2025-12-27, 10:04
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fast nu beskrivs ju villakvarteret som ett lungt område av de boende. Så inte troligt att det hörs skrik där varje dag.

Mycket troligt att det hörs rop och skrik även där, precis som i mitt lugna bostadsområde. Ingen skulle hävda att det måste vara helt tyst för att det skall vara lugnt. Att ett område benämns som just lugnt är väl med syfte på att det inte sups, knarkas och är allmänt bus där.

Dessutom blir det mer påtagligt med ett ljud från ett hus när du vet vad som hänt där. I jämförelse med där inget hänt. Har själv vaknat i bland av att någon skriker ute på gatan. Sedan tyst. Efter ett par minuter hörs en hund skälla till. Vad skulle du tro då? Och skulle du klassificera området som icke lugnt då?
Citera
2025-12-27, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Tidslinjen klarnar, men petitess mot kaos-uppväxten. Noll gränser, ingen stabil vuxen, känslomässig kyla odlar psykisk ohälsa från barn. Exploderar vuxen med sprit och ilska. Går igen i såna fall.

Socialtjänsten i Boden: Totalt misslyckande. Borde LVU:t tidigt. Varje GM är deras fel. Utebliven utredning lät spiralen växa till psykos och mord.

Nu sitter du och fabricerar igen?!

Du kan inte låta bli att svamla skit utan hänvisning till citat eller något. Har du ens gått ut grundskolan?
Citera
2025-12-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Mycket troligt att det hörs rop och skrik även där, precis som i mitt lugna bostadsområde. Ingen skulle hävda att det måste vara helt tyst för att det skall vara lugnt. Att ett område benämns som just lugnt är väl med syfte på att det inte sups, knarkas och är allmänt bus där.

Dessutom blir det mer påtagligt med ett ljud från ett hus när du vet vad som hänt där. I jämförelse med där inget hänt. Har själv vaknat i bland av att någon skriker ute på gatan. Sedan tyst. Efter ett par minuter hörs en hund skälla till. Vad skulle du tro då? Och skulle du klassificera området som icke lugnt då?

Om du inte bor i Boden eller har vetskap om staden kanske du ska dela dina teorier med en nypa salt. Det skreks och ropades aldrig i det området eller i stan generellt. Ja man hade reagerat om man hörde höga skrik mitt på dagen i det kvarteret och generellt i vilket bostadsområde som helst i Boden.
Citera
2025-12-27, 10:15
Medlem
Vad har kommit fram om motivet ?
Citera
2025-12-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja det där skjuta någon i benen eller armen är nästan en myt. Det finns ett fåtal poliser som kan göra det under stress. Poliser siktar vanligtvis mitt i kroppen. Om du står x meter med kniv och gör utfall så skjuter polisen utan varningsskott. Jag gissar att det är runt 6-7+ meter.

Varför skjuter man mitt i kroppen? För vara säker på träffa. Polismannen/kvinnan har troligen maxpuls och max adrealinpåslag. 1 Du vill vara säker att du stoppar individen och du vill inte ha kulor som passerar individen. De flesta (alla?) poliser vill inte döda person. Men de vill inte själv bli dödade.

Ja det stämmer bra. Efter vad som framkommit så krävdes ett snabbt avslut av extremt farlig och hotfull situation. Båda poliserna sköt varsitt skott. Det talar sitt tydliga språk. Det gäller att få stopp på gärningsmannen. Avsikten är inte att döda men det är en uppenbar risk att så sker. Bra insats av polisen. Det kunde ha blivit två ytterligare oskyldiga döda i stället för en död mördare. Poliserna lever också farligt i den situtationen. Bra utgång efter att polisen anlände alltså.
Citera
2025-12-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ska tydligen vara en villa på 89 kvm så jag har en känsla av att det egentligen rör sig om ett rad- eller kedjehus. De kan ju ibland beskrivas som villa även de.

Enplansvilla med källare. Säkert 89+89 m2.
Citera
2025-12-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
tror nog man drog den slutsatsen relativt snabbt. beror på hur kommunikativ den minst skadade dottern var. hon ringde polisen (?) så verkar varit relativt talbar
Vilken slutsats? Att den som sköts ihjäl är en mördare kunde man nog slå fast väldigt fort. Men övriga frågor kan ju ta längre tid, som t ex om det finns någon annan som begått något brott.
Citera
2025-12-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vickypinkie
Inget
Citera
2025-12-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Enplansvilla med källare. Säkert 89+89 m2.
Förmodligen och källaren är biyta
Citera
2025-12-27, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vickypinkie

Något som varit återkommande är ju att det kan ha att göra med BO’s annons på marketplace och diskussion om en eventuell affär som spårat ut eftersom GM betett sig som en rövhatt.
Citera
2025-12-27, 10:30
Medlem
GMs mammas facebook

https://www.facebook.com/share/1DjUFjczZq/?mibextid=wwXIfr
Citera
2025-12-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Finns en F.L också med två vänner. Verkar ha haft många olika profiler på Facebook. Den ena, Is*k M*nd*no L*ra, är vän med en som kvinna som heter H*lmström. Om man ska spinna vidare på spåret med bilolyckan. Även en som varit med i olyckan bor på samma gata som BO. Är såklart väldigt långsökt men kan GM varit hos den personen på samma gatan, skulle leta upp ansvarig för bilolyckan och gått fel? Det kräver såklart att ansvarig för bilolyckan bor där i närheten också. Detta är såklart en långsökt terori men hade gärna fått den avfärdad genom att någon talade om vem som körde olycksbilen.

En annan teori är att Boden inte är så jävla stort... någon känner någon som kämnner någon. Inte konstigt alls. Släpp det. Also: Varför är folk värdelösa på att maska? Vad heter MGM i efternamn? Ge mig en vettig maskning. Har han Facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in