gjort det på morgonen och då stött på gm?

Det slog mig att någon i tråden påstått att mördaren tränade eller har tränat på gym, kan det finnas en koppling här?
Citera
2025-12-27, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har inte påstått att brottet skett i mördarens hem.

Det har jag inte påstått heller.
Citera
2025-12-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma45
Han kan ha uppehållit sig under bron och mamman gick ut för att se vad det var för ljud/oljud som hördes. Såg att polisen sökte något under bron, där hon hade ved. Hon knivmördas ute och han går in i huset
Mamman kanske gick för att hämta ved då gm dök upp/anfall henne?
Citera
2025-12-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är ju extremt ovanlig att svensk polis gör så? Till skillnad från USA där nästan alla misstänkta mördare hittas "skjutna" eller "självmord".

Ett bra slut hur som helst, vi slipper diskutera dödsstraff.
Just som du säger - extremt ovanligt i Sverige. Antingen så var det en situation utöver det vanliga, eller så valde man att inte skjuta i benet eller oskadliggöra på annat sätt. Men då vapnet var en kniv och polisen har pistol - såvida han inte sprang mot dom som en galning?
Citera
2025-12-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Nä. Och det är 8 år sedan. Då var GM 14.

Hon kan iof ha tränat där nu, utan att lägga ut bilder.

Nån koppling måste dom ha haft. Har svårt att tro på teorierna om en random attack.

GM har gymmat på gym sen ung ålder, följde med brorsan vid 10-11 års ålder på gamla strand.
Citera
2025-12-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är ju extremt ovanlig att svensk polis gör så? Till skillnad från USA där nästan alla misstänkta mördare hittas "skjutna" eller "självmord".

Ett bra slut hur som helst, vi slipper diskutera dödsstraff.

Skojar du nu med denna liknelse?
Citera
Medlem
Turphiees avatar
https://omni.se/misstankte-bodenmordarens-mamma-han-var-en-fara-for-sig-sjalv-och-andra/a/GxG5GB

Citat:
Om han fått rätt hjälp och blivit inskriven på psykiatrin en längre tid och inte blivit utskriven dagen efter, så hade kanske inte detta hade hänt. Jag är jättebesviken på vården.

Du kanske ska börja med att va besviken på dig själv som misslyckade så fatalt med uppfostran
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Sluta skrika och läs ordentligt innan du spyr galla. Ingen jagar "sanningen" för att tycka synd om GM eller klandra offret – poängen med marklyft och knäböj med tunga vikter är att fatta den råa, brutala styrkan som exploderade utomhus och gjorde kaoset ostoppbart på sekunder.

Att dissekera fakta och omständigheter är inte att försvara en mördare eller spotta på offret, det är att inse hur fan sånt här ens kan hända. Båda sidor hade brister som människor? Självklart, men det ändrar inte ett skit om vem som är skyldig.

Och vet du vad? Den här skiten har slitit sönder familjer åt alla håll – barn, föräldrar, syskon som aldrig blir hela igen. Till och med poliserna som ryckte in och utredde blev skakade till märgen av vad de stötte på. Många lever med ärr för livet från och med nu.

Så istället för att hålla på som ett argt barn, försök begripa att analysera är inte respektlöst – det är det enda sättet att inte blunda för hur otäckt verkligheten är. Håll käften själv om du inte klarar av det.

Varför bär dina inlägg starka signum av ChatGPT?

Analys är knappast det du ägnat dig åt.
Citera
2025-12-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Just som du säger - extremt ovanligt i Sverige. Antingen så var det en situation utöver det vanliga, eller så valde man att inte skjuta i benet eller oskadliggöra på annat sätt. Men då vapnet var en kniv och polisen har pistol - såvida han inte sprang mot dom som en galning?

Det är iofs vanligare idag efter en strategiomläggning inom hur polisen ska arbeta mot PDV.
Man har fattat att man inte bara kan gulla med våldsmän utan ska försäkra sig om att faktiskt rädda liv på personer som utsätts för pågående våld.

Det innebär att man ibland måste neutralisera hotet först och främst.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-12-27 kl. 16:43.
Citera
2025-12-27, 16:40
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det har jag inte påstått heller.

Du skrev: ”Men det här var ju inte i mördarens hem. Det följer inte mönstret som du refererar till”.

Jag har inte påstått att mordet skett i mördarens hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in