Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Om det nu stämmer att historien om förintelsen är kraftigt överdriven, ser du ingen vits med att rätta till det?
Man bör alltid strävs efter att återge så korrekt historia som möjligt. Nya upptäckter tillfogas det redan kända och resultatet blir hela tiden mer korrekt.
Min fråga gällde vad i världen skulle ändra sig om förintelen visade sig vara uppdiktad? Hur skulle vi, du och jag, märka förändringen? Som svar på din fråga är drt självklart en vits, som jag beskrev i början, att rätta till det. Finns det fler stora fel i historien du tycker vi borde lägga resurser på att rätta till?
En sak jag alltid undrat är att om man anser att förintelsen är uppdiktad-vart tog då alla dessa människor vägen? Är det en fullkomligt enorm konspiration där alla länder i hela Europa som rapporterar om försvunna människor gör det enligt nåt slags protokoll i syfte att vilseleda? Människor i Norge, Belgien, Polen, överallt, som bekräftar att "min grannfamilj försvann" eller "min kollega försvann" i en sån omfattning: de är alla med i denna konspiration?
Det försvann ju ca 6 miljoner personer-var bor de och deras efterlevande nu? Eller har vanliga människor i hela Europa enats om att hålla tyst och skylla på förintelsen?
Det mest intressanta är ju hur tyst alla kan hålla. De enda som ifrågasätter är ju ganska långt från händelserna och resonerar ofta i sin "bevisning". Väldigt få man hör säga i efterhand att "de körde runt i hela stan och sa till alla, mig också, att vi hittar på detta med förintelsen-håll tyst och spela med." Men man lyckades tydligen i tiotusentals städer över hela Europa.
OM någon nu vore nazist är det ju en väldigt sjuk sak att förneka dessutom. Ungefär det enda man lyckats med försöker man förneka, mycket märkligt. En del av syftet är ju att få bort judar- när då världen påstår att det hänt så förnekar nazister att de lyckats med sitt mål. Lite hjärnvurpa där. Varför inte fira med lite bärs och shuffleboard?