Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-26, 22:07
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Med vadå? En sked?

Lite grövre vapen än så får du använda, beroende på omständigheterna. Det mest kända fallet är nog mannen som med kniv högg ihjäl två inkräktare för några år sedan. Mannen frikändes helt av domstolen, eftersom han ansågs ha skäl att allvarligt frukta för sitt liv.
Jag minns inte årtalet eller i vilken svensk stad det hände, men det lär ju finnas en tråd om det här på Flashback. Det kan vara 5-10 år sedan det hände.
Citera
2025-12-26, 22:09
Medlem
Vad hade syrier fått för straff i Syrien?
Citera
2025-12-26, 22:11
Medlem
De borde vara mer internationellt anpassade straff på dessa brott. 100 års fängelse och 1 miljon i skadestånd som de får jobba ihop till i fängelset.

Sverige kan göra detta. Förstår inte vart skon klämmer.
Citera
2025-12-26, 22:14
Medlem
Domen med fängelse för brottet är bra, men varför ingen utvisning? De borde bli utvisade efter fängelsestraffet.
Citera
2025-12-26, 22:16
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Teleskopbatong faller under knivlagen. Du får lov att inneha en sådan i hemmet för exempelvis en samling men du får inte använda den. Gör du det är det olaga vapenbrott. Det blir alltså du som straffas och rånaren som överföll dig i sängen som blir offret som du ska betala skadestånd till.

Sverige är ett fantastiskt land.
Nej så är det inte. Sitt inte och ljug! SÅ LATRVIGT!
Citera
2025-12-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Bevisbördan för pistolhotet ligger på dig. Kan du bevisa att syriern hotade dig? Hade du skäl att misstänka att hotet var allvarligt menat? Man får nämligen inte göra mer motstånd än nöden kräver för att det ska falla inom nödvärn. En smocka kan accepteras, två faller utanför och då blir du istället åtalad för misshandel. Syftet är att du ska kunna ta dig därifrån för att tillkalla polis, inte att du ska neutralisera hotet. Då gör du polisens jobb och staten gillar inte konkurrens.

Ja exakt. Domstolen kan ju komma fram till att man borde ha sprungit och gömt sig och ringt polisen i stället för att försvara sig. Typ så man slutar död i bakaret om man fått påhälsning av ryska maffian.
Citera
2025-12-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Med vadå? En sked?

Med till buds stående medel i förhållande till det du utsätts för, så mycket våld som nöden kräver!
Citera
2025-12-26, 23:17
Medlem
Han vet om att i Sverige blir det inget straff å tala om.
Citera
2025-12-26, 23:24
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Jag drömmer om dagen då två sv*rtsk*llar får för sig att göra något liknande upptåg i mitt hem.
Då hade det inte behövts någon utvisning, bara två gravplatser.
Svenskt rättsväsende är så korrupt och inkompetent så den svensken som väljer att skydda sitt hem, liv och lem får hela rättsväsendets tyngd över sig.
Om man skämmer ut rättsväsendet igenom att göra deras jobb åt dem, då blir man riktigt brännmärkt.
Dessa kolonisatörer vet att de kan göra vad de vill med oss svenskar, det är nämligen dessa signaler rättsväsendet sänder ut.
Om jag bestämde över Sverige som nattväktarstat, då hade inte kolonisatörer eller domstolskommunister vågat sig ut efter mörkrets inbrott.
I det mer rättsriktiga Amerikat som har upplysningens idéer inkorporerat i grundlagarna, där överstiger individens rättigheter de kriminellas.
I det neobolsjevistiska Sverige, där har den inhemska befolkningen inga demokratiska eller mänskliga rättigheter.
Bara på pappret.
Senast redigerad av StormuftinMagda 2025-12-26 kl. 23:29.
Citera
2025-12-26, 23:44
Medlem
Tror inte några mena dyker upp i mitt boende i så fall får dom säg en överraskning men chansen finns tyvärr eftersom jag vid flera tillfällen upptäckt dom rycka i mitt handtag genom åren, det är sällsynt men det har hänt ett par ggr. Det räcker att jag glömmer låsa en dag. Även min utländska granne har ryckt i min dörr, inte okej det heller.

Jag har vapen tillhuggen runt hela mitt boende i varje rum, det kommer gå vilt till om någon försöker gå in.

Hade jag haft familj och villa och så hade gjort likadant. Däremot hade jag kanske inte attackerad dom det första jag gör ifall dom bara vill råna så varsågod men vill dom göra något mer så kommer jag slåss för mitt liv om jag har familj.
Citera
2025-12-27, 00:22
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Bara det att man i en sådan situation "måste tänka på " hur man ska försvara sej säger ju en del om "landet fårskock"...
Logiskt är ju att bara skjuta ihjäl faanskapet.
100%

Blir jag attackerad eller rånad så har jag automatiskt full rätt att oskadliggöra attackeraren. Vad lagen säger om det är helt jävla irrelevant. Vi behöver ta tillbaka vår RÄTT att försvara oss.
Citera
2025-12-27, 00:39
Medlem
Enligt artikeln var det kontanter de ville ha, tror de på allvar att svenska hem har kontanter
i någon större utsträckning?. Alla bilder på sådana här importerade gangsters, de ser stenkorkade
ut, det måste vissla mellan öronen på dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in