2025-10-19, 08:08
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Men du får tro på vad du vill! Du får även diskutera förintelsens vara eller icke vara. Men du får inte stå på ett torg och skrika att förintelsen är en lögn.

Det där torget är väl snarast internetforum nu för tiden. Du får inte skriva att förintelsen inte ägt rum.

Själv är jag övertygad om att förintelsen ägt rum. Men jag anser att det är idioti att försöka pressa på sådana som inte vill den uppfattningen. Jag tror att mycket av kampen handlar om förtrycket av åsikten, än att de verkligen tror på åsikten som sådan.
Citera
2025-10-19, 23:07
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad pratar du om?

Det finns noll syfte med att förneka förintelsen. Därför utgår jag från att du har det som hobby.

Tänkte mest att det finns roligare diton..
Citera
2025-10-20, 09:37
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tråden handlar INTE om förintelsen - de som vill diskutera detaljer i den kan med fördel göra det i forumet som i stort handlar bara om det - Revisionism - (FB) Revisionism

Tråden handlar om varför man inte får förneka förintelsen.

Och svaret är ett beslut i EU:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/kommittedirektiv/kriminalisering-av-fornekande-av-forintelsen-och_h9b187/

Tråden ska alltså handla om detta är rätt eller fel.

OT raderat.

/Mod
Citera
2025-10-20, 18:14
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej! Det måste finnas ett uppsåt för att kunna bli dömd för hets mot folkgrupp. Säger du något i drömmen har du (troligen) inget uppsåt haha.

Och vem avgör det?
Tingsrätten, vilken är fylld med politiska nämndemän. Främst kvinnor som röstar vänster.

Och oavsett om du blir dömd eller inte kommer du få problem med arbete och bostad efteråt, då man per automatik hamnar på sidor som lexbase osv.
Citera
2025-10-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Och vem avgör det?
Tingsrätten, vilken är fylld med politiska nämndemän. Främst kvinnor som röstar vänster.

Och oavsett om du blir dömd eller inte kommer du få problem med arbete och bostad efteråt, då man per automatik hamnar på sidor som lexbase osv.

Precis, tingsrätten. Fylld är väl att ta i. Ca 60 är kvinnor.

Men vi kan väl göra ett test. Kan du plocka fram en enda dom där en person blivit dömd för att diskuterat eller presenterat bevis för att förintelsen inte skett, där uppsåtet inte varit tydligt nog för att en idiot skulle förstå.
Citera
2025-10-22, 12:05
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse2468
Vad är vitsen med att försöka visa att förintelsen inte ägt rum? Vad får vi ut det? Vad skulle ändras ombde var påhittat?

Detta är huvudfrågan och det handlar inte om det har ägt rum eller inte. Vad det handlar om är syftet med de tyska koncentrationslägrena och vad som egenetligen låg bakom. Om det verkliga syftet kommer ut så ändrar det på allting.

Man försöker flytta fokus från verklig information till rena känsoargument och grymhet.
Citera
2025-10-22, 13:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag tror man kan förstå det känsliga, om betänker hur det har varit att prata om invandring i Sverige i flera decennier. Nu finns det städer i Sverige med över hälften invandrare i befolkningen, och andelen kommer öka exponentiellt.
När det hände, fick man inte prata om det. När det väl är ett faktum, så blir man bemött som att det egentligen inte hänt.
Med retorik, förnekanden och ifrågasättanden kommer man långt. Man kan byta ut befolkningen i ett land, och alla bara rycker på axlarna. En folkgrupp kan utan problem utrotas och fördrivas från ett land man själv byggt upp, bara man bygger tillräckligt bra dimridåer.

Hundra tusen invandrare om året. Sa man det, så sa alla "Jaha, vad fick du DEN siffran ifrån?", även om man kunde hänvisa till officiella källor. Man kunde peka på sakliga källor, sakliga argument och ställa relevanta frågor. Ändå hanterades alltid från som om det vore en åsikt, något man kunde tro precis vad man vill om.

Efter att ha genomgått den mardrömen, är jag beredd att sympatisera med det som vill att förintelsen hanteras sakligt och korrekt, och inte som någon sorts partsinlaga som man kan välja att tro vad man vill om.
Citera
2025-10-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Om det nu stämmer att historien om förintelsen är kraftigt överdriven, ser du ingen vits med att rätta till det?
Man bör alltid strävs efter att återge så korrekt historia som möjligt. Nya upptäckter tillfogas det redan kända och resultatet blir hela tiden mer korrekt.

Min fråga gällde vad i världen skulle ändra sig om förintelen visade sig vara uppdiktad? Hur skulle vi, du och jag, märka förändringen? Som svar på din fråga är drt självklart en vits, som jag beskrev i början, att rätta till det. Finns det fler stora fel i historien du tycker vi borde lägga resurser på att rätta till?

En sak jag alltid undrat är att om man anser att förintelsen är uppdiktad-vart tog då alla dessa människor vägen? Är det en fullkomligt enorm konspiration där alla länder i hela Europa som rapporterar om försvunna människor gör det enligt nåt slags protokoll i syfte att vilseleda? Människor i Norge, Belgien, Polen, överallt, som bekräftar att "min grannfamilj försvann" eller "min kollega försvann" i en sån omfattning: de är alla med i denna konspiration?
Det försvann ju ca 6 miljoner personer-var bor de och deras efterlevande nu? Eller har vanliga människor i hela Europa enats om att hålla tyst och skylla på förintelsen?

Det mest intressanta är ju hur tyst alla kan hålla. De enda som ifrågasätter är ju ganska långt från händelserna och resonerar ofta i sin "bevisning". Väldigt få man hör säga i efterhand att "de körde runt i hela stan och sa till alla, mig också, att vi hittar på detta med förintelsen-håll tyst och spela med." Men man lyckades tydligen i tiotusentals städer över hela Europa.

OM någon nu vore nazist är det ju en väldigt sjuk sak att förneka dessutom. Ungefär det enda man lyckats med försöker man förneka, mycket märkligt. En del av syftet är ju att få bort judar- när då världen påstår att det hänt så förnekar nazister att de lyckats med sitt mål. Lite hjärnvurpa där. Varför inte fira med lite bärs och shuffleboard?
Citera
2025-10-27, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Detta är huvudfrågan och det handlar inte om det har ägt rum eller inte. Vad det handlar om är syftet med de tyska koncentrationslägrena och vad som egenetligen låg bakom. Om det verkliga syftet kommer ut så ändrar det på allting.

Man försöker flytta fokus från verklig information till rena känsoargument och grymhet.

Menar du att du förstår att det hänt men att vi inte vet huvudsyftet bakom?
Jag tänker att man får väl anta att det hade något med judar att göra, att minska antalet i Europa? Annars valde man en märklig metod om syftet skulle varit att öka bilförsäljningen eller nåt.
Att man ville ha bort judar från Europa är ju inget nytt men det var ju ett ganska storskaligt försök till skillnad från tidigare.
Man sa under 20-30 talen att "ni tyskar har fått det mycket sämre, ni svälter, och det är judarnas fel! Se, de har banker, butiker och gott om pengar. De har tagit våra resurser, vi tar tillbaka dem. Få bort judarna och ta tillbaka det som är vårt!" Som en följd kom koncentrationslägren. Jag tycker nog syftet är ganska tydligt formulerat, speciellt när man betänker att det förekommer i Europa med jämna mellanrum de senaste 1000 åren fast i betydligt mindre skala.

Vill du förklara mer vad du åsyftar?
Citera
2025-12-26, 05:48
Medlem
_Ibanez_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Nej, det handlar om att stoppa ifrågasättande, undersökningar och försök att hitta sanningen. Klart människor dog men siffran är påhittad och får inte ifrågasättas.

Detta i ett desperat försök att stoppa sanningen i syfte att kunna fortsätta profitera på överdriften.
Precis, men detta är bara början på kontroll samhället, snart får inte kristna predika hela Bibeln som sanning, det blir ett annat evangelium, se bara på Sveriges behandling av kristna och hur dom tvingas gå emot sitt ord för att ens få viga man och kvinna, hur Pingst har böjt sig för att behålla sina statliga bidrag (som dom aldrig borde ha haft att göra med från första början), det kommer från samma håll.
Så det med att inte man inte får söka sanningen om förintelsen är bara början på åtstramningarna som kommer att införas åsiktsmässigt och religionsmässigt. Sverige går starkt i bräschen för att strama åt åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in