2025-12-27, 13:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Gärningsmannen bor sannolikt i närområdet. Jmf. Ida i Upplands Väsby (joggingmordet) och Lisa Holm.
Ni som har lokalkännedom, finns det några flerbostadshus i närheten som kan vara aktuella?

Tror jag också och tror att polisen håller på för fullt och går igenom alla som passar in på profilen i området (ung ensam man).
Citera
2025-12-27, 13:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä, de tror jag inte. Men möjligt att polisen vet vem de är som har henne, en så kallad (känd av polisen sedan tidigare), och att det handlar om en våldsam person.

Varför skulle polisen veta vem som har henne?
Citera
2025-12-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Jag gissar på att det återigen är en invandrare som vi aldrig skulle släppt in i landet!

Jag föreslår en Svensk GM som på grund av svartsjuka inte har kunnat släppa BO..

BO har förövrigt vänner med andra kulturer så att säga. Typiskt att du inte skaffat en Svensk Pc med Svenskt operativsystem för det känns nämligen som att ni är födda under en sten. Ett enda ord till om att GM är från MENA så kan vi mötas upp! Bara att skicka ett DM. Fokusera på fakta istället för att fantisera fram vem som gjort vad! Jesus är förmodligen din favorit GM.

Hon har varit försvunnen i 36 timmar, misstänks ha blivit kidnappad och förlorat sina ägodelar i närheten av föräldrarnas hem. Det enda som inte har framgått är ifall hon har/haft pojk/flickvän då det inte egentligen spelar någon roll. Bilder från media visar på spår av en bil och förundersökningen pekar på att hon blivit bortförd men av vilken anledning? Vart har hon jobbat, har hon några problem ekonomiskt eller hade hon endast otur med hemfärden? Alkohol kan ha varit inblandat men ser det inte som en självklar hypotes då inte polisen har gått ut med att hon har medverkat på någon fest.. Av de flesta händelserna kring Salem så verkar det vara någon i närheten som gjort något. Vad kan vi dra nytta av kring hennes släkt/vänner? Har polisen kollat den senaste närvaron kring BO? Tänkte på jobb, familj och vänner såklart. Det här är väldigt märkligt då hon inte tycks ha umgåtts med Foxtrott eller Dalen. Så ni som förväntar er en invandrarbakgrund ligger väldigt snett i era glasögon och förstoringsglas! Jag har en tanke men tänker såklart att GM kan läsa det som ni skriver vilket gör att källan inte är säker. Spåret på däcken som setts i tidningen tyder på Gisslaved men svårt att avgöra med tanke på bilderna, profilen tyder på en liten bil. Säkert 185/55/14 eller 185/65/15, ford eller opel.
Citera
Medlem
Detta känns lite som Malin snarare än Lisa.

En blond tjej som kommer hem och firar jul med sina föräldrar, hälsar på vänner. Varit ute på krogen (antagligen), är på väg hem, och är nu spårlöst borta
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2025-12-27 kl. 13:57.
Citera
Medlem
Om hon blivit bortförd i bil.så finns hon nog inte i området
Citera
2025-12-27, 13:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tror jag också och tror att polisen håller på för fullt och går igenom alla som passar in på profilen i området (ung ensam man).

Tveksamt att man redan är där, skulle jag säga. Delar din bild av GM.
Citera
2025-12-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varför skulle polisen veta vem som har henne?

För att dom slår på den stora trumman så direkt. Sällan dom gör de med vuxna personer, då brukar dom ge de fler dagar. Så dom vet mer än dom går ut med och att dom är inne i en intensiv fas just nu
Citera
2025-12-27, 13:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Detta känns lite som Malin snarare än Lisa

Lindström eller Olsson?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Samnytt har bild på den saknade tjejen:

https://samnytt.se/kvinna-forsvunnen-pa-vag-hem-fran-tagstation-i-stockholmsforort
Det är bara en liten del av samma bild som finns i inlägg #23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Enligt mig inte helt omöjligt

Enligt hennes egen öppna IG hade hon anorexia mellan 2014-2018. Tror hon har pluggat någon avancerad utbildning=höga krav på sig själv. Det kanske hände något när hon var ute som gjorde att hon ”tappade det”?
Citera
2025-12-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Lindström eller Olsson?

Olsson (Mariestad)
Citera
2025-12-27, 13:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
För att dom slår på den stora trumman så direkt. Sällan dom gör de med vuxna personer, då brukar dom ge de fler dagar. Så dom vet mer än dom går ut med och att dom är inne i en intensiv fas just nu

Det är väl rätt uppenbart att polisen misstänker att hon utsatts för grovt brott. Vad min fråga rörde var det du skrev om att polisen kanske vet vem som har henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in