2025-12-26, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
För det har du väl noterat? Många gånger tar Dumpen kontakt med männen, inte tvärtom.

Det har jag faktiskt sett. Samtidigt säger Dumpen (eller åtminstone sa de det tidigare) att de inte tar kontakt utan låter männen ta den första kontakten. Jag har dock sett i loggarna att så inte alltid är fallet. Och ibland i konfrontationer har de sökt upp män efter "tips" från allmänheten.

Som sagt, jag är kluven och måste tänka igenom det här en gång till. Jag vill inte att barn far illa, men skulle nog se att det hanterades genom bättre fungerande lagstiftning osv.
Citera
2025-12-26, 19:50
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag vet att det är viktigt för er att framhäva att de vuxna som tänder på 14 åringar är inte pedofiler.
Men de som kommer till avtalad plats är definitivt våldtäktsmän och dom står väldigt lågt i anseende hos vanligt folk. Så ungefär samma skit.
Vanliga män tänder inte på 14 åringar det är det som är skillnaden mot en gädda

Gå dit (många gånger efter tjat från fiktiva flickan) räcker inte för styrka "tänder på", än mindre "du tänkte våldta!"

Det är av dessa anledningar det kommer vara ett skämt när dylika saker hamnar i domstol, även med en sopa till advokat.

Dumpens metoder består till 95% antaganden, alla kan skriva de mest sjuka saker i chatter. Titta bara på det här forumet, finns gott om människor man hoppas är inlåsta.

Men, jag ska inte bara vara negativ, bevisligen har riktigt hemska gäddor åkt dit - säger jag inte emot. Men priset för den lilla delen än är för högt.
Citera
2025-12-26, 19:54
Avslutad
Citat:
Jag är helt med dig. Men, vet inte om du läst, men 20 självmord sägs det. Det är (kanske) 20 pappor, låt säga dom snittar 2 barn. Det är 40 faderslösa barn - som i sin tur (kanske) får problem på olika sätt.

Deras eventuella partner dras säkert med i vissa fall. Gemensamt för alla är nog psykisk ohälsa, vi kan räkna på samma sätt, 1.400 barn som (eventuellt) får problem då.

Samhällskostnaden är helt absurd. I vissa fall har det varit bevisligen farliga män som ger sig på småbarn ja. Men det är en bråkdel av alla 700+

Sammantaget går det inte rättfärdiga deras metod - helt omöjligt. Som jag sagt tidigare, skulle dom göra samma sak utan publicera skulle vi ha 100% nytta och 0% skador i någon form. Gäller primärt när Dumpen själva tar kontakt först - då blir det extra fel.

För det har du väl noterat? Många gånger tar Dumpen kontakt med männen, inte tvärtom.

Men just den insikten verkar vara oerhört svår att ta in för rena dumpenanhängare. Tycker det är relativt logiskt.

Det sker tusentals sexualbrott mot yngre tjejer och kvinnor årligen. Tänk på de utsattas familjer som får en trasig flicka. Och sluta gnäll på att gäddan ev inte har tagit kontakt först. Ska du komma undan med köp av knark bara för att det va langaren som frågade?
Exakt 100% av skulden ligger på gäddan och de struntar i många fall i sin familj då de dyker upp trots att de är rädda för dumpen.
Citera
2025-12-26, 19:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Det har jag faktiskt sett. Samtidigt säger Dumpen (eller åtminstone sa de det tidigare) att de inte tar kontakt utan låter männen ta den första kontakten. Jag har dock sett i loggarna att så inte alltid är fallet. Och ibland i konfrontationer har de sökt upp män efter "tips" från allmänheten.

Som sagt, jag är kluven och måste tänka igenom det här en gång till. Jag vill inte att barn far illa, men skulle nog se att det hanterades genom bättre fungerande lagstiftning osv.

Ja, det enda man kan göra är jobba på relationen så barnen vågar säga precis allt, men vi får se till oss själva, gjorde vi det?

Problemet med lagstiftningen är att den ändå är begränsad, även om Sverige vill vara i framkant så kan vi även begränsas av EU lagstiftning (som har företräda över även våran grundlag).

"Vi vill göra som i England" säger Dumpen. Ja, men nu har ju dom inte samma lagar, inte ens med i EU.

Allt sammantaget är det en svår nöt, men Dumpens metoder har för mycket i svallvågorna. Skulle dom göra samma sak utan publicering skulle det vara betydligt bättre och fungera lika bra. Dom skulle ändå kunna polisanmäla gäddor som skickat olagligt material etc.

Det enda det inte skulle göra, är nöje på webben. Men det var väl inte syftet heller? Aaa, det är här det börjar knaka i fogarna.
Citera
2025-12-26, 19:59
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto

Vad tycker du är viktigast att värna om, barn eller gäddor? Barnen såklart.
Alla vuxna människor har ansvar för sina val.
Citera
2025-12-26, 20:00
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Det sker tusentals sexualbrott mot yngre tjejer och kvinnor årligen. Tänk på de utsattas familjer som får en trasig flicka. Och sluta gnäll på att gäddan ev inte har tagit kontakt först. Ska du komma undan med köp av knark bara för att det va langaren som frågade?
Exakt 100% av skulden ligger på gäddan och de struntar i många fall i sin familj då de dyker upp trots att de är rädda för dumpen.

Du inser väl ändå själv att ska detta kunna göras, så måst det till och börja med vara korrekt - där faller Dumpen, polisen kommer inte kunna härma Dumpen (som Dumpen vill), för det går inte.

Säger inte emot dig, det går göra precis samma sak som Dumpen gör nu, fast utan 1000+ barn till pappor som far illa, enorma samhällskostnader osv. Det är väl inget problem? För syftet är ju rädda barn - vilket består även då.

Därför faller hela Dumpens propgande - för det är faktiskt vad det är, inte att primära syftet är rädda barn.

Tror jag sagt det 34 gånger snart. Rädda barn: Ja. Metoden i dagsläget: Nej.
Citera
2025-12-26, 20:02
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Vilket innefattar gäddornas barn också . Därför är metoden dom har nu direkt olämpligt, och förmodligen inte laglig heller. Börjar GDPR gälla är den definitivt olaglig, ända från start (Dvs retroaktivt)

Samma sak utan publicera: Enbart rädda barn inkl männens barn

Nuvarande: Total katastrof, 10x mer skada än nytta.
Citera
2025-12-26, 20:03
Avslutad
Citat:
Ja, det enda man kan göra är jobba på relationen så barnen vågar säga precis allt, men vi får se till oss själva, gjorde vi det?

Ja, verkligen! Och nej, det gjorde vi inte. Kan bara prata för mig själv.

Citat:
Allt sammantaget är det en svår nöt, men Dumpens metoder har för mycket i svallvågorna. Skulle dom göra samma sak utan publicering skulle det vara betydligt bättre och fungera lika bra. Dom skulle ändå kunna polisanmäla gäddor som skickat olagligt material etc.

Det enda det inte skulle göra, är nöje på webben. Men det var väl inte syftet heller? Aaa, det är här det börjar knaka i fogarna.

Ja det framstår som märkligt. Men utgivaransvaret, kan man verkligen stöda sig mot det som de gör? För det är väl så de "kommer undan" med sin verksamhet?
Citera
2025-12-26, 20:03
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:

Förtydliga gärna: med "gädda" , menar du inte dumpens uthängda. utan några andra. Eftersom dumpens uthängda inte har gjort något. Dumpens gäddor är en fantasivärld som bara korkade tror är sanning.
Citera
2025-12-26, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Jo det är fruktansvärt så klart, att barn far illa, och det är klart att de ska värnas, jag är bara inte säker på att just den här metoden är den bästa.
Citera
2025-12-26, 20:13
Avslutad
Citat:
Gå dit (många gånger efter tjat från fiktiva flickan) räcker inte för styrka "tänder på", än mindre "du tänkte våldta!"

Det är av dessa anledningar det kommer vara ett skämt när dylika saker hamnar i domstol, även med en sopa till advokat.

Dumpens metoder består till 95% antaganden, alla kan skriva de mest sjuka saker i chatter. Titta bara på det här forumet, finns gott om människor man hoppas är inlåsta.

Men, jag ska inte bara vara negativ, bevisligen har riktigt hemska gäddor åkt dit - säger jag inte emot. Men priset för den lilla delen än är för högt.

Det spelar ingen roll hur mycket jag tjatar på dig att köpa knark, utför du brottet så ligger skulden på dig
Citera
2025-12-26, 20:17
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Vilket innefattar gäddornas barn också . Därför är metoden dom har nu direkt olämpligt, och förmodligen inte laglig heller. Börjar GDPR gälla är den definitivt olaglig, ända från start (Dvs retroaktivt)

Samma sak utan publicera: Enbart rädda barn inkl männens barn

Nuvarande: Total katastrof, 10x mer skada än nytta.
Gäddor ska inte vara nära barn så 10 gånger mer nytta. Minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in