2025-12-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nu är det hög tid att börja spekulationer och diskussioner inför julafton 2026. Vem tror, vill, hoppas eller fruktar vi att SVT väljer till hedersuppdraget nästa år, och varför? Själv ser jag aldrig på SVT annars så jag vet inte vad de har för profiler att tillgå. Jag har dålig koll på SVT-profiler, men jag räknar med att ni har desto bättre.
Julvärdsuppdraget är väl inte begränsat till SVT-profiler, om du med det menar personer som är anställda av SVT och/eller syns i deras produktioner. Det är väl tvärtom? De vill hitta någon folkkär och gångbar personlighet utanför tv-huset. Arne Weise var väl den enda och sista som var en SVT-profil. Han gick i pension 1996 men frilansade därefter åt bland andra SVT.
Citera
2025-12-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Julvärdsuppdraget är väl inte begränsat till SVT-profiler, om du med det menar personer som är anställda av SVT och/eller syns i deras produktioner. Det är väl tvärtom? De vill hitta någon folkkär och gångbar personlighet utanför tv-huset. Arne Weise var väl den enda och sista som var en SVT-profil. Han gick i pension 1996 men frilansade därefter åt bland andra SVT.

Det har varierat, men några exempel på SVT-profiler (i den meningen att jag bedömer dem som i huvudsak kända från sin verksamhet på SVT) som varit julvärd:
Ingvar Oldsberg
Anne Lundberg
Lisbeth Åkerman
André Pops

De kommer knappast att välja någon som är i huvudsak känd från eller förknippad med sin verksamhet på en annan kanal, t ex Filip och Fredrik.
Citera
2025-12-26, 12:46
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Skulle inte bli förvånad om den där Garplind är en kandidat.
Helst hoppas jag på Edward Blom. Jag tror att den karl vet hur man firar jul ordentligt.
Citera
2025-12-26, 13:46
Medlem
Den forne statsministern himself Göran Persson
Citera
2025-12-28, 02:12
Medlem
Glödskals avatar
En haschhög Ken Ring skulle vara underhållande
Citera
  • 1
  • 2