Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Kan vara så. (det fetade) även om jag kanske inte riktigt tror det.
Min tanke är lite att varför har han släppts in i huset? Eller har han tagit sig in med våld. Kan ju vara så att han ringt på och någon öppnat dörren och han har forcerat in huset. Eller så har de varit naiva och haft olåst.
Men jag är inte helt säker på att det inte finns någon tidigare kontakt med GM och någon i familjen. Bara för att det sagts initialt så betyder det ju inte att det är så. Som jag tidigare varit inne på så kan det mycket väl vara så att han haft någon relation med någon av döttrarna på något sätt eller spanat in någon av dem eller kanske spanat in morsan.
Det är extremt ovanligt denna typ av dåd utan att GM och BF har någon form av relation. Visst det förekommer, tittar man i USA och då fattiga områden med hög kriminalitet så händer det att någon megapundare får en snedtänding och hittar på något vansinnigt.
Vi lär nog få vänta och se. Bara inte utredningen schabblas bort.
Ja jag håller med om att det vanliga är att det finns en koppling mellan GM och offer. Särskilt när dådet sker hemma i en villa. Det är inte en offentlig plats som Drottninggatan eller IKEA.
Men tidpunkten på dygnet är så knäpp. Varför skulle en svartsjuk pojkvän bege sig till en fd flickvän på juldagsförmiddagen? Han har varit på plats i flera timmar, så han bör ha dykt upp minst kl 10 eller 9.
En svartsjuk knarkpåverkad pojkvän borde börja härja på kvällen eller natten tycker man.
Sen spåret att Duvgatan 5 nämns ganska snabbt i tråden, en fastighet som ägs av ett aktiebolag som kanske hyr ut till gästarbetare.