2025-12-27, 03:02
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Du menar att rädda liv genom att skjuta ihjäl den enda personen som hade kunnat förklara vad som faktiskt hände?
Intressant logik. Det verkar som om uniformen numera fungerar som både sköld och domarkåpa. Allt i ett.

Vad som faktiskt hände vet vi redan i stora drag.
Det enda GM skulle kunnat tillföra är ev motiv, men det är bara en sjuk hjärnas hopkok och tillför ingenting. Bästa och billigast möjliga avslut på händelsen att aset dog på plats.
Citera
2025-12-27, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
NR 8
om GM’s styvfar är herren på bild #8 så är min uppfattning, utan att någonsin haft något som helst att göra med individen, att han är tämligen kufisk. Ser honom för jämnan på somrarna åkandes runt i en ful cab peugeot med sufletten nere spelandes hög musik med en liten pojke i passagerarsätet. Hans adress är inte okänd om man googlar.
Citera
2025-12-27, 03:12
Medlem
vonVettvillings avatar
Jag vill för de första poängtera att jag inte sörjer gärningsmannens krutdrivna hädanfärd, absolut inte.
Men hur blir det med skadestånd till överlevande brottsoffer när GM är permanent oskadliggjord?
Går man inte miste om tillfredställelsen att barskrapa fanskapet?
Självklart gläds man ju åt att han har jiddrat färdigt, men en rullstolsplacering och länsade tillgångar hade tagit udden av rubbisens högmod.
Citera
2025-12-27, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har information om att mamman dödats utomhus, inte säkert att flickorna sett det, eventuellt skulle de ju då hunnit larma tidigare.
Hade hon ytterkläder på sig när hon hittades ?
Citera
2025-12-27, 03:24
Avstängd
Tanachs avatar
Det stämmer att hon dödades utomhus. Hela grannsämjan lär ha hört dödsskriken, så det är knappast troligt att flickorna inte också gjorde det.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har information om att mamman dödats utomhus, inte säkert att flickorna sett det, eventuellt skulle de ju då hunnit larma tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hade hon ytterkläder på sig när hon hittades ?
Citera
2025-12-27, 03:26
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det kan ta några dagar innan intyget registrerats på Skatteverket, sedan uppdateras folkbokföringen, nu har FLMs föräldrar dolt sina uppgifter för de som inte är inloggade.

Rättelse.

Misstänkt GM bor/bodde med sin mamma och storebror som nu har valt att dölja sin information för ej inloggade på Ratsit.

En sak som är konstig med folkbokföringen är att alla 3 flyttade in i sin lägenhet 16/12-16 men mamman har bott en tid på en adress i Kalix 2021 och storebror har bott på 2 olika adresser i Boden 2020 och 2021.

Hur kan det bli så?

Såg också att personen som bor i Kalix på adressen mamman bodde på också har dolt sina uppgifter så något samband finns det mellan dem.

Oavsett en tragiskt händelse.
Citera
2025-12-27, 03:31
Medlem
C/o adress för posten
Citat:
Rättelse.

Misstänkt GM bor/bodde med sin mamma och storebror som nu har valt att dölja sin information för ej inloggade på Ratsit.

En sak som är konstig med folkbokföringen är att alla 3 flyttade in i sin lägenhet 16/12-16 men mamman har bott en tid på en adress i Kalix 2021 och storebror har bott på 2 olika adresser i Boden 2020 och 2021.

Hur kan det bli så?

Såg också att personen som bor i Kalix på adressen mamman bodde på också har dolt sina uppgifter så något samband finns det mellan dem.

Citera
2025-12-27, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Det stämmer att hon dödades utomhus. Hela grannsämjan lär ha hört dödsskriken, så det är knappast troligt att flickorna inte också gjorde det.

Det har uppdagats flertalet gånger att BO hittades livlös utomhus när polisen anlände.

Det enda hittills bekräftade uppgifterna från grannar är :
" – Ett par poliser drog förbi min fru och vår dotter när de var ute med hunden. Sedan hörde de skott, säger en granne.

Nu i efterhand har de förstått att det måste varit polisens kulor de hört.

– Två skott var det, i ganska tät följd. Inget mer, fortsätter han." - Expressen (https://www.expressen.se/nyheter/sverige/grannskapet-i-boden-i-chock-efter-dadet-helt-fruktansvart/)

Granne hör oväsen från huset:
- En granne säger: "På morgonen var det livat där. Hörde skrik där inne. Hunden blev alldeles rädd. Sedan blev det tyst". (Aftonbladet) (Hittar ej exakt artikel, citat kopierat från GrevenFB's sammanfattning om händelsen)

Granne :
Ove Enberg var hemma under polisinsatsen på torsdagen. Men han varken såg eller hörde något.
– Men grannen, han hörde polisens två skott.
(Aftonbladet) https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qjWV3/ove-69-i-sorg-efter-grannens-dod-i-boden

En annan granne :
– Det är så konstigt, för vi hörde ingenting. Vi reagerade först när massa bilar snabbt körde in på gatan, säger kvinnan.
(Aftonbladet) https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qjWV3/ove-69-i-sorg-efter-grannens-dod-i-boden

"Hela grannsämjan lär ha hört dödsskriken"
Är du som individ inkapabel att hålla dig fakta och måste fabricera påståenden för att känna dig viktig?
Citera
2025-12-27, 03:48
Medlem
Citat:
Rättelse.

Hur kan det bli så?

Bidragsbedrägerier är vanliga hos denna kategori.

Spekulation: Om de på pappret flyttar isär får de mer bidrag och får flera lägenheter betalade istället för bara en, de bor egentligen i en lägenhet och hyrt ut de andra och därmed fått mer pengar.
Citera
2025-12-27, 03:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomgenererat
Det har uppdagats flertalet gånger att BO hittades livlös utomhus när polisen anlände.

Det finns tre BO här. En av döttrarna hittades utomhus, vad jag förstår.
Citera
2025-12-27, 03:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Din clown. Släpp infon och sluta spela viktig på ett anonymt forum.

Tbh känner jag mig ganska viktig här. Men vad jag släpper avgör jag. Kan finnas saker och ting att ta hänsyn till.
Citera
2025-12-27, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns tre BO här. En av döttrarna hittades utomhus, vad jag förstår.

Måhända, jag noterar att flera nyhetssidor (Aftonbladet, Expressen, NSD, för att nämna några få)
Har editerat sina inslag för att inte specificera vart kvinnan hittades, eller så är det Mandelaeffekt här.

Hittar enbart denna artikel som fortfarande omnämner att kvinnan skulle ha hittats utomhus.
https://omni.se/granne-horde-skrik-inifran-huset-sen-blev-det-tyst/a/QJo94J?

Kan ju ha varit så att reporterna var lite förhastade i att publicera och det slank med faktafel om att kvinnan skulle ha påträffats utomhus som senare har dementerats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in