Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Skitsnack, de var en annan tjej inatt som blev intvingad i en bil. De räcker med våld eller ett tillhygge så sätter man sig nog ofrivilligt i en bil

En annan tjej? I samma område?
Citera
2025-12-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inte helt på det klara med var hennes tillhörigheter hittats, hur det är med närheten till hus. Men jag ser också att det kan vara så att hon skrek, och att någon eller några faktiskt hörde det, och kontaktat polisen om det. Att hon eventuellt skrikit och att det hörts är alltså inte något som behöver nått medierna eller tråden.

Verkar som att avspärrningarna igår var vid pumphuset på Tallsätravägen, precis bakom Berga IP.
Lång URL
Citera
2025-12-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Troliga vägar enligt Google Maps, men som lokal invånare där har man säkert andra genvägar etc att gå.

https://imgur.com/a/dW7ls90

Tack för info!
Fint att det finns seriösa personer härinne, uppskattas mycket

Hoppas hon hittas välbehållen ❣️❣️
Citera
2025-12-27, 15:59
Medlem
Citat:
Troliga vägar enligt Google Maps, men som lokal invånare där har man säkert andra genvägar etc att gå.

https://imgur.com/a/dW7ls90

Detta visar en trolig väg, där gångväg mellan pendeltågsstaket och bergsformation leder ut till Sandbäcksvägen och Tallsätravägen. Röd markering visar genväg genom skog/upp för backe bakom fotbollsplanen. Man vinner inte jättemycket tid och det är väldigt mörkt:

https://imgur.com/a/w69sdnE
Citera
2025-12-27, 16:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Jag är inte helt på det klara med var hennes tillhörigheter hittats, hur det är med närheten till hus. Men jag ser också att det kan vara så att hon skrek, och att någon eller några faktiskt hörde det, och kontaktat polisen om det. Att hon eventuellt skrikit och att det hörts är alltså inte något som behöver nått medierna eller tråden.

Kan hon ha pratat i mobilen och något hände? Med tanke på hur stor insatsen är så tidigt?
Citera
2025-12-27, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hmm, vart ska jag dit å leta om? Hon blev bortförd i bil då är hon väl förfan inte kvar i rönninge? Iofs inte helt omöjligt att en lokal dåre kan spärrat in henne i sin lya o har henne som sexslav nån vecka eller två. Blir jobbigt i längden dock

Du har en livlig fantasi i alla fall!
Citera
2025-12-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan hon ha pratat i mobilen och något hände? Med tanke på hur stor insatsen är så tidigt?

Man skriker ju inte om man är bekant med personen som erbjuder skjuts heller… Dålig magkänsla nu.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, precis. Verkar ju öppet labil, och eftertraktar unga smala kvinnor/flickor. Han har åtminstone bott i Rönninge/Salem, och eftersökte mer magmys senast 2023 när man googlar.

Han blev av med internet (hans liv) i somras. Kan ju teoretiskt gjort honom mer frustrerad.

Man får ju beakta att hans fantasier eskalerade (knivhugga magar, boxa ansikte så att det knakar, vrida mage tills den blir blå). I teorin skulle man ju i samband med detta satt in mediciner mot tex hans sociala fobi som kan ha varit ogynnsam i sammanhanget.

Hade det varit på hans gata (vilket det ju inte var) eller väldigt nära hade man ju gjort tjänstefel om man inte åtminstone besökt honom.

https://www.facebook.com/groups/439945626138542/posts/3752268744906197/
Senast redigerad av Trevligt.konto 2025-12-27 kl. 16:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Tack för info!
Fint att det finns seriösa personer härinne, uppskattas mycket

Hoppas hon hittas välbehållen ❣️❣️
Lugnt!

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Detta visar en trolig väg, där gångväg mellan pendeltågsstaket och bergsformation leder ut till Sandbäcksvägen och Tallsätravägen. Röd markering visar genväg genom skog/upp för backe bakom fotbollsplanen. Man vinner inte jättemycket tid och det är väldigt mörkt:

https://imgur.com/a/w69sdnE

Ok, ja, tänkte där också men såg det var rätt så mycket klippor etc där. Är det en vanlig genväg för de som bor där?
Citera
2025-12-27, 16:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
En annan tjej? I samma område?
Göteborg imorse. Han blev gripen dock, My hade inte lika tur.
Citera
2025-12-27, 16:03
Medlem
Citat:
Lugnt!

Ok, ja, tänkte där också men såg det var rätt så mycket klippor etc där. Är det en vanlig genväg för de som bor där?

Vet inte om det är vanlig väg att gå när det är bäcksvart, men på dagen har jag sett många gå den vägen. Väldigt vanligt
Citera
2025-12-27, 16:05
Medlem
Citat:

I videon som finns på Aftonbladet säger reporten att hennes saker hittades i diket bakom henne, alltså vid fotbollsplanen. Detta är ju inge ställe man går på nattetid, så måste ju ha slängts dit eller hamnat där vid en eventuell attack på BO? Var ju tidigt i tråden någon som skrev att buntband, hammare och hörlurar hittats vid fotbollsplanen, kan det ligga någon sanning i detta?

Hur långt ifrån stationen är detta dike, för de som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in