2025-12-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sant, frågan var dock om media nämnt machete eller inte, och det har media gjort, således inte fria fantasier att machete nämnts.

Har nämnts kniv med men machete är en form av kniv, som inte är helt ovanlig heller.

Men snart är väl diskussionen om det kan handlat om en kockkniv, slöjdkniv eller Rambokniv..
Citera
2025-12-26, 19:26
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Nu vet jag inte hur lång tid det tar innan en person registreras som avliden på ratsit, men F.L är fortfarande skriven som om han var i livet.

Det kan ta uppåt en vecka innan det syns på Ratsit.
Citera
2025-12-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Berättade jag om min källa eller? Bevisa att jag har fel i det jag lagt ut då? Du har ju bidragit så mycket här inne. Kan du citera vad du har hjälpt med? För vad jag vet så har du bara suttit som ett troll och försvarat mördaren. Nästan så man börjar undra om ni är ett par.

Källan berättade om sig själv. Verkar vara en vidrig person.

När försvarade jag mördaren? Par? Bitch please..
Citera
2025-12-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Har nämnts kniv med men machete är en form av kniv, som inte är helt ovanlig heller.

Men snart är väl diskussionen om det kan handlat om en kockkniv, slöjdkniv eller Rambokniv..

polisen skrev tillhygge

men enligt polisens vokabulär kan det även betyda kniv..

"En man uppges ha skadat personer på adressen. Mannen ska ha haft någon form av tillhygge."

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/1/?lpfm.loc=Norrbottens%20l%C3%A4n
Senast redigerad av klinkerhofen 2025-12-26 kl. 19:30.
Citera
2025-12-26, 19:27
Medlem
Jag tycker teorin om att GM varit drogpåverkad och skulle hämnas kompisens bortgång i bilolyckan men tagit fel på hus och därför fått panik och varit kvar där så länge verkar intressant. Någon som kan bekräfta eller dementera om offret (J*natan H*lmstr*m) var kompisar? De är inte riktigt i samma ålder men kan ju ha hängt ändå.

Vem körde bilen i dödsolyckan?
Citera
2025-12-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBalboa
Polisen ska ha medalj.

Minst medalj, ett as mindre som samhället behöver ta hand om.
Citera
2025-12-26, 19:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough

Frågan du lägger dig i handlade inte om vilket tillhygge mördaren faktiskt använde, meningsutbytet handlade om media uttryckt machete och det har balkanweb.com rent sakligt sett gjort.
Citera
Medlem
nån fler än jag som tycker MGM verkar vara lite väl vältränad på ica fotot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Han är svensk. Tror storebror var runt 3-4 år så kring början på 2000-talet

Tack, ska man anta att han har det väldigt gott ställt ekonomiskt?

Är ju lite ovanligt att kunna ta en colombianska till Sverige och låta dom bo i en lägenhet på 160kvm medan man själv bor på annan plats.
Kan ju inte finnas någon möjlighet att mamman klarat av hyran på en onödigt stor lägenhet på en undersköterska-lön med två barn.

Eller fanns pappan med i bilden tidigare? Vart tog han vägen isf?
Citera
2025-12-26, 19:32
Medlem
Ni alla hade avlossat skott i den situationen, finns bara en enda anledningen till att ni inte hade gjort det och det hade varit för att ni fick sån rejäl rännskita av rädsla och inte lyckades klara av att skjuta.

Så ni könsneutrala neandertalare som hävdar tjänstefel kan slappna av där hemma bakom tangentbordet och vara lugna med att det finns kvinnor som är beredda att göra smutsjobbet ni aldrig skulle klara av
Senast redigerad av Metallica90 2025-12-26 kl. 19:35.
Citera
2025-12-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Den läggs ner och nån fup kommer inte lämnas ut.
Fub lämnas ut men det är en viss skillnad
Nu måste ni ringa åklagarämbetet och begära ut utredningen när den är klar.
Citera
2025-12-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
polisen skrev tillhygge

men enligt polisens vokabulär kan det även betyda kniv..

"En man uppges ha skadat personer på adressen. Mannen ska ha haft någon form av tillhygge."

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/1/?lpfm.loc=Norrbottens%20l%C3%A4n

Ja till en början, det har senare rapporterats om att det handlade om en kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in