Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Jag vet inte så mycket, och vet heller inte om det kommer komma ut. Så jag vill inte vara den som droppar det. Men den som beskrev händelseförloppet som en skräckfilm…jag säger inte emot det.
Detta påminner om ett äldre fall, minst 15 år gammalt. En kille/ung man dog vid brottet, sannolikt av självmord, och en ung kvinna som överlevde kämpade i åratal för att få ut förundersökningen.
Jag vill minnas att han dödade en tjej samtidigt och att han var kompis till tjejerna och flippade fullständigt.
Jag minns det överlevande offrets långa, tuffa kamp för att försöka få svar på vad som hände henne. Polisen hänvisade till förundersökningssekretess och det gick flera vändor i domstol. Alla avslag hänvisade till GMs personliga integritet och det var mycket debatt och skriverier om den absurda situationen som tjejen vaknade upp till utan minne.
Det kan ha blivit lättare sedan dess och eventuellt pga just det uppmärksammade Kafka-fallet. Dvs för de överlevande i Boden-fallet att få veta någonting om GM, motiv etc.
Kommer inte ihåg namn och ort nu. Kort kvinnonamn. Minns någon det och kan länka? Eller minns hur det i slutändan gick för den unga kvinnan?