Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-26, 21:03
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Hm också att systern uppmanat att man ska tinga henne o inte polisen, herregud tror hon att hon kan utreda bättre?

Men låter ju sannerligen oroväckande om den skulle stämma men
I TikTok-klippet skriver hon ju att man ska skriva till henne eller ringa 112.
Citera
2025-12-26, 21:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av solidel
Enligt rykten har man funnit hörlurar, buntband och ett hammarliknande föremål på platsen som är avspärrad.

Det där kan omöjligen stämma. Polisen skulle rimligen inte uppdatera familjen löpande om de funnit dessa påstådda föremål som de omöjligen ännu kan veta med säkerhet att det har någonting med försvinnandet att göra… på grund av förundersökningssekretess skulle de inte heller informera familjen även om de misstänkte eller ens visste att vissa föremål hade ett samband med försvinnandet/den saknade personen. Sluta sprid falska rykten.
Citera
2025-12-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Det där kan omöjligen stämma. Polisen skulle rimligen inte uppdatera familjen löpande om de funnit dessa påstådda föremål som de omöjligen ännu kan veta med säkerhet att det har någonting med försvinnandet att göra… på grund av förundersökningssekretess skulle de inte heller informera familjen även om de misstänkte eller ens visste att vissa föremål hade ett samband med försvinnandet/den saknade personen. Sluta sprid falska rykten.
Vem säger att det är polisen som sagt detta?
Försökte vara tydlig med att det är ett rykte. Men skulle ju kunna vara en anledning till den enorma insatts som har startats. Känslan är ju att det inte längre är ett ”vanligt” försvinnande
Citera
2025-12-26, 21:08
Medlem
Citat:
Enligt rykten har man funnit hörlurar, buntband och ett hammarliknande föremål på platsen som är avspärrad.

Rykten? Som kommer från?
Citera
2025-12-26, 21:11
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whipitgood
Ja, det bådar inte gott om det som skrivs är sant. Såg systerns tiktok, hon liknar Elin också. Hörlurar, buntband och ett "hammarlikande föremål" Fyfan alltså Mycket skit som händer i lilla Sverige bara dagar efter julafton

Trådsanningar. Klart som fan det inte är vad dom har hittat.
Citera
2025-12-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Trådsanningar. Klart som fan det inte är vad dom har hittat.
Hoppas verkligen att din sanning är rätt!
Citera
2025-12-26, 21:13
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Hoppas verkligen att din sanning är rätt!

Vilken jävla sanning? Poliser låser inte in sig och meddelar givetvis inte folk vad man hittar en kvart senare? Jag var med och sökte efter Lisa Holm. Såna som dig fick inte vara med.
Citera
2025-12-26, 21:14
Avstängd
Citat:
Vem säger att det är polisen som sagt detta?
Försökte vara tydlig med att det är ett rykte. Men skulle ju kunna vara en anledning till den enorma insatts som har startats. Känslan är ju att det inte längre är ett ”vanligt” försvinnande

Nej, det är helt orimligt. Att personen i fråga har försvunnit på vägen hem och att det inte finns någon naturlig förklaring till det bör vara tillräckligt för att polisen ska inleda en insats. I och med att hon synts på övervakningskamerorna vid 01.20 och därefter inte dykt upp hemma eller hört av sig under hela dagen (antar att hennes mobil inte heller går att positionera eller kanske har hittats) så är det uppenbart att högst sannolikt så har ett allvarligt brott begåtts. Det behövs inga buntband eller hammare för att polisen ska inleda en större sökinsats…
Citera
2025-12-26, 21:16
Medlem
Citat:
Vilken jävla sanning? Poliser låser inte in sig och meddelar givetvis inte folk vad man hittar en kvart senare? Jag var med och sökte efter Lisa Holm. Såna som dig fick inte vara med.

lika rimligt som att man skulle kontakta systern för att berätta något klart man ringer polisen. gud vad det trollas
Citera
2025-12-26, 21:28
Medlem
Citat:

Nu har jag ju aldrig hävdat det är polisen som har funnit något. Sedan ska man såklart sprida falska rykten. Detta rykte kan varken du eller jag bekräfta eller dementera. Hur mycket du än letade efter Lisa H.
Men du har rätt, jag avstår att dela sådana rykten i fortsättningen.
Citera
2025-12-26, 21:30
Medlem
Varför så intensivt. Hon försvann ju 01:20. Fanns det en hotbild tro?
Citera
2025-12-26, 21:33
Medlem
Varför är man ute och går i Salem mitt i natten..hon borde ha tänkt till där.....mycket galningar springer lösa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in