Citat:
Ursprungligen postat av
lebronx
Ja men precis, du kanske misstolkade det jag skrev men jag är absolut inne på samma spår. Relationen hålls hemlig av uppenbara skäl för att skydda barnen (vilket skulle förklara de initiala uppgifterna som är väldigt intetsägande).
Sen varför han var där från första början - ja, precis som du skriver: kanske svartsjuk, påverkad, känner sig exkluderad, kanske till och med olyckligt KÄR? Och så får han ingen respons på känslorna, känner sig bortglömd och sopad under mattan, tar en näve benzo och bestämmer sig för att åka dit och kaosa.
Citat:
Ursprungligen postat av
rubbergirl
Ja, jag läste nog för fort…
Av det lilla som framkommit verkar våldet främst varit riktat mot mamman. Han hade timmar på sig att avsluta barnens liv men gjorde det inte. Att sedan stå i ytterdörren när polisen kom var nästan 100% chans för suicide by cop.
Det är extremt ovanligt med rena vansinnesdåd i ett stillsamt villaområde även om det händer. I USA förekommer detta i större utsträckning och nästan i alla lägen där ingen relation mellan offer och GM finns så är GM nedknarkad och ofta även svårt psykiskt störd. Sen spär väl knarket på störningen också. Dock betydligt vanligare i fattiga och utsatta kvarter.
Men jag är inne på att det finns en koppling mellan offret och GM. Offret var ju en rätt snygg kvinna och det kan ju vara någon som spanat in henne på ett gym eller om hon varit ute och sprungit löprundor.
Sen kan ju kopplingen vara genom någon av döttrarna också.
Vanligen så finns ju oftast någon koppling mellan offer och GM men att det ibland tar ett tag innan polisen får ett vettigt grepp om situationen.
Jag ska säga att jag är lite förvånad över att GM inte verkar vara identifierad här i tråden ännu. Måste ju finnas ett antal personer som torde sakna honom och att någon vet något. Flashback brukar ju vara snabba på sånt. Men å andra sidan så är det ju viktigt att inte fel kille hängs ut.