2025-12-25, 20:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vastgoten1
764/NLM som har fått fart igen?
En teori så god som någon. Det hade varit såå cyniskt såhär i julefridens tid..
Citera
2025-12-25, 20:02
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Precis. Och som sagt, då är det inte heller konstigt att de initiala uppgifterna är intetsägande. Hade jag haft tonårsdöttrar 15&16 så hade jag inte heller skyltat med att någon teeny på 20 vårar hade sprungit runt hemma hos mig halvnaken på helgerna.

Men det lär väl en telefontömning kunna svara på. Jag är som sagt inte helt övertygad att GM bara gick in i ett random hus och började svinga.

Och är det konstaterat att hon bara hade 2 barn? Ingen äldre son eller dotter som inte bor hemma?
Kan vara att hon hade ngn älskare men jag är väldigt tveksam till om han skulle varit där i lönndom medan barnen var hemma. Och inte på jul. Jag vill tro att de flesta kvinnor sätter barnen främst & att högtider är för familjen.
Han kanske kände sig exkluderad för han inte fick träffa henne?

El. att han spanat in henne på gymmet & haft en crush som gick över styr pga steroidmissbruk el. annat. Typ en stalker.

Att det är random tror jag inte. Det händer så sällan & detta är ett lugnt villakvarter i Boden. Och det känns som det var riktat mot henne i första hand, inte barnen.

Har inte hunnit sätta mig in i hur familjekonstellationen ser ut. Tråden går för fort
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Håller med! Osäker på hur korrekt det är, läste bara nån som skrev att den sett nått på Facebook om ytterligare en dotter på 30 år.

Ja men det skulle kunna vara något. Fanns som sagt ett fall i Luleå 2021 där ett svartsjukt ex högg en styvpappa i halsen med plåtsax eller annat tillhygge. Inte omöjligt att det är nåt liknande här, dottern kanske har dumpat eller rent av vänstrat med en riktig dåre som sedan åker hem till mamma i jakt på 30-åringen? Sen blir saker som dom blir.

Eller återigen, rent av en hemlig relation med BO själv?
Citera
Medlem
Vad har vi på Felix?
Citera
2025-12-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Varför är det så jävla tyst.
Nån sitter på info.
Vad var signalementet på GM?
Hur har dagens operation från polisens sida sett ut?

Polisen säger inte mer än nödvändigt såklart men visst är det kanske lite märkligt att nån i 20-årsåldern inte är saknad eller efterfrågad? Kanske inte finns så många vänner iofs.
Citera
2025-12-25, 20:07
Medlem
Jarvsofakss avatar
AB skriver "Vid 17.40-tiden bekräftar polisen att de sköt ihjäl den misstänkta gärningsmannen."

Utdraget scenario med andra ord. Kan det verkligen vara en random galning? Känns mer som något personligt.
Citera
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caith
Grannar hörde skrik på morgonen, när larmet kom hade GM varit i huset i flera timmar. Min teori är att skriken som hördes på morgonen var när A.G attackerades och så ledes osannolikt att ingen larmar om detta tidigare om hon fallit ihop och förblött på gården som är fullt synlig från vägen
Min teori är alltså att någon gått hem från drogfest på natten/morgonen och gått in i fel hus. När sedan BO vaknar och upptäcker denne så blir det bråk. GM är förmodligen kraftigt påverkad och hamnar i någon drogutlöst psykos, tror att husägaren är en inkräktare etc.
Vanliga mördare drar ju så snabbt som möjligt men den här mannen fick de skjuta ihjäl för att få honom ur huset.
Så, JA, lutar åt drogrelaterad psykos.

Därför började jag kika på 20-30 åringar i kvarteret.
Kan ju vara någon som bodde på nr 8 på någon annan väg.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Kan vara att hon hade ngn älskare men jag är väldigt tveksam till om han skulle varit där i lönndom medan barnen var hemma. Och inte på jul. Jag vill tro att de flesta kvinnor sätter barnen främst & att högtider är för familjen.
Han kanske kände sig exkluderad för han inte fick träffa henne?

El. att han spanat in henne på gymmet & haft en crush som gick över styr pga steroidmissbruk el. annat. Typ en stalker.

Att det är random tror jag inte. Det händer så sällan & detta är ett lugnt villakvarter i Boden. Och det känns som det var riktat mot henne i första hand, inte barnen.

Har inte hunnit sätta mig in i hur familjekonstellationen ser ut. Tråden går för fort

Ja men precis, du kanske misstolkade det jag skrev men jag är absolut inne på samma spår. Relationen hålls hemlig av uppenbara skäl för att skydda barnen (vilket skulle förklara de initiala uppgifterna som är väldigt intetsägande).

Sen varför han var där från första början - ja, precis som du skriver: kanske svartsjuk, påverkad, känner sig exkluderad, kanske till och med olyckligt KÄR? Och så får han ingen respons på känslorna, känner sig bortglömd och sopad under mattan, tar en näve benzo och bestämmer sig för att åka dit och kaosa.
Citera
2025-12-25, 20:09
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Vad har vi på Felix?

Tävlingsskytt från Fagersta. Möp?
Citera
2025-12-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Vad har vi på Felix?

att han inte passar åldern och inte borde vara relevant då kopplingen troligen hade varit nog nära för att inte kallas ”icke känd relation” då de bott tillsammans i snart ett år och troligen varit tillsammans längre än så
Senast redigerad av kossansomgibbar123 2025-12-25 kl. 20:12. Anledning: felskrivning
Citera
2025-12-25, 20:15
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Men att inte ge upp som val när man är 20 år efter flera timmar. Och att inte då ta sitt egna liv. Att bli skjuten i dörren verkar betyda hot mot dom andra 2 offren mer än hot mot poliserna.

Mycket information är att vänta.
Citera
2025-12-25, 20:17
Medlem
atjoprosits avatar
Mormor (?) R*kel Gr*th.
Senast redigerad av atjoprosit 2025-12-25 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in