2025-12-27, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Varför tror du att dottern jobbade på Willys? Det är väl bara nåt som nån i tråden gissat om?

Jag har inte påstått att jag tror det någonstans, vän

Behöver du hjälp att läsa, raring?
Citera
2025-12-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Kan ju betyda precis vad som helst: från erbjudit droger, förstört hennes blomrabatter till busringningar el. skickat oönskade dickpics osv.

(sydamerikan ska det vara)

i det skick han verkar ha varit behövdes det nog inte så mycket för att han skulle gå full damp?
Citera
2025-12-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
MGM:s mamma i tidigare artikel från Publicerad 2025-07-05 Uppdaterad 2025-12-27
Ser att vara samma person som hit länkat Facebook sida och i bild i artikel. Sofia heter egentligen någonting annat.
https://www.nsd.se/ Sofias son försökte ta sitt liv

Intressant, den artikeln målar upp en helt annan typ av relation mellan GM och sin mor än den som beskrivs i tråden.
Citera
2025-12-27, 11:59
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Om du inte bor i Boden eller har vetskap om staden kanske du ska dela dina teorier med en nypa salt. Det skreks och ropades aldrig i det området eller i stan generellt. Ja man hade reagerat om man hörde höga skrik mitt på dagen i det kvarteret och generellt i vilket bostadsområde som helst i Boden.
Jag känner väl till Boden. TveksamtTill att det aldrig hörts rop, skrik och konstiga ljud där tidigare.

Nu, känner du att du skulle reagerat, när du känner till vad som hänt. Men, det är inte vad vi gör normalt. Du menar att det aldrig hörts rop och ljud i det bostadsområde som avses?
Du skriver skrik, men var det ett skrik eller ett rop? Hur vet du att personen som intervjuas inte säger skrik nu när han intervjuas, men att det i själva verket var mer ett högljutt rop?

Forskning har visat många gånger att man inte kan lita på vad vittnen minns, just för att minnen färgas av vad man senare fått veta. Det är bl.a därför polisen inte går ut med hur en gärningsman ser ut innan man först frågat efter om någon sett något. Då först vet de om det vittnet sett är relevant eller inte.
Senast redigerad av Thyrell 2025-12-27 kl. 12:01.
Citera
2025-12-27, 12:00
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Intressant, den artikeln målar upp en helt annan typ av relation mellan GM och sin mor än den som beskrivs i tråden.
Eller hur! Man ska inte ge mycket värde på forumpsykologer som killgissar hejvilt. Som jag ser det , ännu ett misslyckaande av psykvården, som oskyldiga får betala högt pris
Citera
2025-12-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skibbidi2.0
GMs mammas facebook

https://www.facebook.com/share/1DjUFjczZq/?mibextid=wwXIfr
Skön mamma; hennes son har förmodligen blivit ihjälskjuten efter att ha mördat folk och hon sitter och lägger upp ny profilbild. Det säger ju en del om varför barnen blivit som de blivit..
Citera
2025-12-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
(sydamerikan ska det vara)

i det skick han verkar ha varit behövdes det nog inte så mycket för att han skulle gå full damp?

Jag hittade GM i den här artikeln från Norrbottens Kuriren tillsammans med sina vänner. Det ser ut som att han kan vara Sydamerikan.

Njuter av sommaren på "Bodens riviera"
Citera
2025-12-27, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jag har inte påstått att jag tror det någonstans, vän

Behöver du hjälp att läsa, raring?

Tja, om hon inte har jobbat där så är ju ”spåret” stendött och det finns inget som säger att hon har gjort det.

Kanske är det lika mycket fantasi som den sk. Kärleks-relationen du har snöat in totalt på?
Citera
2025-12-27, 12:04
Medlem
Tuors avatar
Vad ska psykiatrin ens göra dock? Trycka i honom en massa "mediciner" som faktiskt bara kan göra saker och ting ännu värre för många?

Han fick förmodligen redan mediciner.
Citera
2025-12-27, 12:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Förstår inte varför du tvunget ska nämna att du sitter på info om du inte tänker släppa den.

Om det postas felaktigheter, eller att personer som inte har med saken att göra droppas i tråden, så kan det ju vara lämpligt att påpeka det.
Citera
2025-12-27, 12:05
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Skön mamma; hennes son har förmodligen blivit ihjälskjuten efter att ha mördat folk och hon sitter och lägger upp ny profilbild. Det säger ju en del om varför barnen blivit som de blivit..
Som jag skrev tidigare, bilden på Facebook är publicerat 25. dec kl 13.30, polisen har fått larm 25. dec kl 11.56 så troligen har hon inte haft vetskap vad som hänt grabben vid pubiliceringstillfället. det är bara 1½ timme mellan och troligen har underättandet av anhörig för MGM inte varit särsklid prioriterat
Senast redigerad av Loikkari 2025-12-27 kl. 12:08.
Citera
2025-12-27, 12:06
Medlem
Han fick i somras men slutade med dom pga av biverkningar sen vet man inte om han fick nya nyss heller
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vad ska psykiatrin ens göra dock? Trycka i honom en massa "mediciner" som faktiskt bara kan göra saker och ting ännu värre för många?

Han fick förmodligen redan mediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in