2025-12-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
En fungerande Poliskår med kompetenta chefer hade haft en presskonferens nu för att lugna allmänheten och ta död på spekulationerna, och gått ut med GM, namn, bild och härkomst, så gör man i civiliserade länder när våldsdåd skett och frågorna är många. Här råder en sosse-diktatur där locket ska vara på. I det fallet får åklagaren vänta med sitt ,så att de vitala frågarna kan redas ut. Det är ynkligt det vi bevittnar med så lite information, bor vi verkligen i en demokrati?

Lugna allmänheten?
GM är död, finns ingen risk för nya offer.
Citera
2025-12-26, 15:31
Moderator
blomvattnares avatar
Observera regel 0.10.

Maska namn, tack.

/Mod
Citera
2025-12-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det är inte sant.
Han bor med
- en 48 årig kvinna med samma efternamn, som är med i Krimfup. Gissningsvis mamman.
- en storebror (gissningsvis)

En annan kvinna i Boden delar hans efternamn och är även hon med i Krimfup. Den förmodade modern hittas på efternamnet i Krimfup, födelsedatat stämmer, men ort saknas, så henne hittar man inte med sökordet "Boden".

Ovanligt stor lägenhet överlag men framförallt för tre personer. Det kanske har bott fler där tidigare men vem betalar kalaset nu? Har man pengar köper man väl hus.

Hittar ingen tidigare adress för F.L.
Citera
2025-12-26, 15:32
Medlem
Rolf-Glenns avatar
Citat:
En fungerande Poliskår med kompetenta chefer hade haft en presskonferens nu för att lugna allmänheten och ta död på spekulationerna, och gått ut med GM, namn, bild och härkomst, så gör man i civiliserade länder när våldsdåd skett och frågorna är många. Här råder en sosse-diktatur där locket ska vara på. I det fallet får åklagaren vänta med sitt ,så att de vitala frågarna kan redas ut. Det är ynkligt det vi bevittnar med så lite information, bor vi verkligen i en demokrati?

Lugn, de kommer om någon månad eller två gå ut med en internutredning och slå fast att de själva gjorde fel. Sen kommer de ändå inte ändra på några rutiner och göra om samma sak vid nästa fall. Allt enligt plan. Folket glömmer.
Citera
2025-12-26, 15:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Jag håller verkligen med om att en presskonferens vore på sin plats! Polisen behöver inte gå ut med namn ännu men de borde ha en skyldighet att berätta vad som har hänt. Transparens och kommunikation bör vara ledord hos en myndighet med våldsmonopol. Inte minst är det rimligt att de kontextualiserar situationen då de vid verkanseld dödade GM.

Sen lever vi ju inte i en sossediktatur för tillfället utan i en Tidödiktatur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Men sluta läsa på Flashback då! Det du vill ha står att läsa i vilken tidningsblaska som helst. Spekulationer är varken farligt eller onormalt, självklart undrar människor när sådant här händer och drar sina egna slutsatser.

När folk namnges är spekulationer skadliga för den som blir uthängd. Särskilt illa är det givetvis om någon oskyldig pekas ut.

Men sluta läsa mina inlägg om du inte gillar mina åsikter då!
Citera
Medlem
Några observationer efter en läsning av tråden:

-GM verkar ha befunnit sig på plats i villan längre än någon timma åtminstone
-Ingen vill ha en inkräktare i sitt hem och det förefaller alltså har varit en gisslan-situation som pågått ett bra tag

Huruvida GM var komplett skogstokig eller ej går ju inte att veta och allt är som sagt bara spekulationer ännu så länge. Men alla människor, tom de som är tekniskt sinnessjuka, har någon form av logik bakom sitt handlande.

Jag är glad att GM är skjuten, det är jag nog inte ensam om. Jag har alltså inget emot polisens positiva våld som alltså avslutade gärningsmannens liv. Polisen (poliserna) som avlossade skotten ska inte må dåligt av detta. De skall vara stolta och veta att allmänheten i stort stödjer verkanseld mer än massmedia gör.
Citera
2025-12-26, 15:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ovanligt stor lägenhet överlag men framförallt för tre personer. Det kanske har bott fler där tidigare men vem betalar kalaset nu? Har man pengar köper man väl hus.

Hittar ingen tidigare adress för F.L.

Ja, det kan tyda på att de länge haft bra inkomster, på något sätt. Men om jag gissar rätt så är detta mamman:
https://om.svenskaspel.se/nyheter-tur/trissvinst/underskoterskan-fanny-fran-boden-vann-miljonvinst-pa-triss/

I så fall började året bra.
Citera
2025-12-26, 15:38
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Vi gör ett nytt försök med tanke på att polisen inte gör sitt jobb.
GM dvs gärningspersonen är eller snarare var
Namn: F*rnando L*ra *= e,a
Bild:"Njuter av Sommaren"
Etnicitet: Sydamerikan, Ecuador?
Yrke: Pundare, Missbrukare
Tillstånd: Död av verkanseld från polis.
Citera
2025-12-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dum-snuten
När folk namnges är spekulationer skadliga för den som blir uthängd. Särskilt illa är det givetvis om någon oskyldig pekas ut.

Men sluta läsa mina inlägg om du inte gillar mina åsikter då!
Det är ju du som klagar över alla spekulationer, håll dig till mainstreammedia om du inte gillar det.
Polisen har identifierat mördaren och kan förhindra att oskyldiga hängs ut. Allmänheten har ett berättigat intresse av att få veta.
Citera
2025-12-26, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, det kan tyda på att de länge haft bra inkomster, på något sätt. Men om jag gissar rätt så är detta mamman:
https://om.svenskaspel.se/nyheter-tur/trissvinst/underskoterskan-fanny-fran-boden-vann-miljonvinst-pa-triss/

I så fall började året bra.

Det är säkert hon.
Men å andra sidan har dom bott där länge. Kan ju funnits både man och flera syskon i bostaden tidigare för även om det kanske är rätt så billigt i Boden så känns 159kvm lite överdådigt för en singelmorsa med två söner och jobbar som undersköterska.
Citera
2025-12-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikbok
Kan det inte vara ett inbrott som gått riktigt snett?

Vad heter gatan där det här hemska våldsdådet hände?

Det som framkommit är att det tydligen är i ett ett villaområde i centrala Boden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in