Citat:
Ursprungligen postat av
geyto
Det har jag faktiskt sett. Samtidigt säger Dumpen (eller åtminstone sa de det tidigare) att de inte tar kontakt utan låter männen ta den första kontakten. Jag har dock sett i loggarna att så inte alltid är fallet. Och ibland i konfrontationer har de sökt upp män efter "tips" från allmänheten.
Som sagt, jag är kluven och måste tänka igenom det här en gång till. Jag vill inte att barn far illa, men skulle nog se att det hanterades genom bättre fungerande lagstiftning osv.
Ja, det enda man kan göra är jobba på relationen så barnen vågar säga precis allt, men vi får se till oss själva, gjorde vi det?
Problemet med lagstiftningen är att den ändå är begränsad, även om Sverige vill vara i framkant så kan vi även begränsas av EU lagstiftning (som har företräda över även våran grundlag).
"Vi vill göra som i England" säger Dumpen. Ja, men nu har ju dom inte samma lagar, inte ens med i EU.
Allt sammantaget är det en svår nöt, men Dumpens metoder har för mycket i svallvågorna. Skulle dom göra samma sak utan publicering skulle det vara betydligt bättre och fungera lika bra. Dom skulle ändå kunna polisanmäla gäddor som skickat olagligt material etc.
Det enda det inte skulle göra, är nöje på webben. Men det var väl inte syftet heller? Aaa, det är här det börjar knaka i fogarna.