Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-27, 13:03
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Det är väldigt viktigt att man inte låter ilskan ta över i dessa fall. Därför känns det tryggt med ett rättssystem som inte agerar på känslor utan håller sig strikt juridiskt. Männen får stanna är ett starkt sigill för våra domstolar. Här håller vi oss till mänskliga rättigheter i första hand och lämnar barbariska känsloargument i garderoben. Jag kommer fira ikväll för att rättvisan ändå segrat.
Mänskliga rättigheter ???
Att få råna och misshandla utan att bli utsparkade ut landet.
Citera
2025-12-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
En hjärnblödning blev mannen berikad med, från slagen med pistolen.

Barbariskt.

Ja.
De bör absolut utvisas.
Liksom han som våldtog en 100-åring.
Fokus måste p.g.a. nuvarande brottslighet ligga på skärpta straff och en uppstädning.

(Däremot hårt kämpande invandrare som gör allting rätt, de måste få bättre bemötande.)

Något händer trots allt med avvisningar och utvisningar sedan 2021:

”Tyskland var det EU-land som utvisade flest personer under det fjärde kvartalet 2024, 6179 stycken, följt av Frankrike som utvisade 3705 och Sverige som utvisade 2600 personer. Det visar nya siffror från unionens statistikmyndighet Eurostat.

De länder som utfärdade flest beslut om utvisning var, i fallande ordning, Frankrike, Spanien, Tyskland, Grekland, Italien, Belgien, Nederländerna och Sverige. Sverige genomförde alltså en större andel utvisningar än flera andra länder. 67 procent av alla som fick beslut om utvisning lämnade Sverige. Det kan jämföras med Frankrike, som verkställde 14 procent av besluten, och Spanien, som verkställde 7 procent.”
Citera
2025-12-27, 13:57
Medlem
Majasmokers avatar
Jag vet givetvis att lagen är som den är men den som inte tycker att dessa rånare ska kastas åt helvete ut ur landet är en landsförrädare & min dröm & förhoppning år att den själv ska drabbas av nåt liknande
Citera
2025-12-27, 13:57
Medlem
LarryHoovers avatar
Vilket jävla skämt till system vi har, känns som att jag alltid läser om stackars albanska barn som bott här sedan dem var typ 3 som utvisas men dessa horungar får stanna? Skrattretande verkligen
Citera
2025-12-27, 13:58
Medlem
löls avatar
Svenska lagar är gjorda för Svenskar.

De kriminella idag biter inte lagarna på.
Tandlösa lagar.
Citera
2025-12-27, 14:04
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Så du tar en kniv till en ”gun fight”? Smart..

Vilka medel? De har pistoler. Kniv är olagligt att ha på allmän plats.

Var skriver jag det?
Gå en kurs i läsförståelse!
Citera
2025-12-27, 14:13
Medlem
Haha, ja man får ju bara använda nödvärn som står i 'proportion' till det våld man själv utsätts för.

Slår jag en inkräktare i skallen så han skadas svårt eller dör, medan han hotar min familj med en pistol som visar sig vara en attrapp, råkar jag illa ut.

Hur ska man kunna avgöra om det är en äkta pistol eller ej? Det finns ju väldigt välgjorda attrapper.
Är det dessutom mörkt blir det ännu svårare.

Sedan -- fast kanske långsökt -- kan man undra vilken typ av nödvärn som står i proportion till en våldtäkt?

Jag har en ganska tung gitarr som absolut skulle kunna användas vid självförsvar förutsatt att jag smyger mig på bakifrån. Men det får man heller inte göra.

Sedan tas det väl hänsyn till olika omständigheter men jag tänker på detta med överfall i ens hem eller på ens privata tomt, då jag och familjen tillbringar flera månader per år långt ute på landsbygden där polisstationen har öppet en förmiddag i veckan.
Citera
2025-12-27, 14:15
Medlem
Sökte på Google om denna händelse men hittar just inga nyheter alls kring det av större nyhetskällor.
Vart är TV4, Aftonbladet, Expressen med flera?
Vill dom lägga locket på?
Citera
2025-12-27, 14:28
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Nej din idiot, i hemmet får du ta till alla till buds stående medel för att fösvara dig och dina nära eftersom du svårligen kunde besinna dig.
Det finns det en rad rättsfall på, stor skillnad på att bli rånad på gatan eller i ditt hem.
Gatan = våld för att avvärja attacken. Hemmet = hur mycket våld som helst för att försvara ditt hem och din borg.

"Hemmet = hur mycket våld som helst"

Har du någon trovärdig källa till detta?
Kan du ange lagrum?
Citera
2025-12-27, 14:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Man är bra dum i huvudet om man tror att Tidö partierna vill utvisa folk.
Familjen får vara glada att de inte blev våldtagna också samt att de lever.
Nästa gång kanske de röstar på ett parti som vill låta oss försvara oss i hemmet.

Precis. Tidö har haft snart fyra år på sig att besluta om obligatorisk utvisning för icke-medborgare vid brott samt lägga fram ett första förslag och rösta igenom i riksdagen att medborgarskap dras in vid brottslighet. Inte ett jävla piss har hänt förutom att efter en långvarig utredning har Tidö lagt fram ett förslag om att gängkriminella i vissa fall kan få medborgarskapet indraget vid brottslighet. Tillhör man inte något särskilt gäng, men ändå rånar, misshandlar och våldtar svenskar så ska man få stanna i Sverige, tycker Tidö.
Citera
2025-12-27, 14:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Om jag inte minns fel var ett vallöfte från M, som nu haft regeringsmakten i 3 år, att kriminella invandrare ska utvisas.

Snacka om brutet vallöfte. Vad mera krävs för utvisning? Krävs nog att Jimmie blir statsminister för att det ska bli verklighet.

Åkesson är ju nöjd med utvecklingen annars hade ju han fällt regeringen. Det viktiga för honom är att han får äta fina middagar ihop med Uffe, Ebba och Simona. Svenskarna skiter han i.
Citera
2025-12-27, 14:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Nej din idiot, i hemmet får du ta till alla till buds stående medel för att fösvara dig och dina nära eftersom du svårligen kunde besinna dig.
Det finns det en rad rättsfall på, stor skillnad på att bli rånad på gatan eller i ditt hem.
Gatan = våld för att avvärja attacken. Hemmet = hur mycket våld som helst för att försvara ditt hem och din borg.

Skitsnack. Finns gott om folk som blivit dömda för att ha försvarat sig i sitt eget hem. Rödebypappan är ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in