2025-12-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Är du dum? Givetvis ska gm skjutas om tillfälle ges.
Du är inte den skarpaste kniven i lådan va ?
Ponera att GM var i full fart att hugga när polis kom dit , självklart ska dom neutralisera hotet omedelbart bort från offret.

Någon måste veta vem kräket är oavsett om det är en Afghan, chinese, negro eller svensk
⚫️⚫️⚫️Ut med namnet ⚫️⚫️⚫️
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Nä, du har rätt där.
Frågan är vad dom menar med "koppling". Ex-make, nära släkting etc?

Det kan ju också vara ett medvetet svar för att det rör sig om barn (per definition).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Att överhuvudtaget gå ut med den uppgiften är att betona det. Förstår du inte det? Annars skulle man inte ens beröra deras eventuella relation.

Nej! Det kan vara så enkelt som att polisen har fått frågan om det finns någon relation mellan offren och gärningsmannen, och därmed bara har besvarat den frågan. Det du beskriver är verkligen inte att betona eller understryka någonting.
Citera
2025-12-25, 21:22
Medlem
Yxzers avatar
Om GM är en lokalt uppväxt förmåga så borde ryktet ha spridit sig nu om vem han är och läckt ut här kan man tycka.
Ju mer tiden går så ökar sannolikheten för Afghanspåret...
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0bler0ne
Kommentar på TikTok:

En afghan på 20+ år. Varit ihop med en av döttrarna 16 år. Mamman skyddade dotter med sin kropp som sköld, å afghanen knivhögg henne. Polis anlände å sköt afghanen direkt på plats. Bröstskott rakt i hjärtat. Avled direkt. Det var en kvinnlig polisman som utförde ingripandet med bravur.

HAHAHAHA kommentar på tiktok är det nya "min grannes moster sa...."
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Haha vad säger du?! Av det mest långsökta i denna tråd så visar det sig att det trots allt var en händelse kopplad till stegra? Dra på trissor

Inget bekräftat alls.
Citera
2025-12-25, 21:23
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakeblitz
Du är inte den skarpaste kniven i lådan va ?
Ponera att GM var i full fart att hugga när polis kom dit , självklart ska dom neutralisera hotet omedelbart bort från offret.

Någon måste veta vem kräket är oavsett om det är en Afghan, chinese, negro eller svensk
⚫️⚫️⚫️Ut med namnet ⚫️⚫️⚫️
Va svamlar du om? Det var ju exakt det jag skrev!
Citera
2025-12-25, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Inget bekräftat alls.

Tackarrrrr. Tyckte det kändes lite sisådär med källa: "hört på stan"
Citera
2025-12-25, 21:26
Medlem
Piddelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mördaren ska ha kommit ifrån huset bredvid, dvs det som ägs av ett företag med ev. Stegraarbetare eller motsvarande som fått en psykos. Det är även det som goes by på stan.

(Källa: personer som har eller har haft relation med den mördade kvinnan).

Inte helt omöjligt. Polisen gjorde ju en räd hos Stegra för att hitta arbetare utan tillstånd, och de var så många att de inte fick plats på Migrationsverkets förvar. Kan ha varit någon sådan tjomme som spårade.

https://riks.se/nyheter/flera-illegala-migranter-gick-fria-platsbrist-stoppade-granspolisen-vid-stegra
Citera
2025-12-25, 21:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mördaren ska ha kommit ifrån huset bredvid, dvs det som ägs av ett företag med ev. Stegraarbetare eller motsvarande som fått en psykos. Det är även det som goes by på stan.

(Källa: personer som har eller har haft relation med den mördade kvinnan).

Jag ifrågasätter att du varit i kontakt med personer som kände den mördade kvinnan. Jag ifrågasätter också att den mördade kvinnans bekanta, eller ens kvinnan själv när hon levde, ska ha vetskap om från vilket hus GM kom ifrån.
Senast redigerad av Troian 2025-12-25 kl. 21:29.
Citera
2025-12-25, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är extremt ovanligt med rena vansinnesdåd i ett stillsamt villaområde även om det händer. I USA förekommer detta i större utsträckning och nästan i alla lägen där ingen relation mellan offer och GM finns så är GM nedknarkad och ofta även svårt psykiskt störd. Sen spär väl knarket på störningen också. Dock betydligt vanligare i fattiga och utsatta kvarter.

Men jag är inne på att det finns en koppling mellan offret och GM. Offret var ju en rätt snygg kvinna och det kan ju vara någon som spanat in henne på ett gym eller om hon varit ute och sprungit löprundor.

Sen kan ju kopplingen vara genom någon av döttrarna också.

Vanligen så finns ju oftast någon koppling mellan offer och GM men att det ibland tar ett tag innan polisen får ett vettigt grepp om situationen.

Jag ska säga att jag är lite förvånad över att GM inte verkar vara identifierad här i tråden ännu. Måste ju finnas ett antal personer som torde sakna honom och att någon vet något. Flashback brukar ju vara snabba på sånt. Men å andra sidan så är det ju viktigt att inte fel kille hängs ut.

Jag tycker det. Men som du kanske nu har sett så har ju Greven kommit med en del nya uppgifter angående en gästarbetare från grannhuset, källa: hört på stan.

Men även där kan jag tycka, då kanske någon granne borde ha sett något och det känns som en sådan uppgift som kanske skulle ha kommit fram ganska tidigt. Att mannen ej är hemmshörandd i Boden, granne till BO etc. Men jag kan ha fel naturligtvis
Citera
2025-12-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag ifrågasätter att du varit i kontakt med personer som kände den mördade kvinnan. Jag ifrågasätter också att den mördade kvinnans bekanta ska ha vetskap om från vilket hus GM kom ifrån.

Ja, det lät som kvalificerat byskvaller där man direkt pekar ut icke-bofasta gästarbetare för allt ont. Enormt låg trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in