Citat:
Ursprungligen postat av
zansibal
ingen man någonsin har haft som krav att hans kvinna skall ha muskler, utbildning och tjäna mycket pengar
men om du menar krav som kvinnor har på män så håller jag med. det är nog till och med så att det är mycket högre krav än de du radat upp.
Det jag gjorde för att försöka ge sken av ett könslöst förhållningssätt var att först ge sken av vad en man skulle vilja ha, därav vikten som är första punkten, som sedan kan bytas till längd, sen har du en lista som många kvinnor delar med varandra. Det här är en av punkterna som gör att dejtingkulturen lämnar alla missnöjda. Kvinnor får inte det som Hollywood och sociala medier lovat dem, män kan aldrig leva upp till det, inget duger.
En man som är singel är det för att han inte duger åt någon kvinna, en kvinna är singel för att ingen man duger. Sen finns det fler infallsvinklar som kan belysas, som att de flesta kvinnor agerar som det som de påstår sig avsky, tillfälliga kontakter i form av sex som efterföljs av en ghostning. Jag tror att de här tendenserna enbart ökat de senaste 20 åren och frågan är om det vänder snart eller bara blir värre. Men det är en direkt analys av min erfarenheter av årets dejtingappar och förändringen de senaste 15 åren.