2025-12-24, 23:54
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
God Jul!

Så länge som vi håller oss över ~74k anser jag att det är blott en dipp, ehuru en stygg sådan.

Vettigt köpläge m a o..

Vad kan BTC tänkas toppa ut på under nästa bull, räcker det med kr 5 000 000?

Förmodligen en alltför blygsam gissning.. 🧐
Citera
2025-12-25, 00:40
Medlem
EgoistNs avatar
Famla inte i blindo.. För att se prismönster i BTC, se till att med alla medel lura in Hazenectar i diskussionen.

Alla saknar hennes streckgubbar. 😍
Citera
2025-12-25, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
För att du av en händelse valde ett år där Bitcoin gick dåligt. Kolla på 2024 eller 2010-2025 och jämför med inflationen. Ser det bättre ut?

Jag valde nutid.
Den enda tiden som är relevant.
Citera
2025-12-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Nästan så att man behöver ha en Leaston-lista. Fast inte över Bitcoins alla fördelar utan över narrativen som dött!

Min version, där din hedgekommentar, kommer på första plats:

1. Hedge mot inflation - resultat: not even close.

2. ETFer kommer ge explosionartad tillväxt - resultat: nah, inte än så länge iaf.

3. Lightning network kommer att göra Bitcoinhandel av prylar till vardagsmat - resultat: milt sagt en total gäspning.

4. M2-penningmängden och Bitcoin-priset hänger tätt ihop (inflationsmått 2) - resultat: Bitcoin har halkat efter deluxe.

5. Have fun staying poor-argumentet - resultat: good old times var det kanske sant, men numera ett minne blott. Alltifrån AI-aktier till Guld har varit rena rama vinstfesten jämfört med Bitcoin.

Bubblare: Bitcoin-reserverna kommer slå igenom och göra Bitcoin abnormt efterfrågade på statlig nivå. - resultat: verkar iaf inte gå fort eller bli några större reserver ...

Har jag glömt något narrativ? Vad är nästa stora narrativ?

"Aliens kommer köpa Bitcoin"
Citera
2025-12-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Vettigt köpläge m a o..

Mycket bättre läge än det var på 120k åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Famla inte i blindo.. För att se prismönster i BTC, se till att med alla medel lura in Hazenectar i diskussionen.

Alla saknar hennes streckgubbar. 😍

Det vore välkommet.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-12-25 kl. 12:04.
Citera
2025-12-27, 05:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilka köper fastigheter med bitcoin, finns det någon medelsvensson som använder bitcoin till något annat än spekulation?

Jag har bekanta som investerat i Bitcoin och tror på den inför framtiden. Men inte som en "peng" att handla med, utan som ett slags digitalt guld. Är inte det själva problemet? Alla går runt och tror att det är värt någonting, men ingen handlar med det? Däremot har jag hört talas om restauranger osv. som tar betalt i Bitcoin, men då är det kanske i Dubai.

Men vad blev det av Trumps löften innan valet i USA? Han lovade väl uppsving för Bitcoin? Hur ser temperaturen ut där? Jag har själv funderat på att investera mest för skoj.
Citera
2025-12-27, 12:14
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Trams,, ingen normal människa skulle använda bitcoin för en sådan transaktion och där har du problemet.

Trams? Har du varit utanför Sverige någon gång? Jag vet flertal personer som gjort stora affärer med krypto och fastigheter/klockor, bilar.

Sen kanske det inte är 10 miljoner människor som gör det. El Salvador har btc som valuta
Citera
2025-12-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Trams? Har du varit utanför Sverige någon gång? Jag vet flertal personer som gjort stora affärer med krypto och fastigheter/klockor, bilar.

Sen kanske det inte är 10 miljoner människor som gör det. El Salvador har btc som valuta

Rentav IDIOTISKT att göra det eftersom det blir ett "taxable event" om du säljer för vinst.
Idioti.
Citera
2025-12-27, 14:52
Medlem
Leastons avatar
Gjorde en större DCA än normalt nu när man fått bättre överblick över finanserna efter jul. Känns bra.
Citera
2025-12-27, 15:55
Medlem
Med tanke på vad som precis hände i FEDs reverse repo market och bankernas margin calls på silver dvs när Comex clearing house gick in sa stop. Är det inte omöjligt att ”the nuclear print” kommer.

Helt sjukt vad vi just nu bevittnar i Silver. Dessa 17B USD är bara början. Detta kan vara den black swan vi väntat på….

https://x.com/echodatruth/status/2004676690430292410?s=48
Citera
2025-12-27, 15:56
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Rentav IDIOTISKT att göra det eftersom det blir ett "taxable event" om du säljer för vinst.
Idioti.

Eh va??? Der blir 0 kronor i skatt vad fan pratar du om?

Hur kommer du fram till skatt? Jag har 15 MILJONER USDT!!!!!!!! Jag har betalt 0 kronor i skatt , och även med dac8 kommer betala NOLL kronor. Du får lära dig hur man gör. Skaffa en skattejurist

Lär dig XMR , gör nya omvända monero adresser rör om i grytan, för över till oanvänd Ledger , gör betalningar från Ledger till Ledger. Och aldrig till en exchange med Kyc

Gör aldrig ALDRIG affärer i Europa . Problemet löst
Citera
2025-12-27, 18:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Eh va??? Der blir 0 kronor i skatt vad fan pratar du om?

Hur kommer du fram till skatt? Jag har 15 MILJONER USDT!!!!!!!! Jag har betalt 0 kronor i skatt , och även med dac8 kommer betala NOLL kronor. Du får lära dig hur man gör. Skaffa en skattejurist

Lär dig XMR , gör nya omvända monero adresser rör om i grytan, för över till oanvänd Ledger , gör betalningar från Ledger till Ledger. Och aldrig till en exchange med Kyc

Gör aldrig ALDRIG affärer i Europa . Problemet löst
Den dag du avyttrar dina kryptos, så blir det ett skatte event. Det spelar ingen roll om du löser in dom mot SEK, USD eller en fastighet eller något annat. Så långt är vi väl eniga?

Du kan förstås försöka mörka detta för skatteverket, men det gör det inte mindre till ett skatte event utan mer till ett ekonomiskt brott vilket det generellt sett är rätt höga straff på om du blir påkommen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in