2025-12-26, 23:18
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citerar mig själv.

Ovanstående rimmar med annan information jag fått från olika källor, därför tror jag just nu att någon form av koppling fanns mellan mördaren och någon i hushållet.

Fast det här bör väl även den dummaste av Kling och Klang ha klart sig dag ett?
Citera
2025-12-26, 23:19
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoke99
2.1 km

Tack hade han kniv med sig så skulle han attackera människor på stan inte gå in i bostaden det måste finnas nån koppling att promenera 2.1 km någon som vet om han promenade dit eller cyklade eller åkte bil .
Citera
2025-12-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Ja, för i en rättsstat ska inte polisen leka bödel, oavsett hur avskyvärt brottet är. När GM redan var omringad och situationen under kontroll, valde Dirty Harriet att tömma magasinet istället för att ta fram elpistolen. Det är just den sortens “insats” som får rättsstater att börja likna bananrepubliker.

Fortfarande så har du ingen jävla aning om situationen var under kontroll eller inte.

För det andra så hade inte MGM skjutits till döds av polisen om situationen var "under kontroll". Ser du själv vad du skriver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ser ut som ett enmansföretag, omsättning på runt två miljoner.

Det motsäger ju bilden om att styvfadern hade det väldigt gott ställt iaf. Rimmar däremot bra med köpefru från tredje världen och negligerande av hennes avkomma som också kuskats till Sverige.

Bolagsnamnet stavas dock på annat sätt.
My bad. Eller, telefonens autocorrect och en stressad själ bakom knapparna. Du har helt rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, för i en rättsstat ska inte polisen leka bödel, oavsett hur avskyvärt brottet är. När GM redan var omringad och situationen under kontroll, valde Dirty Harriet att tömma magasinet istället för att ta fram elpistolen. Det är just den sortens “insats” som får rättsstater att börja likna bananrepubliker.

Enligt uppgift i tråden stod GM i dörren till huset. De skadade döttrarna fanns därinne. I så fall var inte GM omringad utan kunde ha varit på väg att dra sig tillbaka in i huset vilket skulle vara en risk för brottsoffren.
Citera
2025-12-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citerar mig själv.

Ovanstående rimmar med annan information jag fått från olika källor, därför tror jag just nu att någon form av koppling fanns mellan mördaren och någon i hushållet.

Vet du vad anmälan ska handla om? Handlar det om till polis eller till Facebook?

Det rimmar definitivt inte bra med de uttalanden som gjorts av polisen om det stämmer. Menar du att polisen ljuger?
Citera
2025-12-26, 23:22
Medlem
Låter ju troligt sista teorin att mamman haft skinn på näsan och anmält GM för ngt (tex langat alkohol till tonåringar ) och sen vägrar ta tillbaka anmälan, och allt flippar ut. Kanske Gm haft ngn slags ”prövotid” att bete sig bra, och denna anmälan skulle förstöra detta för honom, så han e väldigt angelägen om att få bort den?
Citera
2025-12-26, 23:23
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan styvpappan och BO haft en affär?
Eller åtminstone kan GM ha TROTT det.. eller att hans mamma trott det och yppat det för sonen. (Spekulerar )

Jag vet inte. Det är en ren spekulation. Historiken för flyttarna i mrkoll.se verkar dock ha blivit korrupt. Det verkar snarare vara så att modern och dottern flyttat till Kalix 2021-10-28. Modern och dottern har sedan flyttat tillbaka till Ringvägen 2023-06-02.

MGM är den ende som bott konstant på Ringvägen sedan slutet av 2016.

Det hela är ganska rörigt. Styvpappan är inte aktiv i sociala medier och har dold adress...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Fast det här bör väl även den dummaste av Kling och Klang ha klart sig dag ett?

Mördaren är död, mamman död och minst en av flickorna har antagligen inte kunnat höras inledningsvis.

Att ta sig in i mobiltelefoner och säkra elektroniska bevis och dra slutsatser tar antagligen lite tid, dessutom var det knappast akut att utröna eventuell koppling och motiv.
Citera
Medlem
Citat:
/QUOTE]
]
Hur vet du att situationen var under kontroll? Så pass så att ambulansen kunde ta sig in? I en rättsstat kan det hända att man måste skjuta, för att rädda liv.
Citera
Medlem
Citat:
Det är rätt imponerande hur mycket energi du lägger på att förolämpa istället för att läsa vad som faktiskt står. Jag skrev aldrig att polisen gjorde fel, bara att man inte ska svälja varenda version okritiskt. Det kallas för att tänka själv, något du kanske borde pröva innan du går loss på tangentbordet.

Att polisen ”oskadliggjorde” någon låter fint på pappret, men det är just därför man utreder insatsen för att se vad som faktiskt hände. Att du redan bestämt dig säger mer om dig än om situationen.

Och ja, jag förstår att det känns tryggare att vifta bort all kritik som idioti. Det är enklare än att hantera nyanser. Men nästa gång du tänker gå till personangrepp, se till att du åtminstone har läst inlägget du svarar på. Det ger en bättre start.

Det är nästan rörande hur snabbt ditt resonemang krymper när det utsätts för elementär granskning. Från tydliga insinuationer om polisens påstådda övervåld till det nu betydligt snällare “jag sa egentligen ingenting alls, jag bara tänkte fritt”. Ett imponerande exempel på verbal krympplast.

Du vill alltså få det till att du inte har attackerat polisens agerande, utan bara uppmanat till kritiskt tänkande. Problemet är bara att det du kallar ”nyanser” i praktiken varit en stadig ström av antydningar om att polisen sköt utan nöd och därmed saboterade rättssäkerheten. När någon sedan faktiskt citerar verkligheten – alltså det media rapporterat – då backar du och låtsas som att allt bara var en filosofisk övning.

Det är inte nyanserat. Det är fegt.

Och låt oss prata om din favoritfras: ”läs vad som faktiskt står”. För det är just där din egen oförmåga blir tydlig. För om du hade läst vad som faktiskt står, i medierna alltså, hade du sett att bilden hittills är entydig: polisen blev angripen och agerade i nödvärn. Punkt. Det finns inga parallella versioner, inga motstridiga vittnesmål, inga alternativa händelseförlopp – bara ditt behov av att känna dig smartare än alla andra.

Att du dessutom verkar tro att en automatisk utredning är något suspekt är nästan komiskt. Det är grundläggande rutinkunskap. Men visst, för någon som tror att ”att tänka själv” betyder att misstänkliggöra allt utan underlag, kan normal rättsstatlig praxis säkert kännas provocerande.

Det mest avslöjande är ändå hur du försöker ikläda dig rollen som den nyanserade tänkaren, samtidigt som du inte tillför en enda konkret omständighet som motsäger det kända händelseförloppet. Inga fakta. Inga källor. Bara luft, formulerad med självbelåten ton.

Så nej, det här handlar inte om att andra ”sväljer” något okritiskt. Det handlar om att vissa av oss kan skilja mellan information och inbillning – medan du verkar nöjd så länge du får känna dig intellektuellt överlägsen, oavsett om det finns fog för det eller inte.

Men fortsätt gärna. Det är alltid uppfriskande med människor som tror att skepticism i sig är ett bevis på intelligens.
Citera
2025-12-26, 23:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vet du vad anmälan ska handla om? Handlar det om till polis eller till Facebook?

Det rimmar definitivt inte bra med de uttalanden som gjorts av polisen om det stämmer. Menar du att polisen ljuger?

Jag har information om det, sant eller osant kan inte jag avgöra, delar den dock inte här i tråden eller via pm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in