2025-12-26, 15:58
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det står dock:

Källa: krimfup.se för aktuell person
Jag vet men krimfup är buggigt. Därför får man kolla längst ner om det öht finns några FUPar att hämta - vilket du ser längst ner. Och då finns de oftast med på Lexbase oxå.

Det omvända sker oxå. Jag provade med en kriminell som jag vet har domar & som finns på Lexbase. På krimfup står:
Citat:
Inga domar i vår databas är kopplad till denna person.
Men längst ner på sidan finns domarna att köpa.

Lite överkurs & offtopic men kolla noga & dubbelkolla mot Lexbase.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Vilken typ utav skador handlar det om?

Jag vet inte så mycket, och vet heller inte om det kommer komma ut. Så jag vill inte vara den som droppar det. Men den som beskrev händelseförloppet som en skräckfilm…jag säger inte emot det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyrtan
Enligt NSD är det de två döttrarna som är skadade, den ena är svårt skadad och har flyttats till Umeå universitetssjukhus.

Vill du citera eftersom deras artiklar kräver inloggning?

Nu går Försvarsmakten ut med att kvinnan är - var - deras anställda.
Citera
2025-12-26, 15:59
Avstängd
karlinges avatar
När håller polisen presskonferens så vi slipper alla spekulationer här inne?
Citera
2025-12-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Vad har det med gissningslek att göra? Officiellt släpp kommer. Är du lågbegåvad?
Om man inte får korrekt information så gissar man. Du är en idiot.
Citera
2025-12-26, 16:00
Medlem
Steinarrs avatar
"Home invasion" ?

Känns inte detta troligt i nuläget?
Citera
2025-12-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo det gör det. Men det är din demokratiska rättighet och även i linje med Flashbacks regler att lyfta fram möjligheten att dådet var terrormotiverat.

Kan tillägga i sammanhanget att jag fått fler detaljer om dådet, skadorna och motiv i PM. Samme användare som PM:ade mig namnet, och det visade sig ju vara rätt. Så antagligen stämmer också dessa uppgifter.

Vilket motiv i pm?
Citera
2025-12-26, 16:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Var det drogrelaterat ?
Citera
2025-12-26, 16:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Den misstänkte är enligt uppgifter till TV4 Nyheterna en 22-årig man. Han är hemmahörande i Boden och har bott i staden i många år, men inte i stadsdelen där våldsdådet inträffade.

När TV4 Nyheterna besöker hans lägenhet på fredagen är den avspärrad av polisen.

TV4 Nyheternas kartläggning visar att mannen inte tidigare dömts eller varit åtalad för något brott. Han är dock känd av polisen sedan tidigare.

Citat:
Polisen ser i nuläget ingen känd koppling mellan den misstänkte och personerna i huset.
https://www.tv4.se/artikel/5mPD9hxMdPuRKkLdA3itRr/det-vet-vi-om-misstaenka-gaerningsmannen
Citera
2025-12-26, 16:04
Medlem
Om MGM är denna fern*ndo L*r* så lider han av psykisk ohälsa deluxe. Han försökte ta sitt liv i somras med att hoppa från balkongen på 4:e våningen.
Citera
2025-12-26, 16:05
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var det drogrelaterat ?

En suput eller en självmedicinerare? Ingen vet något än. Och om någon tar droger och blir knäpp finns det oftast annan problematik bakom såklart. Eller vill du bara moralisera????
Citera
2025-12-26, 16:09
Medlem
Det är stor utredningsarbete från många håll.
En mördat, två skadade och poliser har skjutit den misstänkte.
Andas djupt och tänk efter!
Det tar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in