2025-12-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja det har du rätt i men hon hade kanske inte möjlighet och styvpappan sa nej. ( som många styvföräräldrar kan vara)

En värdelös styvpappa alltså? Om det stämmer vad som påstås om mamman, att hon verkar mer eller mindre strunta i sina söner så är det kanske mer ett exempel på dåligt föräldraskap än att lära sina barn att klara sig själva i vuxen ålder?

Att gnälla för att man får bidra ekonomiskt i vuxen ålder är ju inte riktigt samma sak som att bli helt förbisedd av sin mamma liksom?
Citera
2025-12-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför skulle grannarna bli illa till mods? Han är ju inte där

För att det ränner människor som inte bor där i trappan. Säger sig självt kan man tycka.
Citera
2025-12-26, 22:17
Medlem
Finns en Is*k M*ndino L*r* i Bodens köp- och säljgrupp på Facebook, men hittar ingen som heter så, kan det vara MGM?
Återigen kan hennes försäljningar av keyboardstativ m.m vara aktuell, var det så han sökte upp henne?Alternativt att han spanat in henne eller döttrarna på Willys (5 min gångväg från deras hem)

Om han var socialt avig och hon trevlig när hon handlade på Willys, kan han ha uppfattat att de ”hade nåt”.

Behöver faktiskt inte vara så att han var intresserad av döttrarna, utan av BO.
Citera
2025-12-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det är inte som att det är ett problem med att det inte finns skjutbanor i boden. Hela Boden är ett skjutfält.
Sen så var det antagligen helt rätt att skjuta gm mitt i bröstkorgen om denne hade en kniv och utgjorde ett livsfarligt hot.
Han hade ju nyligen skadat en kvinna dödligt och säkert fler. Det finns inga förmildrande omständigheter.
Gm får skylla sig själv helt enkelt.
Polisen i Boden har egen skjutbana i källaren. Har använt den vid flera tillfällen.
Finns väl en stor risk att GM förstår att detta är slutet och springer mot Polisen för att det ska ta få ett slut.
Citera
2025-12-26, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhoopeeCushion
N*cole L*ra har inte en svensk pappa, men mamman träffade någon ny när N.L var 12-13 år som jag tror hon kallade för pappa.
N.L gjorde märkliga saker från att hon var väldigt liten och jag tror att mamman nästan aldrig var hemma. Barnen lämnades ensamma hemma från väldigt låg ålder.

Ja men dåso, då gör det ju ingeting att hon blev mördad?
Citera
2025-12-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
DN skriver:

”En av de skadade har hörts av polis och gett en tydlig bild av händelseförloppet.”

”– Vi har våra teorier, säger poliskommissarie P-O Andersson till Ekot.”

”Men motivet är fortsatt ett mysterium.”

Det kanske är av hänsyn till brottsoffren man inte vill spekulera desto mer om just motivet. Om det visar sig att en av döttrarna haft någon slags relation med GM som lett till denna tragedi kan det vara nog tungt att veta att man dragit olycka till sin familj utan att det också ska basuneras ut i media.
Senast redigerad av Tedrom 2025-12-26 kl. 22:24.
Citera
2025-12-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om den enda median som snappat upp det är ”Balkanweb” bör man nog ta det med en nypa salt. Tror inte de har unika poliskällor i Norrbotten.

Det stod om machete i Jerusalem Post också.
Men dom har kanske samma källa.
Citera
2025-12-26, 22:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Argjavelskold!

Här har du tolv gubbar att välja bland. En av dem skulle kunna vara styvfadern till MGM. Känner du igen någon av dem? Vi numrerar dem 1-12 i den ordning de står.

https://ibb.co/dw6YdhLy
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Teori:
Jag har följt så många sånna här fall säger bara:
Bensodiazepiner!
Tänk dig en bensad GM irrar runt där på gatorna på morgontimmarna, ser att det lyser eller står öppet på något sätt, tar chansen helt slumpmässigt.
Inte helt 100% i vanliga fall och än mindre när han är påverkad

Vilken skräck att befinna sig i huset med denna skeva man

Nej. Tror inte på slumpen. Tror istället som ett ryktet förmäler (har inte hört det själv, bara läst på en sajt) att GM hade, hade haft eller ville ha en relation med ena dottern.
Men -- ingenting utesluter det andra. Han kan ju ha tagit benzo iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror inte att det är en slump att det inte fanns män i huset.

Din fråga är inte relevant för mitt yttrande.

Jag har inte sagt något om att bara män kan försvara sig, du bygger en halmgubbe.

Jo det är den eftersom frågan bygger på diskussionen du lade dig i.

Men vi kan väl säg att du har rätt.

Hur förklarar du att GM råkade hamna i just det huset? Handlar det om en tro om att där inte skulle finnas någon man?

Isf, vad baserar du det på?
Citera
2025-12-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoopeeCushion
N*cole L*ra har inte en svensk pappa, men mamman träffade någon ny när N.L var 12-13 år som jag tror hon kallade för pappa.
N.L gjorde märkliga saker från att hon var väldigt liten och jag tror att mamman nästan aldrig var hemma. Barnen lämnades ensamma hemma från väldigt låg ålder.
Man gör nog så i sydamerika
Citera
2025-12-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Det är allmänt känt att polisen är fruktansvärt dåliga skyttar.

Nej, det är inte allmänt känt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in