2025-12-26, 21:53
Medlem
DoktorNos avatar
Så MGM hade tidigare försökt tagit livet av sig? Då gjorde polisen honom en tjänst och såg till att han slapp leva. Synd bara att idioten tog med sig kvinnan in i evigheten innan han med all rätt blev tagen av daga.

Jag förutsätter, hoppas och tror att polisens utredning av skjutningen visar att skjutningen både var befogad och enligt protokollet.
Citera
2025-12-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallica90
Kan väl vara kusin eller exempelvis att hon fortfarande bodde i Colombia med pappan när ni växte upp.

Mycket möjligt
Citera
2025-12-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Nu vet jag inte hur lång tid det tar innan en person registreras som avliden på ratsit, men F.L är fortfarande skriven som om han var i livet.
Vid skolskjutningen i Örebro tog det väl2 veckor innan han blev registrerad som avliden
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Ja det var den meningen som blev droppen som fick bägaren att rinna över. Du försökte VERKLIGEN tvinga ner muslimspåret i halsen på oss och när du blev motbevisad så drog du i desperation till med att latinon ”kanske konverterat”.

Skärpning för fan.

Var fick du muslimer ifrån? Det diskuterades däremot kring terrordåd och islamister redan i början av tråden. Hade du läst allt utan att hoppa in på random sida hade du förstått.

Släpp nu kröken och håll dig till topic istället.
Citera
Medlem
Är Boden fortfarande en militärstad och stor arbetsgivare? Så inget konstigt att hon jobbade där

Sen att det hände på juldagen får man alltid bilder av en " hemvändare" kanske var han portad från firandet pg konflikt o skulle sen hem o göra upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Så kan det vara men det betyder ju inte att huset var särskilt utvalt för att där fanns barn eller att det saknades en närvarande man.

Hur skulle GM ens veta om det råkade befinna sig en man där vid tidpunkten ens? I princip allt tyder fortsatt på att brottsoffren drabbades slumpmässigt även om det inte passar de flesta.

Ingen i tråden har kunnat komma med annat än med egensnickrade och ibland extremt fantasifulla spekulationer som tyder på motsatsen.
Han har givetvis en koppling till någon av döttrarna, antigen en gammal relation eller pågående som är påväg utför.
Det kam vilken idiot som helst räkna ut.
Att det skulle vara ett psykfall som bara gått och valt ett randomhus på måfå, den chansen är minimalt liten.
Det är bara polisen som inte fattat ännu att han har en relation eller så spelar dom dum och vill inte gå ut med det.
Citera
2025-12-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Vid skolskjutningen i Örebro tog det väl2 veckor innan han blev registrerad som avliden
Det är helt normalt att det tar 1-2 veckor.
Citera
2025-12-26, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bara en man kan försvara sig mot besinningslöst knivvåld?

Vad vet du om hur hon har försvarat sig och sina barn fram tills hon dog?

Jag vet såpass mycket att mamman inte klarade av att försvara sina döttrar och sig själv mot våld av olika slag inklusive dödligt våld.

Det förstnämnda om en man är en halmgubbe, den får du själv argumentera mot.
Citera
2025-12-26, 21:57
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Det låter som att dådet föregicks av noggrann planering?

Vad i rapporteringen kring fallet tyder på någon sådan?

om inte GM hade den här nya grejen som vissa har nuförtiden, en mobiltelefon med internet. då kan man gå förbi ett hus och kolla ratsit inom en minut förstår du. om du behöver djupare förklaring, kika in på teknikforumdelen, det är flera där som hakat på trenden med mobiltelefon
Citera
2025-12-26, 21:58
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakeblitz
Han har givetvis en koppling till någon av döttrarna, antigen en gammal relation eller pågående som är påväg utför.
Det kam vilken idiot som helst räkna ut.
Att det skulle vara ett psykfall som bara gått och valt ett randomhus på måfå, den chansen är minimalt liten.
Det är bara polisen som inte fattat ännu att han har en relation eller så spelar dom dum och vill inte gå ut med det.

Tveksamt. Lite för stor åldersskillnad för det. 22 är ganska gammalt för en 16-åring.
Citera
2025-12-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Att de inte fick ekonomiskt stöd efter 18 är inget konstigt i min generation, tvärtom jag gick bidra om jag fick pengar över från jobb mm
Låter nog hemskt för gen millenials

Men att de inte fick känslomässigt stöd är värre.

Det är väl rätt ovanligt att inte få stöd av sina föräldrar när det kniper iofs?

Lite Speciellt om morsan kuskat ungarna halva vägen över jordklotet men väljer att ge en tvivelaktig uppfostran samtidigt som hon själv lever med en rik företagare?

Synd att du inte lärde dig skriva så folk förstår förresten.
Citera
2025-12-26, 21:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Bakgrund och iakttagelser kring MGM och hans familj

Relation till familjen och källans närhet

Jag har känt MGM:s äldre storebror (Gl*ys*n M*nd*s) sedan högstadiet och har under flera år umgåtts regelbundet med honom. I samband med detta har jag även vistats frekvent i familjens gemensamma hem och haft löpande kontakt med båda bröderna under deras uppväxt. De iakttagelser som följer bygger därmed på egen erfarenhet och långvarig närvaro i familjens vardagsmiljö.

Jag har inte tagit del av de senaste cirka tio sidorna i tråden och ber om ursäkt om vissa uppgifter redan framkommit.

Familjeförhållanden och uppväxtmiljö

MGM är född i Sverige. Modern är född i Colombia och kom till Sverige omkring 2005 tillsammans med MGM:s äldre bror. Så som jag har uppfattat det är MGM:s biologiska far colombian, bosatt kvar i Colombia, och har inte varit närvarande i barnens liv. I Sverige levde modern tillsammans med en svensk man som fungerade som styvfar.

Modern upplevdes som genomgående frånvarande i sin föräldraroll. Hon deltog inte i barnens skolgång eller fritidsaktiviteter och tog inget praktiskt ansvar för dem. Uppväxtmiljön präglades av bristande gränssättning och låg tillsyn.

Under tonåren förekom återkommande fester i hemmet, även när både modern och styvfadern var närvarande. Alkohol förekom öppet och även minderåriga deltog. MGM deltog vid flera tillfällen trots låg ålder. Vid ett tillfälle blev en person så berusad att ambulans tillkallades och personen magpumpades. Modern befann sig då i bostaden men ingrep inte och tog inget ansvar i situationen.

Skolgång och social funktion

MGM gick på Stureskolan under högstadiet och senare på Björknäsgymnasiet. Min upplevelse är att han hade tydliga svårigheter både kognitivt och socialt. Han uppfattades ha begränsad förmåga till abstrakt tänkande, konsekvensbedömning och socialt samspel.

Han beskrivs som mer inåtvänd, lättirriterad och känslomässigt avstängd jämfört med sin äldre bror. I sociala sammanhang upplevdes han ofta ha svårt att tolka andras känslor och intentioner.

Emotionell utveckling och empati

Min samlade uppfattning är att både MGM och hans äldre bror haft en begränsad emotionell mognad. De upplevdes inte som aktivt elaka, men hade svårt att visa empati eller förstå hur deras beteenden påverkade andra människor.

Modern uppvisade, enligt min bedömning, tydliga narcissistiska drag, vilket kan ha bidragit till en uppväxt där barnens emotionella behov inte tillgodosågs.

Ekonomiska förhållanden och ansvarstagande

Varken modern eller styvfadern gav ekonomiskt stöd till bröderna efter myndighetsålder. När de fyllde 18 år förväntades de klara sig helt själva, trots uppenbara svårigheter. Den äldre brodern fick exempelvis sin bil av sin arbetsgivare på grund av ekonomisk utsatthet, då föräldrarna vägrade bistå. MGM arbetade på Willys & brodern på en restaurang i stan.

Missbruk, psykisk ohälsa och avvikande beteenden

Den äldre brodern har haft omfattande alkoholproblem och i samband med kraftig berusning uppvisat psykosliknande beteenden. Detta har lett till konflikter och social isolering.

MGM uppvisar liknande alkoholproblematik men upplevs som mer känslomässigt avstängd och kylig. Även han har haft tydliga svårigheter kopplade till impulskontroll.

Under sommaren ska MGM ha gjort ett allvarligt suicidförsök genom att försöka hoppa från balkongen i sin bostad (tredje våningen). Enligt min uppfattning krävdes en räddningsinsats för att förhindra detta, vilket indikerar allvarlig psykisk ohälsa.

Troligt motiv är psykisk ohälsa eller någon typ av drog/alkohol psykos.

Annan information eller snarare rättelse
• Den äldsta dottern till BO är bosatt i Svartbyn (Boden), inte i Göteborg.
• Det är den yngre dottern (15 år) som är allvarligt skadad och har flugits till Uppsala, inte Umeå.
• Enligt uppgifter ska man försöka väcka henne under dagen.

Ber om ursäkt för långt inlägg men ville vara noggrann.

Tack för att du delar med dig!

Men tänk på att du kan hamna i en "utsatt" position själv när du blir så detaljerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in