2025-12-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Att jubla över “välriktade skott” säger mer om förfallet i rättstänkandet än om polisens precision. Det är inte deras jobb att spara pengar åt skattebetalarna med avlivningar på plats. Poliser ska gripa – inte avrätta. När man skjuter först och frågar sen försvinner både sanningen, rättssäkerheten och allmänhetens förtroende. En död misstänkt berättar ingenting.
Jag tror jag talar här för en förkrossande majoritet av svenska folket.
Någon som håller småflickor fångade i timmar och skadar dom och till sist dödar deras mamma är nog säkrast att likvidera.
Senast redigerad av BambuBengt 2025-12-26 kl. 17:11.
Citera
2025-12-26, 17:08
Medlem
tzjs avatar
Den där gärningsmannen från Sydamerika, är det någon som vet om han är adopterad?
Citera
2025-12-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Jag tror jag talar här för en förkrossande majoritet av svenska folket.
Någon som håller småflickor fånga i timmar och skadar dom och till sist döda deras mamma är nog bäst att bli likviderad.
/QUOTE]
E]
Uppenbarligen känd sedan tidgare, så de visste att han var livsfarlig i en psykos
Citera
2025-12-26, 17:10
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Får ju veta mer om man inte skjuter ihjäl honom din jävla sharia-förespråkare.

Aaaaah, känslan!!

Vad är det som gör det bättre att få reda på mer? Hur kan du vara säker på att idoten hade sagt ngt överhuvudtaget? Svaret kommer komma ifrån dom överlevande så du behöver inte oroa dig.
Att ha en idiot som kostar skattebetalarna en massa pengar och han kanske gör om samma sak igen framöver, så jag håller med att det var bättre att han blev skjuten, ett bekymmer mindre.
Citera
2025-12-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Men hur tror du det kommer dig att han valde just deras hus? Måste ju ha funnits någon koppling, om än lös?

Nej tror det var helt på måfå.
Citera
2025-12-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
Om MGM är denna fern*ndo L*r* så lider han av psykisk ohälsa deluxe. Han försökte ta sitt liv i somras med att hoppa från balkongen på 4:e våningen.

Om detta stämmer kan det förklara det polisen något kryptiskt säger: "– Till viss del var han känd av oss, men man kan vara känd för polisen på många olika sätt, säger kriminalkommissarie P-O Andersson till Aftonbladet."

Polisen kan kopplas in vid suicidförsök, särskilt om personen behöver tas om hand och köras till psykiatrin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Mannen saknar kända kopplingar till familjen men han har knappast gått in i ett slumpmässigt valt hus.
Den enda sannolika förklaring jag ser är att han dejtat dottern och det har sedan gått snett.

Tror också att någon av döttrarna kände (till ) GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Vad är det som gör det bättre att få reda på mer? Hur kan du vara säker på att idoten hade sagt ngt överhuvudtaget? Svaret kommer komma ifrån dom överlevande så du behöver inte oroa dig.
Att ha en idiot som kostar skattebetalarna en massa pengar och han kanske gör om samma sak igen framöver, så jag håller med att det var bättre att han blev skjuten, ett bekymmer mindre.

Fast du missar poängen. Det borde aldrig ha hänt.
Citera
2025-12-26, 17:13
Medlem
Sannolikheten är gigantisk att han haft något att göra med en dotter.
Citera
2025-12-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn

I en perfekt värld så hade GM blivit skjuten, ordentligt skadad men inte såpass att han inte går att förhöra för att få en klarare bild av resonemanget bakom attacken; och sedan dör av sepsis efter all information som behövs för att klargöra motiv gått att krama ut.
Citera
2025-12-26, 17:14
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Att jubla över “välriktade skott” säger mer om förfallet i rättstänkandet än om polisens precision. Det är inte deras jobb att spara pengar åt skattebetalarna med avlivningar på plats. Poliser ska gripa – inte avrätta. När man skjuter först och frågar sen försvinner både sanningen, rättssäkerheten och allmänhetens förtroende. En död misstänkt berättar ingenting.
Svammelgubbe! Poliserna som sköt är fantastiska hjältar, må de ha fått många julklappar och få fira ett otroligt fint nyår!
Citera
2025-12-26, 17:16
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Lite otippat, sydamerikaner är ju ofta rätt ok och integrerade, dom kan ju vara kriminella och våldsamma men inte på den här bestialiska nivån.
Undrar vad som ligger bakom detta och vem som skjutsat honom till brottsplatsen.

finns ju människor inom alla folkslag som kan få psykoser och balla ur. en japan på en däckfabrik gick loss med kniv på 14 av sina arbetskamrater imorse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in