2025-12-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Om man bor i Boden så vet man hur snabbt ryktet går i stan. Det är alltid en granne eller kompis morsa eller brorsa som vet något.

Korrekt. Om det varit en lokal Bodenbo så hade hela Bodens befolkning vetat vem nu.
Citera
2025-12-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
11:56
"Anhöriga till de inblandade är undeträttade."

Knappast troligt att de fått fram kontaktuppgifter till någon från Öst-Europa så snabbt.
Det var faktiskt juldagsmorgon och Stegra var nedstängt.

Så, nä. Det sitter nån chockad anhörig, svart eller vit, som knappast ringer runt i Boden och berättar att min son/bror/kusin eller whatever just dräpt och skadat folk.

Läs igen!

11.56 är det initiala pressmeddelandet. Det är uppdaterat flera gånger sedan dess. Uppgiften om att anhöriga är underrättade skedde EJ 11.56 utan vid senare uppdatering från polisen (men som ett tillägg i befintligt pressmeddelande).
Citera
2025-12-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Stegra har gissningsvis ingen heltäckande "olycksfallsförsäkring" för billig arbetskraft.
Finns väll ingen som vill ta ansvar/försäkra för en annan person som missköter sig systematiskt

Så, hemlös vit/svart person på bårhus tills någon ringer hem honom ?
Menade inte försäkring osv. snarare att dom vet vem han är och kontaktuppgifter hem
Citera
2025-12-25, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Är det nåt fel på dig? Förstår du inte svenska? Var har jag skrivit att ”det är exakt vad som har hänt här”? Jag har skrivit att jag spekulerar utifrån det faktum att ingen verkar veta vem en gärningsman i 20-årsåldern är. Uppenbarligen är du ju helt ofattbart korkad om du inte förstår varför det spekuleras.

Det är förövrigt polisen som säger att det inte finns nån koppling mellan offer och gärningsman. Inte jag. Därmed verkar det som om det som du påstår inte har hänt faktiskt hänt. Nån tycks ha gått in i random villa och gjort det här, hur ofattbart det än verkar vara för dig!

Puss på dig!

Pussa på mig allt du vill, kan du visa var polisen fastställer att det inte fanns någon koppling?

Edit. Jag tar det igen,utifall din trötta hjärncell inte klarar av att ta in det jag skrev. Läs noga nu.

VAR har polisen FASTSTÄLLT att GM och BO inte hade en koppling?
Senast redigerad av lebronx 2025-12-25 kl. 23:08.
Citera
2025-12-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderson8
Har fått indikationer på att polisens teori kan göra att det här blir väldigt stort om den teorin stämmer. Det nämns bland annat andra brott än bara mordet i sig.

Mina källor samma.

Vi får se om detta stämmer.
Citera
2025-12-25, 23:08
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Kan det vara en gm som visste att det var tre ensamma kvinnor i huset?
Han visste att det var en enkel match att övermanna dem alla för att det inte fanns någon mansperson i hushållet.
Varför höll han dem gisslan? Vad var syftet med det?
Om det var ett random nedslag i en random villa, av en drogpåverkad eller inte, så kan man väl kanske säga att han gick in i rätt hus?

Det måste väl ändå finnas ett sexuellt motiv bakom hela handlingen?

Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Sätter min hundring på ett samband med någon av de 2 tonårsdöttrarna, dvs att en av dessa har haft ett förhållande med en Afghan eller Afrikan vilket avslutats och när denne dyker upp så försöker mamman stoppa honom från att komma in och blir då knivhuggen vilken förklarar skriket och varför hon hittas utomhus...galningen tar sig sen in i huset och håller döttrarna som gisslan och attackerar dessa när polisen dyker upp, försöker sen fly och attackerar poliserna som då gör processen kort med kräket.

Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Om man bor i Boden så vet man hur snabbt ryktet går i stan. Det är alltid en granne eller kompis morsa eller brorsa som vet något.

Här är så många teorier nu där folk sätter pengar på hit och dit.

Allt ifrån vild swingersfest där någon blivit avundsjuk till random pundare som gått in i fel hus på stöldturne.

Vet inte om man ska spekulera om man inte vet. Även tröttsamt läsa alla gåtor från folk där de påstår sig veta vad som hänt men vill i te skriva för de sekunden efter är osäkra.
Citera
2025-12-25, 23:08
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja ett inceldåd. Polisen har gått ut med att GM är död. Vilket betyder att polisen har kontaktat GMs familj. Vilket förmodligen betyder att han bor i närheten.

Det var nog ingen slump att han valde det huset. Han kan ju ha stalkat i flera veckor/månader.

Varför då? Räcker väl att GM hade leg på sej, sen utför ju Polisen i närheten av de anhöriga det uppdraget, GM kan ju höra hemma precis varsomhelst i landet men ändå gå snabbt
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-12-25 kl. 23:10.
Citera
2025-12-25, 23:10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Pussa på mig allt du vill, kan du visa var polisen fastställer att det inte fanns någon koppling?

Polisen har sagt det inte finns nån känd koppling mellan offer och gärningsman!!

Herregud, det har refererats hur mycket som helst till den uppgiften.

Om du ska vara arg, så var arg på polisen istället för på mig. Du verkar ha nån sorts aggressionsproblematik…

Och förresten, om du nu är så upprörd, vad är det som har hänt enligt dig? Du verkar sitta inne med okänd information.
Citera
2025-12-25, 23:11
Medlem
Så kortfattat en gästarbetare hugger ner BO. för att sedan gå in i huset för att antasta döttrarna helt random? Kom han från huset brevid eller något annat av stegras boenden? Isåfall vad gjorde han ens i boden då stegra är "stängt"?
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja ett inceldåd. Polisen har gått ut med att GM är död. Vilket betyder att polisen har kontaktat GMs familj. Vilket förmodligen betyder att han bor i närheten.

Det var nog ingen slump att han valde det huset. Han kan ju ha stalkat i flera veckor/månader.

Eeh, vaa??? Varför skulle GM troligtvis "bo i närheten". Det händer titt som tätt att man meddelar att en GM är avliden innan de anhöriga vet om det.
Man meddelar inte VEM, men man meddelar ATT.

Skolskjutningen i Örebro var senast det skedde.
Citera
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mina källor samma.

Jag tror också det kan bli svårtuggat politiskt så Aftonbladet har nyligen lagt ut några artiklar om nazister i USA och försöker koppla det till Sverige i ett försök att avleda fokus...
Citera
2025-12-25, 23:12
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mina källor samma.

”Mina källor säger…”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera