Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 01:03
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Jodå, man ska tydligen snurra pastan på den. Men har jag använt det? Nej.

Känns rätt meningslöst faktiskt.
Det så man inte dräller och skvätter en massa sås överallt. Man har dessutom ett trevligare bordsskick.

https://www.youtube.com/shorts/SIUt_HV_ZhU
Citera
Igår, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det så man inte dräller och skvätter en massa sås överallt. Man har dessutom ett trevligare bordsskick.

https://www.youtube.com/shorts/SIUt_HV_ZhU

Åtminstone så slipper jag vara psykopat enligt den allmänna förklaringen.
Citera
Igår, 11:05
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Äta makaroner med sked hamnar i samma grupp som att ha vuxenblöja på sig av sexuella anledningar.
Varför då?
Citera
Igår, 12:00
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Varför då?

Han är en sån här flane:

(FB) Barnsligt att äta med sked?
Citera
Igår, 12:11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Han är en sån här flane:

(FB) Barnsligt att äta med sked?
Ahaaa då förstår jag
Citera
Igår, 12:24
Medlem
448s avatar
Citat:
Ahaaa då förstår jag

Jag har suttit med näringslivsfolk o Leif Mannerström aspackad på en hamnkrog o alla goffade i sig Janssonsfrestelse med sked som feta bebisar , inte ens dom gillar såna här flanar
Ölglasena såg ut som smutsiga bebisglas med pomfritt i

Ja alltså det finns middagar där man skall äta me olika gafflar men inte alla som sagt
Citera
Igår, 14:18
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Varför då?

Infantilt och lätt perverst.
Citera
Igår, 14:55
Medlem
Knivur-273s avatar
Det är lika bra att att äta med sked vid maträtter som likaväl är sönderdelade från början, som raguer.

Något som dock är fasansfullt att se, det är när Amerikanare skär sönder den fina biffen med kniv och gaffel i småbitar, lägger ned kniven och petar i sig allt med gaffeln, bitvis, använder den som sked för att få i sig såsen och potatisen. Fasansfullt, som vore de småbarn födda i en grotta eller kanske tandlösa...

Detta har jag sett med egna ögon i Minneapolis.

Det handlar delvis om det praktiska, för köttet kallnar allt för fort om man skär sönder det på tallriken, men även det kulturella, för helt kött käkar man med kniv och gaffel en bit i taget på Europeiskt civiliserat sätt.

Och så är kniven ett viktigt implement för att föra upp sås och grönsaker på gaffelns lilla skål, så man lägger den icke åt sidan.
Senast redigerad av Knivur-273 Igår kl. 15:32.
Citera
Igår, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Sked äter man soppa med, ingenting annat. Små barn och autister utan utvecklad finmotorik äter mat med sked.

Trams!
Inget fel med att äta med sked om man vill!
Citera
Igår, 17:25
Medlem
Vem0ths avatar
I bland annat Kina, Japan och typ alla länder i Östeuropa är det vanligt att en sked vid sidan åt serveras till maten för att man ska gräva upp det sista från tallriken eller skålen. Och när jag var i Slovenien så såg servitören att min tallrik var princip renslickad och erbjöd mig en förrätt utan kostnad i väntan på att min sambo skulle äta upp sin tallrik. Det kallar jag service och acceptans eftersom jag förstod uppdraget med skeden.
Citera
Igår, 22:37
Medlem
Det hade sett värre ut om du äter soppa med gaffel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in