2025-12-26, 22:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Fått lite känslan av att barn inte är något man vill ha i Syd Amerika utan bara är en oönskad biprodukt av sex.
Lite hårt att dra 437 miljoner människor över en kam tycker jag. Även om den aktuella familjen verkar mer än vanligt trasig.
Citera
2025-12-26, 22:52
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Undra varför denne Göran bor på okänd adress

Ja, det är lite märkligt.

Han är hemvärnsman och BO jobbade för försvaret...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/sorg-i-boden-efter-dadet-mordade-kvinnan-arbetade-inom-forsvarsmakten?utm_source=chatgpt.com
Citera
2025-12-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Kan det tänkas vara så att även GM’s mamma varit form av prostituerad? Är ju lite märkligt att hon helt plötsligt dyker upp i Sverige.

Det vet jag inget om. Vet att folk (ex.vis föräldrar till barn som var utsatt för N.L tyckte att det var märkligt att det aldrig var mamman som var delaktig i dotterns problematik, alltid styvpappan (som dessutom verkade vara otroligt naiv angående N*cole.)
Är väl rimligt att anta att det iaf inte funnits bra förebilder och någon som sätter gränser för någon av barnen och det verkar ju synas tydligt nu.
Citera
2025-12-26, 22:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Det kanske är av hänsyn till brottsoffren man inte vill spekulera desto mer om just motivet. Om det visar sig att en av döttrarna haft någon slags relation med GM som lett till denna tragedi kan det vara nog tungt att veta att man dragit olycka till sin familj utan att det också ska basuneras ut i media.
Så kan det mycket väl vara. Livet för döttrarna kommer aldrig bli detsamma, hoppas innerligt de har kärleksfulla anhöriga som hjälper dem att leva vidare.
Citera
2025-12-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MB63S
Dörren till huset har kodlås. Och går GM in och stänger dörren då kommer inte polisen åt honom och det är stor risk att ingen kommer levande ut ur detta hus

Menar du typ Yale?

Det måste gått väldigt snabbt isf, med tanke på att mamman hittades utanför kan man ju tänka sig att båda poliserna hade dragna vapen.
Citera
2025-12-26, 22:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Absolut.
Det som talar emot det är GM's aura.
Jag har efterforskat lite och av bilder etc att döma på den äldre dottern (inte den äldsta som ej bor hemma) så får jag verkligen inte känslan av att hon skulle ha en koppling till en psykotisk alkolist. Men jag har haft fel förr.
Han kan ju haft narkotikaklassade piller som varit av intresse. Det är ju känt att många unga flickor använt det genom åren.
Citera
2025-12-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Systern N*cole är skriven på adress där det ligger ett HVB-hem i Göteborg.

Så mamman har två barn som är kriminella, bra jobbat.

Vilken misslyckad mamma, har totalt misslyckats med uppfostran på alla sätt och vis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Just detta som BO lade ut på en säljsida på kvällen 23 dec. kan vara kontakt som är i sammanhanget logisk, utge sig för att vara intresserad av prylen ifråga. Ja BO lade ut två saker som var till försäljning.
Jag tyckte att det initialt kunde vara ett långskott men om det inte framkommer från länsman att ingen i familjen hade någon naturlig koppling till GM så kan detta var en s.k. dörröppnare/kontakt.
https://www.facebook.com/search/top/?q=keyboardstativ

Min tanke också. Ponera att GM blivit betuttad i en av döttrarna, sannolikt den äldre, så skulle ju detta vara en perfekt dörröppnare för att få kontakt med henne.
Väl inne i huset så går det käpprätt åt helvete med hans charmoffensiv mot flickan. De undrar vad fan han sysslar med och ber honom flyga och fara.....
Då brister det för GM......och tragedin är ett faktum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Det vet jag inget om. Vet att folk (ex.vis föräldrar till barn som var utsatt för N.L tyckte att det var märkligt att det aldrig var mamman som var delaktig i dotterns problematik, alltid styvpappan (som dessutom verkade vara otroligt naiv angående N*cole.)
Är väl rimligt att anta att det iaf inte funnits bra förebilder och någon som sätter gränser för någon av barnen och det verkar ju synas tydligt nu.

Samma sak för MGM och äldre brodern
Citera
2025-12-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vilken misslyckad mamma, har totalt misslyckats med uppfostran på alla sätt och vis
Bor i Kalix eller Boden?
Citera
2025-12-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Just detta som BO lade ut på en säljsida på kvällen 23 dec. kan vara kontakt som är i sammanhanget logisk, utge sig för att vara intresserad av prylen ifråga. Ja BO lade ut två saker som var till försäljning.
Jag tyckte att det initialt kunde vara ett långskott men om det inte framkommer från länsman att ingen i familjen hade någon naturlig koppling till GM så kan detta var en s.k. dörröppnare/kontakt.
https://www.facebook.com/search/top/?q=keyboardstativ
Ja eller så var en knackning på dörren eller ett tryck på dörrklockan det du kallar för dörröppnare.
Citera
2025-12-26, 23:01
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför tränar man inte oskadliggörande?!
Vet vi med säkerhet att polisen sköt ihjäl personen omedelbart?

Folk på droger/psykos kan vara svåra att få att stå still och prata med.

Ponera att man hamnar i en situation och en stolle med tillhygge kommer emot en på fem till femton meter och inte stannar på kommando, då blir det pang tjoff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in