2025-12-27, 12:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Draper
Betalat för Hinge och Tinder. Tycker att det blivit svårare jämfört med förr. Träffade mina 2 förra flickvänner på Tinder.

1. Det sitter 4-5 gånger så många män som kvinnor på dessa sidor. En 5a förvandlas därmed till en 7a.
2. Min teori är att Tinder är överrepresenterat av kvinnor som letar efter någon som bara finns i deras fantasi. De träffar inte någon i verkligheten och hamnar därför på dessa sidor där de fortsätter med samma krav. Jag har gått på dejter med kvinnor som gått riktigt bra, ändå har de inte velat träffas igen. Deras krav och förväntningar är orealistiska. Dessutom är det lätt att dumpa en kille för att nästa dag börja beta av den långa listan av likes...

Man behöver lägga väldigt mycket tid för att överhuvudtaget få till en dejt med en vettig kvinna. 100 likes > 20 matchningar > 1-2 dejter är min uppfattning.
Ligger nära till hands att misstänka att alltfler blir prenumeranter när det blir svårare. Man kan ju då tala om en exponentiell ökning i svårighetsgrad för icke-prenumeranter.
Citera
2025-12-27, 13:08
Medlem
Jag fick inte se tuttar så jag tycker 2025 var anus.
Citera
2025-12-27, 13:18
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamby
Jag är singel för att jag gillar att knulla olika. Inte för att jag inte duger. Duger mer än väl och får ofta höra att jag ser ut som en fotomodell, att jag är en toppenkille, en tjej sa att jag får inte missa att skaffa barn och mer tidigare. Din hjärna är encellig och det är därför du förenklar saker överdrivet. Vissa vill inte ha en relation utan bara godbitarna. Vem fan orkar med sånt och de flesta kärringar är sjukt bekväma av sig och då är det inte längre värt knullat. Ska man skaffa partner för en riktigt seriös relation så ska hon vara ansvarsfull och de flesta är inte det.
Och det är då svaret på frågan som diskuterades och svaret på problematiken för majoriteten på dejtingapparna? Att du väljer att leva på ett visst sätt förklarar inget, inte heller ger det svar på någon av frågeställningarna för tråden. Att du har en grandios självbild och lever i en fantasivärld är inte svaret på det som diskuterades. Så du har inte bara misslyckats med att förstå vad som diskuterades utan även helt misslyckats på samtliga punkter.
Jag har också levt ett singelliv, just för att jag inte sett poängen med det som kallas förhållanden, men jag kan förstå att mina livsval och jag som person inte är förklaringen på allt. Eller försöker du påstå att du och dina val är universellt och generaliserbart på samtliga? Idiot.
Citera
2025-12-27, 13:19
Medlem
Majasmokers avatar
Det var visserligen 2024 men har ingen anledning att tro att det skulle ha sett annorlunda ut i år. Tänkte att jag ger det en chans genom att faktiskt betala fullt ut & ett helt år eller tills resultat.

Redan inom två veckor var det en milf som kunde tänka sig bara sexet om det inte blev nån starkare känsla i övrigt. Verkade trevlig & äkta i mening att jag inte har anledning att tro det var en bot el. prostituerad typ.

På "fredagen" var allt ok & vi skulle höras på sidan på lördag fm för bestämmande om plats för en em/kvälls-date. På lördagen var hon spårlöst försvunnen för att på söndagen läsa mina meddelanden (artiga 2 korta om förslag på plats i stan senare på dan, inget vrål & skrik i 20 st om vilken bluff hon var). Då skrev jag igen & frågade om hon tyckte att jag skulle ha henne kvar i "listan" eller om hon själv tänkte ta bort mig ur sin. Hon gjorde det senare.

Konstig kvinna, varför lägga tid på sånt? Hursomhelst, under året var det en del negrer & thaior, nån ryska/ukrainska som visade intresse men de är inte jag själv intresserad av. Så jag fick en, kanske, nära dejt men inget mer. Precis som förväntat då jag är en komplett looooser i livslotteriet.

Brukar ha seriösa bilder, välvårdad utan att se stel ut. Inga avklippta bilder där nåt ex finns med el dyl. Ja, ni förstår. Har en presentation, inte bara ett "hej, jag vill knulla".

Jag saknar naturligtvis "det" eftersom jag är över 50 & hela livet har varit på krogar, pubar, barer, discon, nattklubbar o.s.v. i storstad utan att någonsin lyckats få hem nån eller tvärtom. Hade ingen tjej i skolan heller. Har nån gång ibland vågat mig på att flirta med nån ute på stan eller andra platser (där vi har sett varandra förut som stammisaffärer & liknande) & kunnat få en positiv känsla men efter att ha frågat om en date så är de i 9,999 fall redan upptagna, & varför skulle de inte vara det? En tjej är normalt sett bara singel om hon vill vara det.

Jobbar på kvinnodominerad plats men med lägre titel & då hjälper det såklart inte hur duktig jag själv är på jobbet. Kvinnor väljer bara neråt om det finns nåt annat särskilt hos mannen. Detta visas av att de få ggr jag lyckas få nån slags intresse av nån kvinna så är hon själv än lägre & invandrare med typ städ eller vårdjobb & då inte sjuksköterska eller läkare.

Siten var badoo....
Citera
2025-12-27, 13:43
Medlem
Började i våras, Tinder och hinge.
Betalade för 1 mån styck om jag inte är ute och cyklar, blev lite matchningar och allmänt skitsnack med några.
Men matchade med en riktigt bra kvinna redan v2 på T, träffades första gången veckan efter och nu ska vi alldeles strax flytta ihop så mitt "år" blev jävligt kort men förbannat lyckat

Och bois, lyckas jag då kan fan ni göra det. Kämpa på!
Citera
2025-12-27, 14:24
Medlem
1 av 6 var knullbar, resten var feta eller defekta.
Citera
2025-12-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Kan bara tala för mig själv men för mig är det en principgrej att inte ge de där judeapparna en enda krona. Varför ska jag betala för att appen ska fungera som det är tänkt (och inte shadowbanna min profil)? Betalar jag för t.ex. ett speed dating event är jag åtminstone garanterat att få träffa några riktiga kvinnor och inte en jävla bot eller någon som vill promota sin onlyfans.

Så om apparna fungerade bättre skulle du tycka det var okej att betala för en prenumeration? Man måste ju alltid räkna med nån typ av kostnad. Antingen betalar man eller så är man själv produkten.

Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Jag provade nätdejting i någon månad men inte fått något meddelande bara från ett fåtal som inte svarar sedan en hel drös med meddelanden från botar som uppmanar mig att skriva till en profil. Har varit in på sidor man betalar med krediter för varje meddelande dyrt som inåt helvete slutar med att de inte hör av sig dock upplevs de som verkliga. Sen har man ju de där så kallade bekanta männen eller pojkarna som haft hundratals kvinnor som dräller runt och ska försöka fixa något men som man hittar i sängen eller kladda med kvinnan man gillar eller så spelar de något jävla manupulativt spel. Visserligen effektivt de rensar bort sig från mitt liv inkluderat kvinnan eller så får de sig en tankeställare hur de behandlar mig. Kvinnor är kräsna även de mindre tilltalande får ofta höra att jag ska skaffa mig någon och ta initiativ som man. Börjar faktiskt tröttna på de kommentarerna. Om ni kvinnor inte är sådana bevisa de för dessa män istället genom att agera och ge fan i att vara elak mot andra kvinnor. De går inte bara gå runt att pladra hur ni inte är på ett visst sätt utan att bevisa de med agerande och aktion

Betala för varje meddelade låter ju helt vansinnigt. Vad var det för sidor?

Tråkigt att höra. Du kanske helt enkelt har sökt dig till fel typ av kvinnor?
Citera
2025-12-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Tråden riktar sig primärt till män och det gångna året, dvs 2025.

Hur har det gått i år??

1. Vilken/vilka appar har ni kört?

2. Vad har ni betalat i pengar och i tid?

3. Resultatet. Hur har det gått??? Vad har det resulterat i???

4. Hur tänker ni inför 2026?? Fortsätta eller lägga ner det??

1. Tinder och hinge.
2. 0kr eller om jag tog en månads Tinder-någontig på rabatt? Dock under 100kr totalt. Tid, totalt några timmar.
3. Tinder kanske 75-100 matchningar, Hinge 25-35 men alla är så fruktansvärt ointressanta så man orkar inte ens försöka. Blev definitivt ingen dejt.
4. La helt ner skiten i våras/tidig sommar.

Som någon skrev tidigare 2016 var kvinnorna helt annorlunda, faktiskt ända fram till 2020ish var det väldigt enkelt och majoriteten var trevliga och sociala.
Citera
2025-12-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Vet du vad, pröva att registrera dig som man med en average-profil och försök själv. De inlägg du citerat är i princip allmänna slutsatser som dragits om och om och om och om igen och det är 'case closed' mer eller mindre vad gäller nätdejting. Du finner detta budskap även i alla sociala medier, YouTube etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Fast vi är ganska många kvinnor som lagt supermycket tid på att försöka lära känna helt vanliga män på dejtingappar.

Jag ifrågasätter inte att det är svårare för män. Men kan det inte vara så att appar är svårt eftersom de helt enkelt inte är gjorda för att vi ska träffa någon. Du ser ju här från Matadhamster att kvinnor också försöker. Varför utgå från att alla kvinnor bara hittar på?
Citera
2025-12-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Det var visserligen 2024 men har ingen anledning att tro att det skulle ha sett annorlunda ut i år. Tänkte att jag ger det en chans genom att faktiskt betala fullt ut & ett helt år eller tills resultat.

Redan inom två veckor var det en milf som kunde tänka sig bara sexet om det inte blev nån starkare känsla i övrigt. Verkade trevlig & äkta i mening att jag inte har anledning att tro det var en bot el. prostituerad typ.

På "fredagen" var allt ok & vi skulle höras på sidan på lördag fm för bestämmande om plats för en em/kvälls-date. På lördagen var hon spårlöst försvunnen för att på söndagen läsa mina meddelanden (artiga 2 korta om förslag på plats i stan senare på dan, inget vrål & skrik i 20 st om vilken bluff hon var). Då skrev jag igen & frågade om hon tyckte att jag skulle ha henne kvar i "listan" eller om hon själv tänkte ta bort mig ur sin. Hon gjorde det senare.

Konstig kvinna, varför lägga tid på sånt? Hursomhelst, under året var det en del negrer & thaior, nån ryska/ukrainska som visade intresse men de är inte jag själv intresserad av. Så jag fick en, kanske, nära dejt men inget mer. Precis som förväntat då jag är en komplett looooser i livslotteriet.

Brukar ha seriösa bilder, välvårdad utan att se stel ut. Inga avklippta bilder där nåt ex finns med el dyl. Ja, ni förstår. Har en presentation, inte bara ett "hej, jag vill knulla".

Jag saknar naturligtvis "det" eftersom jag är över 50 & hela livet har varit på krogar, pubar, barer, discon, nattklubbar o.s.v. i storstad utan att någonsin lyckats få hem nån eller tvärtom. Hade ingen tjej i skolan heller. Har nån gång ibland vågat mig på att flirta med nån ute på stan eller andra platser (där vi har sett varandra förut som stammisaffärer & liknande) & kunnat få en positiv känsla men efter att ha frågat om en date så är de i 9,999 fall redan upptagna, & varför skulle de inte vara det? En tjej är normalt sett bara singel om hon vill vara det.

Jobbar på kvinnodominerad plats men med lägre titel & då hjälper det såklart inte hur duktig jag själv är på jobbet. Kvinnor väljer bara neråt om det finns nåt annat särskilt hos mannen. Detta visas av att de få ggr jag lyckas få nån slags intresse av nån kvinna så är hon själv än lägre & invandrare med typ städ eller vårdjobb & då inte sjuksköterska eller läkare.

Siten var badoo....

Vad sorgligt det där lät.. men hoppas du får ett bättre 2026.. men badoo är inte bra eller det är paradiset om du gillar thailändskor och afrikanska damer..
Citera
2025-12-27, 17:15
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Vad sorgligt det där lät.. men hoppas du får ett bättre 2026.. men badoo är inte bra eller det är paradiset om du gillar thailändskor och afrikanska damer..
Ja, mitt liv blev tyvärr uselt & värdelöst. Men men, inte så mycket att göra åt, inte längre iaf. Tack.
Citera
2025-12-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
HP, 0kr, 8 fittor, 3 munnar och 1 anal. Kvinnor allihopa. Funderar på att skita i det 2026.
Gått ganska bra då med andra ord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in