2025-12-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan_
Med kodbricka syftar han nog på tagg som du blippar för att öppna dörren, Bodenbo har börjat med det på många (om inte alla) av sina lägenheter.

Jodå det vet jag. Men det går även med portkod. Har varit här i närheten för någon månad sen minns dock inte koden dit, om det eventuellt hade varit samma. Nu var ändå poängen i det hela att kunna få fram bevis genom bilder så att det blir färdig tramsat med "rykten på stan. Tiktok kommentarer, anonyma rykten på stan" och fan och hans moster.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det tycker jag inte. Det finns inga uppgifter om koppling mellan BO och GM.
Är det inte att vara grannar en koppling om någon?
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Finns kanske inget vettigt motiv vilket inte är helt ovanligt.
Nu kanske du börjar tro på polisens utsaga om att det inte finns någon koppling mellan GM och BO?

jag skulle nog påstå att det är väldigt ovanligt, särskilt i samband med ett villainbrott/intrång. det är sån skit man på sin höjd ser i amerikanska poliskamera-program som cops och bodycam
Citera
2025-12-26, 17:52
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Jodå det vet jag. Men det går även med portkod. Har varit här i närheten för någon månad sen minns dock inte koden dit, om det eventuellt hade varit samma. Nu var ändå poängen i det hela att kunna få fram bevis genom bilder så att det blir färdig tramsat med "rykten på stan. Tiktok kommentarer, anonyma rykten på stan" och fan och hans moster.

Du kommer inte åt att fota listan på boende via fönstret där?
Citera
2025-12-26, 17:54
Avslutad
Citat:

För i helvete, kan vi för en gångs skull bara sluta tjafsa i TVÅ minuter och låta mannen få en portkod? Han har ju bemödat sig att åka dit och är på plats.

Jag citerar för att lyfta inlägget
Citera
2025-12-26, 17:55
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
/QUOTE]
]
Som sagt, de kände till honom och hans psykiska tillstånd. Pågående dödligt våld innebär idag att polisen har rätt att skjuta för att döda. Sedan mår en polis som varit tvungen att göra det inte speciellt bra efteråt.
Nej, det är klart att det är jobbigt att behöva skjuta en galning. Just därför är det viktigt att de känner vårt stöd och beundran för den modiga hjälteinsatsen 🙂👍
Citera
2025-12-26, 17:55
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Rasistiskt gnäll imponerar inte. Dirty Harriets verkanseld var inget annat än mord, hoppas hon åker dit för det. Ingen ska stå över lagen.
Hon kommer knappast att åka dit bara för att du hatar poliser blatte! Utredningen kommer att fria henne.
Mördaren var bevisligen livsfarlig och gick till attack mot polisen. Finns knappast nåt liknande fall där poliser dömts för tjänstefel.
Citera
2025-12-26, 17:56
Medlem
Citat:
Hade det varit mer liv aå hade jag gjort det. Men. Dessvärre så är det väldigt öde här ute. Kasta upp en bild från det man kunde se i trappen här --> https://imgur.com/a/hGcM7KW

Bra kämpat av dig ändå, det va ett bra försök
Citera
2025-12-26, 17:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Du kommer inte åt att fota listan på boende via fönstret där?

Är samma namn som på Ratsit och MrKoll ju. Det är polisens klistermärke på lägenhetsdörren som skulle vara det definitiva beviset.
Citera
2025-12-26, 17:57
Avstängd
Tanachs avatar
Polisen gjorde GM till målsägande – ett skämt som bara Sverige kan bjuda på. Här kallas mord för “insats”, mörkläggning för “utredning” och Dirty Harriet för hjälte. Rättsstaten dog samtidigt som hon tryckte av.
Citera
2025-12-26, 17:58
Medlem
Jepp blir mer och mer vanligt tyvärr
Citat:
Ursprungligen postat av dragan_
Med kodbricka syftar han nog på tagg som du blippar för att öppna dörren, Bodenbo har börjat med det på många (om inte alla) av sina lägenheter.
Citera
2025-12-26, 17:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Kan aldrig veta men det är väl självklart att det är bättre att ha en gm vid liv för utredning och frågetecken. Du tror inte att offren vill veta vad han gjorde där och hur han tänkte? Din önskan om att mörda honom kanske gör det värre för överlevare. Kan du förstå det? Vi lever inte i ett land som praktiserar sharialagar så varför ska vi mörda folk?
Vi har väl för f-n aldrig nånsin fått veta vad en gm tänkt oavsett hur många förhör det än blir!
Särskilt inte om en psykos ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in