2025-12-26, 16:10
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
Om MGM är denna fern*ndo L*r* så lider han av psykisk ohälsa deluxe. Han försökte ta sitt liv i somras med att hoppa från balkongen på 4:e våningen.

Någon känd psykisk sjukdom eller allmänt psykisk ohälsa?
Citera
2025-12-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.tv4.se/artikel/5mPD9hxMdPuRKkLdA3itRr/det-vet-vi-om-misstaenka-gaerningsmannen

bott i staden i många år? vad är många? 10?

kom ju rätt flera 2014-2015?
Citera
2025-12-26, 16:13
Medlem
Route67s avatar
Citat:
https://www.tv4.se/artikel/5mPD9hxMdPuRKkLdA3itRr/det-vet-vi-om-misstaenka-gaerningsmannen
Mgm bor i dörr 3 från vänster i trappuppgången.
Bilden visar precis samma, alltså sista dörren före man går upp till nästa våning.
Citera
2025-12-26, 16:15
Medlem
Citat:
Om MGM är denna fern*ndo L*r* så lider han av psykisk ohälsa deluxe. Han försökte ta sitt liv i somras med att hoppa från balkongen på 4:e våningen.

Känner hans storebror mycket väl, även varit hemma hos dem förut. Föräldrarna är inte normala överhuvudtaget. Adressen han står skriven på nu är ju morsans gamla lägenhet, hon och karln bodde där med båda ungarna förut.
Citera
2025-12-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte så mycket, och vet heller inte om det kommer komma ut. Så jag vill inte vara den som droppar det. Men den som beskrev händelseförloppet som en skräckfilm…jag säger inte emot det.

Detta påminner om ett äldre fall, minst 15 år gammalt. En kille/ung man dog vid brottet, sannolikt av självmord, och en ung kvinna som överlevde kämpade i åratal för att få ut förundersökningen.

Jag vill minnas att han dödade en tjej samtidigt och att han var kompis till tjejerna och flippade fullständigt.

Jag minns det överlevande offrets långa, tuffa kamp för att försöka få svar på vad som hände henne. Polisen hänvisade till förundersökningssekretess och det gick flera vändor i domstol. Alla avslag hänvisade till GMs personliga integritet och det var mycket debatt och skriverier om den absurda situationen som tjejen vaknade upp till utan minne.

Det kan ha blivit lättare sedan dess och eventuellt pga just det uppmärksammade Kafka-fallet. Dvs för de överlevande i Boden-fallet att få veta någonting om GM, motiv etc.

Kommer inte ihåg namn och ort nu. Kort kvinnonamn. Minns någon det och kan länka? Eller minns hur det i slutändan gick för den unga kvinnan?
Citera
2025-12-26, 16:16
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Du tror inte att han "bara" var påtänd och skulle ut och flyga?
Sånt har ju skett i samband med drogpsykoser.
Citera
2025-12-26, 16:19
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
En suput eller en självmedicinerare? Ingen vet något än. Och om någon tar droger och blir knäpp finns det oftast annan problematik bakom såklart. Eller vill du bara moralisera????
moralisera om droger nej.
Vill du hålla "taktpinnen" får du vara nykter själv först
Citera
2025-12-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
"Home invasion" ?

Känns inte detta troligt i nuläget?

Det är ett gisslantagande, det är uppenbart. Motivet är oklart just nu.
Citera
2025-12-26, 16:20
Medlem
Finns det ingen här som bor i boden som kan kolla om adressen till MGM stämmer? Eller måste man själv åka ut dit och snoka?
Citera
2025-12-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Detta påminner om ett äldre fall, minst 15 år gammalt. En kille/ung man dog vid brottet, sannolikt av självmord, och en ung kvinna som överlevde kämpade i åratal för att få ut förundersökningen.

Jag vill minnas att han dödade en tjej samtidigt och att han var kompis till tjejerna och flippade fullständigt.

Jag minns det överlevande offrets långa, tuffa kamp för att försöka få svar på vad som hände henne. Polisen hänvisade till förundersökningssekretess och det gick flera vändor i domstol. Alla avslag hänvisade till GMs personliga integritet och det var mycket debatt och skriverier om den absurda situationen som tjejen vaknade upp till utan minne.

Det kan ha blivit lättare sedan dess och eventuellt pga just det uppmärksammade Kafka-fallet. Dvs för de överlevande i Boden-fallet att få veta någonting om GM, motiv etc.

Kommer inte ihåg namn och ort nu. Kort kvinnonamn. Minns någon det och kan länka? Eller minns hur det i slutändan gick för den unga kvinnan?

Du tänker på Ekerö. Martin hette grabben som dog. Hampvägen var adressen vill jag minnas. Finns tråd. (FB) Självmord - Martin Feltenberg, mordförsök - Linnea Persdotter på Ekerö (Väsby)
Senast redigerad av Gyllenskalp 2025-12-26 kl. 16:25.
Citera
2025-12-26, 16:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Men vafan. Finns det ingen i Boden som har Flashback? Nu sitter det ju ett polisklistermärke på lägenhetsdörren till och med och TV4 har varit i trapphuset. Kan ingen boende i huset yppa namnet på 22-åringen som bodde i lägenheten?
Citera
2025-12-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenskalp
Du tänker på Ekerö. Kovacs hette grabben som dog. Hamnvägen var adressen vill jag minnas.

Tusen tack. Det stod helt still.

(FB) Självmord - Martin Feltenberg, mordförsök - Linnea Persdotter på Ekerö (Väsby)

Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenskalp
Finns tråd. (FB) Självmord - Martin Feltenberg, mordförsök - Linnea Persdotter på Ekerö (Väsby)

Jag hittade. Märklig rubriksättning på forumet för femton år sedan - mordet utelämnades...

MF tänkte jag direkt på när jag läste om Boden-GM.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-12-26 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in