2025-12-27, 01:43
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Vet du vad, pröva att registrera dig som man med en average-profil och försök själv. De inlägg du citerat är i princip allmänna slutsatser som dragits om och om och om och om igen och det är 'case closed' mer eller mindre vad gäller nätdejting. Du finner detta budskap även i alla sociala medier, YouTube etc.
Fast vi är ganska många kvinnor som lagt supermycket tid på att försöka lära känna helt vanliga män på dejtingappar.
Citera
2025-12-27, 01:46
Medlem
Allt handlar om TID.
Svajpa på 100 attraktiva pers, matcha med 10.
Av de 10 är det en som du går på dejt med.
Citera
2025-12-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenktMagnusson
1. Tinder & Hinge

2. 0 kr. Betalar inte för sånt. Lagt en hel del tid dock då jag tycker att det är rätt kul.

3. Legat med 11 tjejer. Dejtade 1 i flera månader och var ju mindre aktiv på apparna då. Fått 1 KK.

4. Ska köra på i full fart. Gillar möten med kvinnor. Spänningen och flirtandet som sker under dejter. Och ligga är kul. Så varför sluta?!

Hur gammal är du? Brukar du köra med kondom?
Citera
2025-12-27, 02:48
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
ingen man någonsin har haft som krav att hans kvinna skall ha muskler, utbildning och tjäna mycket pengar

men om du menar krav som kvinnor har på män så håller jag med. det är nog till och med så att det är mycket högre krav än de du radat upp.

Det jag gjorde för att försöka ge sken av ett könslöst förhållningssätt var att först ge sken av vad en man skulle vilja ha, därav vikten som är första punkten, som sedan kan bytas till längd, sen har du en lista som många kvinnor delar med varandra. Det här är en av punkterna som gör att dejtingkulturen lämnar alla missnöjda. Kvinnor får inte det som Hollywood och sociala medier lovat dem, män kan aldrig leva upp till det, inget duger.

En man som är singel är det för att han inte duger åt någon kvinna, en kvinna är singel för att ingen man duger. Sen finns det fler infallsvinklar som kan belysas, som att de flesta kvinnor agerar som det som de påstår sig avsky, tillfälliga kontakter i form av sex som efterföljs av en ghostning. Jag tror att de här tendenserna enbart ökat de senaste 20 åren och frågan är om det vänder snart eller bara blir värre. Men det är en direkt analys av min erfarenheter av årets dejtingappar och förändringen de senaste 15 åren.
Citera
2025-12-27, 03:27
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
Det har väl gått hyfsat. Har haft Tinder till och från under året. Längsta uppehållet var typ tre månader då jag dejtade en donna.
Har kanske 2-300 likes likes totalt. Många skulle man inte ens ta i med tång, men en del är riktigt riktigt fina.
Är dock rätt lat av mig och saknar ofta driv till att dejta, men har ändå träffat tio stycken under året. Har börjat dejta en ukrainska nu som jag har vissa förhoppningar kring.

Spenderade pengar: ~250 kr (testade Gold en gång).

P.S. Besökte Sthlm i somras. Hade jag bott där hade jag fan fått bada i fitta. Vet dock inte om det är en bra sak, egentligen…
Senast redigerad av RobocoprahWinfrey 2025-12-27 kl. 03:29.
Citera
2025-12-27, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det jag gjorde för att försöka ge sken av ett könslöst förhållningssätt var att först ge sken av vad en man skulle vilja ha, därav vikten som är första punkten, som sedan kan bytas till längd, sen har du en lista som många kvinnor delar med varandra. Det här är en av punkterna som gör att dejtingkulturen lämnar alla missnöjda. Kvinnor får inte det som Hollywood och sociala medier lovat dem, män kan aldrig leva upp till det, inget duger.

En man som är singel är det för att han inte duger åt någon kvinna, en kvinna är singel för att ingen man duger. Sen finns det fler infallsvinklar som kan belysas, som att de flesta kvinnor agerar som det som de påstår sig avsky, tillfälliga kontakter i form av sex som efterföljs av en ghostning. Jag tror att de här tendenserna enbart ökat de senaste 20 åren och frågan är om det vänder snart eller bara blir värre. Men det är en direkt analys av min erfarenheter av årets dejtingappar och förändringen de senaste 15 åren.
Jag är singel för att jag gillar att knulla olika. Inte för att jag inte duger. Duger mer än väl och får ofta höra att jag ser ut som en fotomodell, att jag är en toppenkille, en tjej sa att jag får inte missa att skaffa barn och mer tidigare. Din hjärna är encellig och det är därför du förenklar saker överdrivet. Vissa vill inte ha en relation utan bara godbitarna. Vem fan orkar med sånt och de flesta kärringar är sjukt bekväma av sig och då är det inte längre värt knullat. Ska man skaffa partner för en riktigt seriös relation så ska hon vara ansvarsfull och de flesta är inte det.
Citera
2025-12-27, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Du radar upp en massa saker som tjejer inte direkt värdesätter. Hör du själv hur du låter? Tror du en tjej tycker dessa kvaliteter du radar upp skulle få denne på fall? Det handlar om personlighet och självsäkerhet inte om skryt som bara en narcissist skulle beskriva sig själv. Att du har jobb kanske ger stabilitet men det är knappast allt det är inte sexigt med att ha jobb och säga att man har hög IQ och bra humor.

Tycker nästan lite synd om tjejen som fastnat för dig. Du ska vara givmild och trygg sådant faller tjejer för. Ingen tjej faller för skryt.

Handlar inte om skryt. Jag vet mina kvaliteter, helt enkelt. Skulle aldrig skryta om mig själv någon annanstans än på Flashback. Någon frågade mig om jag är attraktiv och jag svarade på dennes fråga.

Sen har du fel i vad tjejer värdesätter. Du anar inte hur stor andel av killarna på dejtingappar som är lata, obildade, tråkiga och allmänt ointressanta. Visst kan ett bra utseende vara det viktigaste för att skapa ett initialt intresse men du behöver oftast mer än så för att ta det vidare. I alla fall när man är 30+ som jag.
Citera
2025-12-27, 09:54
Medlem
Manginazs avatar
Tinder
Betalar ej, är inte speciellt engagerad
Har ca 100ish matchningar mellan 18-35 dom är mellan 6-9p, jag är väl egentligen bara intresserad av nior.
Ofta att jag skriver och inte far något svar, dvs konversationen startar inte ens.
Att ragga nykter irl och på dagtid är roligare och effektivare tycker jag.
Citera
2025-12-27, 10:03
Medlem
Tjejer är dessutom helt värdelösa på att skapa till bra stämning men de anser sig ha rätten att bli behandlade bra och ha rätten att mannen ska få dem att må bra. Hela deras inställning är fel från början när de anser sig ha rätten till saker som de själv inte når upp eller bidrar till. Det är så över hela linjen.
Citera
2025-12-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Datingappar är värdelöst för 90% av män. Är själv akademiskt utbildad, över medelsnygg och vältränad med mycket visdom och intressen för min ålder. Får höra att jag är intressant och snygg. Får bara skräp på appar. I verkligheten är det annorlunda

Lol vad är det för rankning, kan jag säga att jag är under medelful? Man är väl ful eller inte.

Men jag håller med dig om att verkligheten är bättre, även en under medelful kan få napp irl utan problem
Citera
2025-12-27, 10:46
Medlem
Betalat för Hinge och Tinder. Tycker att det blivit svårare jämfört med förr. Träffade mina 2 förra flickvänner på Tinder.

1. Det sitter 4-5 gånger så många män som kvinnor på dessa sidor. En 5a förvandlas därmed till en 7a.
2. Min teori är att Tinder är överrepresenterat av kvinnor som letar efter någon som bara finns i deras fantasi. De träffar inte någon i verkligheten och hamnar därför på dessa sidor där de fortsätter med samma krav. Jag har gått på dejter med kvinnor som gått riktigt bra, ändå har de inte velat träffas igen. Deras krav och förväntningar är orealistiska. Dessutom är det lätt att dumpa en kille för att nästa dag börja beta av den långa listan av likes...

Man behöver lägga väldigt mycket tid för att överhuvudtaget få till en dejt med en vettig kvinna. 100 likes > 20 matchningar > 1-2 dejter är min uppfattning.
Citera
2025-12-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Tråden riktar sig primärt till män och det gångna året, dvs 2025.

Hur har det gått i år??

1. Vilken/vilka appar har ni kört?

2. Vad har ni betalat i pengar och i tid?

3. Resultatet. Hur har det gått??? Vad har det resulterat i???

4. Hur tänker ni inför 2026?? Fortsätta eller lägga ner det??

1. Tinder/Badoo
2. Inga pengar, ca någon timma i veckan
3. 5 fysiska träffar av 5 som jag har haft lust och ork att träffa. Totalt antal matchningar inräknat båda apparna är 237 stycken. Är ändå nöjd med antalet då jag bor i en medelstor stad.
4. Träffar en kvinna på ett mer långsiktigt plan just nu. Tar det slut så ämnar jag fortsätta nätdejtandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in