Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2025-12-27, 12:49
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Det som egentligen saboterade tråden var dina dåliga argument och att du tjafsade emot exakt alla som stod på din sida. Trots att din dåliga ton inte gjorde sig förtjänt av andras vänlighet. Men ibland finns det dem som får rätt på en hail mary *klick*.

Så sätt dig ned på knä 🙏

Bryr mig inte så mycket om ton och vänlighet. Är mer faktainriktad och intresserad av de här två varningarna som jag tycker är orättvisa.
Det som är störande är att du är så OT i tråden och viftar i alla riktningar och drar upp vad jag har skrivit i PM till mod och länkar till andra trådar och håller på. Brus som inte är intressant för de här två varningarna.
Citera
2025-12-27, 12:53
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Bryr mig inte så mycket om ton och vänlighet.
Vi har.. noterat det.. och tar det till protokollet.

Citat:
Det som är störande är att du är så OT i tråden och viftar i alla riktningar och drar upp vad jag har skrivit i PM till mod och länkar till andra trådar och håller på. Brus som inte är intressant för de här två varningarna.
Metaforumet handlar om att diskutera hur man diskuterar. Nu befinner vi oss i ett subforum till metaforumet, vilket innebär att metadiskussioner kan komma att förekomma.

Vad du skrivit i PM till moderatorn är relevant för ditt klagomål. Föreställ dig som att det är ditt förhör med polisen. Du kan inte säga i rättegången "ni får inte ta upp förhöret med polisen! det är irrelevant för sakfrågan".

Du styr tråden i vilken riktning du vill. Jag följer bara efter. Nu står vi här. Vart vill du hän nu?

Citat:
Är mer faktainriktad och intresserad av de här två varningarna som jag tycker är orättvisa.
Vilken fakta vill du gå igenom igen innan du får din "dom"?
Citera
2025-12-27, 13:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Vi har.. noterat det.. och tar det till protokollet.

Metaforumet handlar om att diskutera hur man diskuterar. Nu befinner vi oss i ett subforum till metaforumet, vilket innebär att metadiskussioner kan komma att förekomma.

Vad du skrivit i PM till moderatorn är relevant för ditt klagomål. Föreställ dig som att det är ditt förhör med polisen. Du kan inte säga i rättegången "ni får inte ta upp förhöret med polisen! det är irrelevant för sakfrågan".

Du styr tråden i vilken riktning du vill. Jag följer bara efter. Nu står vi här. Vart vill du hän nu?

Vilken fakta vill du gå igenom igen innan du får din "dom"?

Har påpekat att jag vill att du lägger ner. Dit vill jag leda diskussionen i tråden. Tycker inte längre du tillför något i ämnet och att du var ute och svävade redan i första inlägget.
Citera
2025-12-27, 13:08
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Tycker inte längre du tillför något i ämnet och att du var ute och svävade redan i första inlägget.
Det där får du ta med moderatorerna genom rapporteringsfunktionen.

Citat:
Har påpekat att jag vill att du lägger ner. Dit vill jag leda diskussionen i tråden.
Då tycker jag att du slutar citera mig och antingen
1. slutar skriva, eller
2. skriver ett helt eget inlägg med en sammanfattning av vad du är missnöjd med och på vilket sätt du anser moderatoråtgärderna var felaktiga.

Jag kommer inte citera dig mer om inte du citerar mig.
Citera
2025-12-27, 13:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det där får du ta med moderatorerna genom rapporteringsfunktionen.

Då tycker jag att du slutar citera mig och antingen
1. slutar skriva, eller
2. skriver ett helt eget inlägg med en sammanfattning av vad du är missnöjd med och på vilket sätt du anser moderatoråtgärderna var felaktiga.

Nej jag vill inte sluta skriva i min egen tråd. Tycker jag har redogjort ganska bra i trådstarten och i flera inlägg redan vad jag är missnöjd över.

Edit: Några andra användare lyckades ju snappa upp vad det handlade om ganska direkt i tråden. Så jag känner att det har varit en bra balanserad trådstart som förklarar vad jag är missnöjd med. Sen kan man inte nå fram till alla tydligen och inte ens lyckas hålla de på banan.
Senast redigerad av Dumdryg 2025-12-27 kl. 13:12.
Citera
2025-12-27, 13:10
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Nej jag vill inte sluta skriva i min egen tråd. Tycker jag har redogjort ganska bra i trådstarten och i flera inlägg redan vad jag är missnöjd över.
Ok. Då vet vi.

Vill du gå igenom dina egna självmotsägeler igen så att det blir begripligt vad du faktiskt menar?
Citera
2025-12-27, 13:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ok. Då vet vi.

Vill du gå igenom dina egna självmotsägeler igen så att det blir begripligt vad du faktiskt menar?

Nej känner inte att det behövs för min del. Om du vill gå tillbaka och läsa tidigare inlägg i tråden för att bättre förstå vad det handlar om så gör gärna det.
Citera
2025-12-27, 13:22
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Nej känner inte att det behövs för min del. Om du vill gå tillbaka och läsa tidigare inlägg i tråden för att bättre förstå vad det handlar om så gör gärna det.
Så bara för att klargöra. Vill du att det ska bedömas efter Flashbacks regelverk eller Dumdrygs regelverk?

Flashbacks regelverk är här *klick*
Förtydligande:
Bedöms utifrån den inriktning som TS valt och därmed sätter ramarna för diskussionen.

Inriktningen bestäms av trådens rubrik, placering och frågeställning eller problemformulering.

Dumdrygs regelverk är här *klick*
Förtydligande:
Bedöms utefter den riktning tråden utvecklas till i takt med att tiden fortlöper. Samtliga frågor som uppstår i senare inlägg kan besvaras fritt av alla deltagare. Eventuella senare yttre händelser skapar retroaktiv verkan av vad som bedöms vara On-Topic i tråden.

Detta sker oberoende från vart tråden är placerad, vilken rubrik tråden har eller vilken fråga eller problem som tråden gör gällande i TS
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-27 kl. 13:31.
Citera
2025-12-27, 13:32
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Så bara för att klargöra. Vill du att det ska bedömas efter Flashbacks regelverk eller Dumdrygs regelverk?

Flashbacks regelverk är här *klick*
Förtydligande:
Bedöms utifrån den inriktning som TS valt och därmed sätter ramarna för diskussionen.

Inriktningen bestäms av trådens rubrik, placering och frågeställning eller problemformulering.

Dumdrygs regelverk är här *klick*
Förtydligande:
Bedöms utefter den riktning tråden utvecklas till i takt med att tiden fortlöper. Samtliga frågor som uppstår i senare inlägg kan besvaras fritt av alla deltagare. Eventuella senare yttre händelser skapar retroaktiv verkan av vad som bedöms vara On-Topic i tråden.

Detta sker oberoende från vart tråden är placerad, vilken rubrik tråden har eller vilken fråga eller problem som tråden gör gällande i TS

Orkade inte läsa din kursiverade stil. Är inte så intresserad av din bedömning längre som du redan har framfört.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in