Egentligen borde väl en av svenskorna vinna detta men har känslan av att de inte kommer satsa fullt ut och ser touren som ett träningsläger för OS.
Likt resten av Sverige är de besatta av mästerskap och att ”vara bäst när det gäller” dvs fokusera en hel säsong mot några få tävlingar under en vecka. Vinner dem dessa kan de känna att de är ”hjältar” och ska ha det sk bragdpriset även fast hela den övriga säsongen har vaskats. En svensk tradition!
Tror alltså dem skiter i om de vinner eller inte. Frida som redan vunnit ger blanka fan i det och Ebba tror jag också gäspar sig igenom.
Därmed vinner nog diggins eller slind.
Herrklassen ger jag blanka fan i, den klassen är ju död som sport pga att topp 8 alltid är Norge.
__________________
Senast redigerad av grobiankungen 2025-12-26 kl. 09:20.
Förlåt om jag svär i kyrkan men jag tycker stt det ska bli intressant arr kika på heat-loppen. Der blir ju en del intressanta avvägningar taktiskt beroende på om man jagar etappen eller totalen och beroende på i vilka heat som folk lottas kontra sina värsta konkurrenter.
Det behöver ju inte bli rättvist och det skulle aldrig funka i något annat sammanhang än i en tour. Men just i en tour är det intressant att se hur det blir.
Förlåt om jag svär i kyrkan men jag tycker stt det ska bli intressant arr kika på heat-loppen. Der blir ju en del intressanta avvägningar taktiskt beroende på om man jagar etappen eller totalen och beroende på i vilka heat som folk lottas kontra sina värsta konkurrenter.
Det behöver ju inte bli rättvist och det skulle aldrig funka i något annat sammanhang än i en tour. Men just i en tour är det intressant att se hur det blir.
Ehh? Expandera och delge gärna dina tankar. Diggins vinner heat 1 och då kommer Ebba göra vad i heat 2? Försöka åka ännu fortare? Wow - vilket taktiskt snilledrag. Eller lägger hon sig mitt i klungan för att Henning i heat 3 kommer åka ovallat och Frida i heat 4 kommer ha Hagström som bakvikt på sina skidor? Fattar…