2025-12-26, 14:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Terrordåd skulle jag säga kan uteslutas.

Vet du något mer? Inget motiv har ju framkommit eller ens ID på GM.

Inget kan uteslutas ännu.
Citera
Medlem
På Travbanegatan 14 bor det en 35-årig man. Huset är alldeles i närheten av Duvgatan 8.
Citera
Medlem
Obs Obs bara spekulationer nu.
Om man tittar lite på fb,vänner å så, så tror jag att han skulle till duvgatan3,"Något med bilolyckan att göra" men var nog inte vid sina sines fullabruk å gick fel. Hämd? drogpsykos. Tragiskt.
Citera
2025-12-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidolf2.0
Vila i frid, den här kvinnan firade förmodligen jul med sina släkt och vänner igår, helt ovetandes om att den dagen skulle bli hennes sista och att hon skulle bli knivmördad av en hitrest invandrare.. Hennes sista timmar i livet fick hon leva i skräck och någon av henne anhöriga fick dela den skräcken. Vi andra bär sorgen. Vila i frid..

Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Tragiskt drama. En medieovan polis.

Finns det något som konstaterar att de två yngsta döttrarna var hemma, och är BO? Jul, skilsmässobarn. Kvinnan kan ha haft väninnor hos sig. Det kan mycket väl vara döttrarna som utsattes men det har blivit en trådsanning utan att beläggas. Medlemmar återtolkar artiklar "grannen sa att en dotter kunde gå själv " med mera påhitt.
Enligt NSD är det de två döttrarna som är skadade, den ena är svårt skadad och har flyttats till Umeå universitetssjukhus.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Kom med bättre info själv om du har någon.

Här finns ibland folk med insiderinformation som vill förbli anonyma och inte vill ge röjande information.
Problemet är inte insider info. Problemet är namn som kastas ut till höger & vänster.

Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Vet it.
Stod i artikeln att en 35-åring var misstänkt och då kollade jag om det fanns ngn på den gatan.

I huset brevid finns en 35-årig kvinna.
Så ok, jag antog att den som nämndes i artikeln var en man.

Men ok. Om det är en kvinna som är misstänkt för grov vårdslöshet/drograttfylla
OCH
den som omkom var vän med MGM så finns det en logisk förklaring

OM kvinnan i grannhuset var involverad i dödsolyckan.
Vad menas? Att gm gick till fel hus? Och upptäckte det inte under hela förmiddagen han vistades där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, lite märkligt är det allt.

Jag har iof fått ett rykte till mig att mördaren är anmäld av mamman för ett brott och att mördarens ärende till fastigheten var att få mamman att återta denna anmälan.

Rimmar väl dåligt med polisens uttalande att de inte känner till någon koppling så det är kanske bara ett illasinnat rykte.

Ja någon tidigare ytlig kontakt har med stor sannolikhet förekommit mellan GM och BO eller dennes barn för jag tror inte på slumpen även om den kan finnas, ingen glömmer väl morden på äldre paret i Mantorp eller t.ex. knivdåden i Linköping som löstes med DNA.

Vad jag förstått har hon ett yrke där hon möter mycket folk och där kan det bli konflikt med kunder som ibland kan även leda till att länsman tillkallas, hot mot butikspersonal sker ibland. Det kan även vara någon anmälan som berör barnen kontra GM tidigare och en sådan utredning är i sin linda.
Om något ovanstående skulle var anledning till GM's oväntade besök så tror jag på det senare, det är något som berör någon av hemmavarande barnen och är av allvarlig karaktär, de är ju minderåriga.
Detta är givetvis spekulationer men någon form av kontakt har förevarit innan han landade på just denna adress.
Citera
2025-12-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Har du namn på den som dog i olyckan?
Jonatan holmström
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Kom med bättre info själv om du har någon.

Här finns ibland folk med insiderinformation som vill förbli anonyma och inte vill ge röjande information.

Förstår du att det du sa ovan betyder att man inte bör lita på "informationen" som sprids här? Precis det som Rubbergirl påpekade?

För övrigt undrar jag hur du vet vilka som har sanningsenlig och bra information när källan är anonym? Hur skiljer du de som gissar och känslotycker från de som verkligen vet något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Bor ensam i en lgh på 159 kvm enligt Hitta.

Det verkar stå litet olika. För mig låter det som sambo med en släkting; bror el dyl.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Kan länken vara GM och den äldre dottern? 30 eller vad hon var, enligt tråden.
Citera
2025-12-26, 15:00
Medlem
Som jag redan skrev väldigt tidigt när information om offer och ingen koppling till GM kom fram och att han troligen gjort utfall mot polisen. En misslyckad pundare. Synd bara att han inte tidigare dött av överdos.
Citera
2025-12-26, 15:03
Medlem
Trav 14 kan ni nog glömma vet vem som bor där deras äldsta dottern går i samma klass som min helt vanlig familj
Citat:
Ursprungligen postat av Atsuki
På Travbanegatan 14 bor det en 35-årig man. Huset är alldeles i närheten av Duvgatan 8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in